Hersey Chocolate World - Reisverslag uit Harrisburg, Verenigde Staten van Familie Engelsman - WaarBenJij.nu Hersey Chocolate World - Reisverslag uit Harrisburg, Verenigde Staten van Familie Engelsman - WaarBenJij.nu

Hersey Chocolate World

Door: Debby

Blijf op de hoogte en volg Familie

16 Juli 2012 | Verenigde Staten, Harrisburg

Lieve Allemaal,

Alweer een dag voorbij wat gaat de tijd toch snel. Vanmorgen hebben we eerst een beetje rustig aan gedaan want we waren allemaal wat moe. Dus na het ontbijt (ook hier is het weer goed) nog even terug naar de hotelkamer. Lekker wat geluierd, gelezen en spelletjes gedaan. Onvoorstelbaar hoe de meiden het allemaal volhouden want ze slapen niet voor 11 uur en zoals jullie steeds kunnen lezen zijn de dagen aardig gevuld. En voordat ze inslapen hebben ze steeds ontzettend veel schik om van alles en nog wat. Na het geluier zijn we naar Hersey’s Chocolate World geweest. Dit is in Hersey wat voor ons 20 minuten rijden was. Hersey is het bekendste chocolademerk in Amerika. Bij aankomst bleek dat je uit meerdere dingen kon kiezen. Wij kozen voor de 3d film, een rondleiding hoe je het proces kon zien van cacaoboon tot chocoladereep. En als klap op de vuurpijl we gingen een eigen chocoladereep maken. Dit was erg leuk om te doen. Je kon wit, puur of melk kiezen en je kon vullingen kiezen. Je kon je reep tijdens het proces helemaal volgen. Ook kon je het papiertje om de reep zelf ontwerpen. Zie de foto’s voor het resultaat. De meiden hadden dikke schik toen bleek dat Herko ook een netje om zijn baard moest doen omdat hij zich vanmorgen niet geschoren had. Britt moest ook nog handschoenen aan omdat ze nagellak op had. En natuurlijk was er een souvenirwinkel waar je 101 spulletjes kon kopen met Hersey erop. En je kon natuurlijk heel veel chocolade kopen. Onvoorstelbaar hoe die Amerikanen allemaal de deur uitlopen met tassen vol souvenirs en chocolade. Toen nog even langs de supermarkt om wat eten te halen voor bij het hotel. Dat werd een lekkere salade, stokbroodje met zalm, watermeloen, magnetron pasta (goed te eten), lekkere olijven. Heerlijk gesmikkeld dus. En als toetje hadden we natuurlijk een stukje van onze eigen chocoladereep. Jammie. Nog even lekker gezwommen en gekaart. Morgen gaan we de Amish people opzoeken en daarna rijden we door naar Washington waar we vanavond al een hotel hebben geboekt.

Groetjes maar weer.

• 16 Juli 2012 - 06:26

Marnel :

MMmmmmmmmmmm......dat is een lekker verhaaltje om mee wakker te worden... Dat wordt een boterham met hagelslag xxl...
    Geweldig dat jullie t zo Fijn hebben en dat alles zo goed gaat...
    Hele dikke kus... X

• 16 Juli 2012 - 06:31

Izzi:

Mmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmkmmmmn........
    (zelf getypt)
    Ik wou met jullie spelen...
    Xxxxxxxxx

• 16 Juli 2012 - 07:20

Jan En Gerda:

Hig Ther Cho

Ja ja die meiden toch wij dachten dat jullie niet zo gek waren op chocolade.Ha ha .Maar in een echte chocolade fabriek is het toch nog lekkerder .
    De fotos zijn ook erg LEUK staan jullie prachtig op.!!!! Zie het plakje voor OPa en Oma niet hoe kan dat nou??
    Gisteravond toen we zaten te eten nog even jullie allemaal althans de meiden nog aan de telefoon gehad.
    Klinken erg enthousiast en spontaan en goed te horen dat jullie zon schik hebben en (bijna) niet ruzien toch??
    Vandaag(gistren)bij de Amish people en die levenstijl zal jullie wel bevallen ha ha pas op dat je niet teveel overneemt van die way of living of toch wel een beetje??? Ze hebben wel paarden meiden!!!
    Heel veel plezier./
    Dikke hug en kusjes van Oma Gerda en Opa Jan.
    Jan en

• 16 Juli 2012 - 07:58

Erika:

Hé hallo Sjakie's (in de chocoladefabriek)!
    Dat ziet er goed uit, ben ook zo gek op chocolade! En ook nog niet van die kleine reepjes...mmmmmmm Ben ook erg benieuwd hoe het bij die Amish mensen is. Ziet er op tv altijd zo interessant uit, beetje typisch, heel apart. Laat je niet ompraten om te worden opgenomen in hun commune...hi.hi.. Maar je hebt het dan wel makkelijk met de kledingkeuze, je hoeft niet veel te shoppen.... Veel plezier en we blijven jullie volgen.... Liefs van ons allemaal!
    xxx

• 16 Juli 2012 - 20:47

Engelsman:

Halom Allemaal,

Heerlijk die chocolade. Slecht voor de lijn maar wel heerlijk. Wat een prachtige foto's bij de Niagara Falls.
    Hier veel regen en nog eens regen. Geniet samen en groetjes.
    Leo en Truus

• 16 Juli 2012 - 21:28

Familie Van Den Boom:

Hi there you folks,

Smullen, we zitten te watertanden... zowel bij het lezen van de prachtige verhalen als bij het zien van die heerlijke chocolade.... mmmmm jammie! Jullie lijken met die pakjes wel umpalumpa's. Hebben jullie Tim (als Willy Wonka) ook nog in de fabriek gezien? Louco; "Chocolaaaaaaa, dat wil ik ook!"

Diede en Nola (en Britt) bedankt voor jullie leuke berichtjes, x-jes en knuffels. Ik heb ze ook aan m'n lieve kleine broertje gegeven. We hebben vandaag gespeeld met de dierentuin van Little people. Ik ben hem de dieren en de geluiden aan 't leren.
    De waterpokken zijn zo goed als weg, gelukkig niet meer ziek van geweest en ze jeukte ook niet echt. Dat hebben we ook weer gehad, tenminste tot op heden heeft Sil ze(nog) niet.
    Louco heeft nu een beetje een dikke lip. Hij wilde z'n grote nichten nadoen. Nadat de tranen (en z'n tand door de lip) weg waren, vroeg ik wat hij aan het doen was. Ik wilde Britt nadoen, die doet ook altijd handstanten. Als we terug zijn van vakantie moeten jullie het hem toch nog maar even voordoen, en dat je niet de handen kan weg trekken.....
    En yes, eindelijk weten we welk geluid de walvis maakt, bedankt! Nu kunnen we eindelijk echt BINGO roepen. En sorry Herko, maar de meiden waren niet de enigste die moeten lachen. Louco; " Hij lijkt wel een grote kabouter". Je wilde vast al een baard creeeren, voor bij de Amish. Met al die meiden van jouw, kun je zo integreren. Ben heel benieuwd naar jullie ervaringen daar. Maar ook dat zal vast weer harstikke bijzonder worden. En met jullie 5-en is het zo te lezen harstikke gezellig, daar mogen jullie trots op zijn. Jullie kunnnen er samen nog lang erg fijn op terug kijken. Maar nu hebben jullie gelukkig nog 9 dagen om van alles te genieten wat jullie nog te wachten staat in Amerika.
    Morgen moet ik nog een dagje in Westervoort werken, en dan ook lekker vakantie. Dus ga nu maar snel naar bed, maar eerst net als jullie nog even een schietgebedje doen ;), of hebben jullie dat niet geleerd bij de Amish?
    Veel plezier en tot morgenvroeg.

God bless you all!!!!! :)

hugs en kisses
    Louco, Sil, Louys en Maaike