Harrisburg - Reisverslag uit Harrisburg, Verenigde Staten van Familie Engelsman - WaarBenJij.nu Harrisburg - Reisverslag uit Harrisburg, Verenigde Staten van Familie Engelsman - WaarBenJij.nu

Harrisburg

Door: Debby

Blijf op de hoogte en volg Familie

15 Juli 2012 | Verenigde Staten, Harrisburg

Hallo, daar zijn we weer.

We zijn weer op onze volgende bestemming. Het was een lange reis vandaag (6 uur). Maar ik moet zeggen het ging weer prima en de meiden hebben zich weer prima vermaakt in de auto. We hadden eerst het plan om tot halverwege te rijden maar vonden dit een beetje zonde van de tijd aangezien het dan overnachten is en morgen weer verder rijden. Dus dan maar in één keer zodat we morgen weer de hele dag hebben. We zitten dicht bij Harrisburg en Gettysburg. Ten tijde dat ik zit te typen zijn de meiden aan het zwemmen en aan het praten met een spontaan Amerikaans meisje. Ze wil werkelijk alles weten en leuk om te zien hoe goed Britt al engels praat. Vanochtend zijn we zoals we al schreven naar de Canadese kant van de falls gegaan omdat je die vanaf die kant ook heel mooi kunt zien. Dit was nog geen 10 minuten rijden, even door de paspoortcontrole en we stonden in Canada. En de meiden helemaal blij met een stempel erbij in hun paspoort. Nog even de falls bekeken, deze zijn echt schitterend. Toen maar weer in de auto omdat we een lange reis voor de boeg hadden. Natuurlijk weer terug door de paspoortcontrole en dit keer kwamen er wat vragen. Hadden we eten of drinken bij ons? Herko, ja wat drinken en een paar appels. Diede zachtjes mama mama we hebben toch ook nog komkommers. Schattig toch. Maar als snel stonden we weer in Amerika. Onderweg lekker gepicknickt. De route was ontzettend mooi en heel verschillend. We konden vandaag niet alleen op de snelweg rijden maar hadden ook stukken door leuke plaatsjes met heel veel schattige kerkjes. Veel oude verwaarloosde huizen gezien maar ook weer hele mooie huizen. En een heleboel yardsales gezien. Leuk om te zien hoe de mensen hun hele tuin volzetten met spullen en proberen wat te verkopen. Ook al de nodige Amish families gezien met paard en wagen. Deze zullen we de komende dagen nog gaan opzoeken. We blijven genieten van al hetgeen we meemaken.

Veel liefs van ons allemaal!

Nu speciaal voor Louco een verhaaltje van de meiden:

Lieve louco en de rest ook

De walvis maakt een beetje een piepend/bromend geluid en louco ze waren super groot en ook mooi. Het eten is hier heel lekker en ik denk ook in Italie en je krijgt vast veel ijsjes. Lekker met Izzi op vakantie leuk louco.
-xxxxxxxxxxxxx- jes Diede en Louco en Sil ik mis jullie ook.

Hoi louco nola hier ik wou ook nog even wat voor jou tiepen vind je dat goed?
In jou verhaaltje vroeg je aan ons of we nog anderen dieren hadden gezien.
En ja dat hebben we gezien we hebben wel honderd eekhoorntjes gezien.
egt je ziet ze overal soms toch wel een beetje eng hoor als die knaagdiertjes zo dicht bij je komen maar tog zijn ze wel schatig hoor.
had je meschien ook al gehoort dat diede drie wasbeertjes in de boom had gezien.
en nee dat was niet in de grote dierentuin daar waren we vorig jaar.
En louco hoe gaat het met de waterpoken?
louco ik mis jou ook heel erg en sil natuurlijk ook heel erg
XXX van nola!!! (ook boks terug!) en ook van Britt natuurlijk

En Jade inderdaad ook de waterpokken? En UGGS die hebben we nog niet gevonden voor een goede prijs (niet onder de 100 dollar) voor ons allerliefste nichtje Jade. Maar we hebben nog even en anders bellen we nog wel even. Dikke kus voor Jade en jullie natuurlijk ook hoor.

• 15 Juli 2012 - 09:29

Jan En Gerda:

Hi Amerika en Canada gangers.

Na de bijzonder ervaring bij de Falls en ook nog weer in Canada geweest.
    Jullie maken wat mee hoor!!Konden jullie die Candazen wel verstaan want die praten toch Canadees??
    Als het goed is, is dat Canadees een mengelmoes van plat achterhoeks/Liemers en Nederlands want daar wonen veel mensen uit de
    Liemers en uit Giesbeek echt wel!!!
    En hebben jullie de auto ook al vol zitten van de Yardsales???
    Is ook een aparte ervaring met de Amish people lijkt ons.Probeer maar eens een praatje met die mensen te houden lijkt me heel ammpart.
    De duiven zijn deze morgen gelost dus zondagdienst.
    Heb net samen met Bart en Frans jonge duiven wacht gehouden.
    Lijkt niet zo heel succesvol,maar de helft was terug binnen drie kwartier.
    De rest komt dan maar wat later.
    Het weer is momenteel redelijk en de duiven zijn precies op tijd gelost want vanmiddag geven ze weer regen door.
    Nou jullie genieten nog maar weer vandaag en dat zal wel lukken.

Dike kus en hug voor jullie allemaal.
    Oma Gerda en Opa Jan