Philadelphia dag 2 - Reisverslag uit Philadelphia, Verenigde Staten van Familie Engelsman - WaarBenJij.nu Philadelphia dag 2 - Reisverslag uit Philadelphia, Verenigde Staten van Familie Engelsman - WaarBenJij.nu

Philadelphia dag 2

Door: Debby

Blijf op de hoogte en volg Familie

20 Juli 2012 | Verenigde Staten, Philadelphia

Lieve Allemaal,

Vandaag was het minder warm en wat bewolkt maar gelukkig geen regen. Omdat we de stad Philadelphia gingen bezoeken was dit wel prettig. Nadat we de auto hadden geparkeerd bleek dat we al dicht bij de trappen van de film van Rocky stonden en het standbeeld van Stalone natuurlijk. En ondertussen zijn we al aardig getraind in het lopen dus liepen we met gemak 10 keer die trappen op en af. Ook stond er een hele mooie grote fontein. Verder hebben de meiden vandaag een flinke geschiedenisles gehad. Zo hebben we de Liberty Bell bezocht (vrijheidsklok) wat men ziet als het belangrijkste historische bezit van de stad. Natuurlijk wel weer eerst even langs een strenge beveiliging waar je tas werkelijk helemaal wordt uitgepakt. Ook de City Hall bezocht wat het grootste stadhuis van de VS is. En één van de oudste warenhuizen (1861) moesten we natuurlijk ook even bezoeken. Deze was zo mooi vanbinnen met een heel groot orgel. Toen op weg naar de Reading Market wat echt helemaal top was. Een drukke markt met teveel om op te noemen en ook weer heel veel eten. Ook veel Amish met hun zelfgemaakte producten, viskramen, groentekramen, vleeskramen enz. We besloten dat het tijd was om te lunchen en moesten weer een keuze maken uit al dat lekkers. We kozen voor een enorme saladebar en schepte allemaal ons eigen bakje en aten het lekker op aan de bar. En als toetje kochten we wat fudge. Dat is zo lekker hier, heel anders dan in Nederland. Er zijn hier trouwens genoeg mensen die Nederland niet eens kennen. Kwamen we vorig jaar aan de West kust nog geregeld mensen uit Nederland tegen dat is hier absoluut niet het geval. Er wordt ons ook vaak gevraagd waar we vandaan komen. Na nog wat mooie gebouwen te hebben bezocht vonden we het weer tijd om richting hotel te gaan want het was ondertussen al weer zes uur. Heen hadden we alles gelopen en terug naar de auto hebben we een bus genomen. Dichtbij het hotel zit een Italiaans restaurant wat er wel gezellig uitzag. Daar hebben we heerlijk gegeten. En de rest van de avond lekker rustig op de hotelkamer doorgebracht. De meiden hebben op de laptop voor het eerst een film gekeken. We hadden het er nog over dat op alle hotelkamers een televisie staat maar dat die nog nooit is aangeweest. Philadelphia was ook weer een hele mooie stad. De contrasten zijn geweldig de grote moderne wolkenkrabbers met daartussen ook veel oude mooie gebouwen. Vanavond hebben we ook het hotel voor de laatste vier nachten geboekt. Zoals gepland lekker aan de kust dichtbij Atlantic City. Dat is vanaf hier nog ongeveer een uur rijden. En vanaf daar is het nog twee uur rijden naar het vliegveld naar Newark maar daar willen we nu nog even niet aan denken en gaan eerst nog even genieten aan de kust.

Groetjes Herko, Britt, Diede, Nola en Debby

• 20 Juli 2012 - 05:59

Jan En Gerda:

Hi there,
    Leuke foto bij Silvester Stallone
    Herko lijkt er wel een beetje op.
    Ja nog een paar daagjes en de mooie reis zit er weer op.
    Maar eesrt nog even genieten aan de kust.Nou wij staan met een uurtje klaar om te gaan .
    Leuk dat jullie gisteren nog even gebeld hebben en sterkte gewenst,dat vond Mama Oma heel leuk.
    Het komt allemaal goed.En ik bel vanavond nog.
    Geniet er nog maar lekker van.
    Hug en kisses Oma Gerda en Opa Jan

• 20 Juli 2012 - 07:05

Eef:

He daar,

Jeetje, jullie kunnen zelf al een mooie amerikaanse film gaan schijven met alles wat jullie daar mee maken. Super, omdat zo met je kids/manneke te mogen beleven.Dan moet je toch wel beseffen wat voor een geluk je bezit (ik zeg mooie film waard ;) haha) Voor ons blijft het ook leuk om elke ochtend te beginnen met een verhaal van jullie en zo op de hoogte blijven wat jullie allemaal meemaken andere kant van de wereld. Balen dat het er al weer zo op zit voor jullie (goede nieuws is wel, dan kan mijn vakantie zo beginnen hihi) Hier alles oke. Rustig je kunt wel merken dat vakantietijd echt is begonnen. dus kasten/archief zijn weer helemaal bijgewerkt en schoon hihi Richard heeft zijn vierdaagse uitgelopen nou ja hij moet vandaag nog maar dat gaat ie niet opgeven. Want vandaag loop je over roosjes zeggen ze toch. Maar ohhhh wat hebben wij gelachen zeg, maar knap van hem, paar zere voeten en kleine blaartjes en kuif ingeruild voor petje en hij heeft het vierdaagse gevoel ook keertje mogen ervaren. Benieuwd of ie het nu vaker gaat doen, en zoals hij zelf altijd zei : bij al die trieste mensen gaat horen hahahaha Geniet van jullie laatste weekje en rust ook beetje uit he aan de kust. Fijne laatste paar dagen nog ! en sterkte met je moeder, dat zal wel even wennen zijn zo ver weg, maar alles komt goed en als jullie terugkomen verwen je haar gewoon extra hard.

kalm aan ! groetjes Eef

• 20 Juli 2012 - 07:10

Vigi:

Foto met Stallone.....mooiste tot nu toe.

• 20 Juli 2012 - 10:50

Bente En Stan Jansen:

Hello guy and dolls, allemaal weer mooie verhalen en foto's. Nog een paar dagen uitrusten en dan...... Nog niet aan denken, dat komt dan wel. Wij moeten helaas morgen alweer aan de terugreis beginnen, maar goed nieuws: het mooie weer dat wij hier hebben gehad nemen we volgens de berichten hier mee naar Nederland. Ook voor jullie lekker vooruitzicht toch? We zien jullie daarna weer thuis. Dikke kus.