Cape Cod dag 2 - Reisverslag uit Hyannis, Verenigde Staten van Familie Engelsman - WaarBenJij.nu Cape Cod dag 2 - Reisverslag uit Hyannis, Verenigde Staten van Familie Engelsman - WaarBenJij.nu

Cape Cod dag 2

Door: Debby

Blijf op de hoogte en volg Familie

11 Juli 2012 | Verenigde Staten, Hyannis

Lieve Allemaal,

YES YES YES we hebben de walvissen gezien en het was geweldig en waarschijnlijk één van onze hoogtepunten van onze reis. Schreef ik gisteren nog dat het ontbijt niet geweldig was, in dit hotel hebben we vanmorgen lekker ontbeten. En toen dus op weg naar de walvissen. Om 10 uur kwamen we aan in Provincetown waarvandaan de boot de zee op zou gaan. Een erg gezellig plaatsje waar we een beetje hebben rondgewandeld. We zagen een winkeltje waar ze fudge verkochten dus wij even naar binnen. Bleek dat de fudge in de kelder handgemaakt werd en dat we wel even mochten kijken hoe al dat lekkers gemaakt werd. Leuk om te zien en we kregen ook nog een zak zelfgemaakte cranberry snoepjes mee. Het homo-gehalte in Provincetown is erg hoog en de meiden konden het niet laten elke keer als er een homo uitziende man langskwam dit even op te merken. Om 12 uur zou onze boot vertrekken en hebben we eerst nog even fish and chips gegeten. In zo’n vissersplaatsje konden we dit niet laten staan. Later bedachten we ons pas dat dit hapje misschien wel niet zo handig zou zijn voor een boottochtje. Verwachtingsvol gingen we aan boord en er was ons verteld dat ze dit jaar nog elke dag walvissen hadden gezien maar als dat vandaag niet het geval was mochten we een andere dag gratis nog een keer…daar hadden we wat aan. Toen de zee op, de boot was gelukkig lang niet vol, dus lekker de ruimte. De tocht zou ongeveer vier uur duren. En na een uur zagen we al de eerste walvissen van grote afstand, dit vonden we al helemaal geweldig. De gids liet via de militaire klokaanduiding weten waar de walvissen zwommen, at three a o’clock a whale, dus iedereen op de boot naar rechts, at six a o’clock a whale, dus iedereen naar achteren. En de walvissen moeten van alle ooooohhhhss geschrokken zijn. Na nog een uur varen kwamen we op de plek waar we als het waren omsingeld werden door walvissen. Echt zo geweldig geen woorden voor. Het ging ongeveer zo at six a o’clock, at one o’clock, at nine a o’clock, at twelve a o’clock enz. Verschillende keren gezien hoe ze met de staart in het water slaan, dit doen ze om de vissen soort van bewusteloos te slaan en de walvissen dan rustig toe kunnen slaan om hun buikje te vullen. We hebben ze echt van een meter of twee van de boot vandaan gezien. Echt verbazingwekkend zo groot. Ik denk dat we wel zo’n dertig walvissen hebben gezien en zoals de gids vertelde dit was de beste dag tot nu toe. Nu denk ik wel dat ze dit iedere dag roept…. Maar ik moet toegeven het was voor ons boven verwachting hoeveel we er hebben gezien. Toen weer richting Provincetown gevaren waar we om vier uur waren. Daar zijn we nog een natuurpark ingewandeld en al snel kwamen de knabbels en babbels ons weer tegemoet. Een mooi meer helemaal vol met waterlelies en ook vlogen er knalrode kleine vogeltjes. We hadden over een buffetrestaurant gelezen met Italiaans, Amerikaans, Chinees, Japans en Seafood eten, wij dachten voor ieder wat wils en dat was ook zo. En Nola was helemaal blij want ze hadden uienringen. Eten was echt lekker. Toen richting hotel en lekker nog even gezwommen. Zoals jullie kunnen lezen was ons dagje weer goed gevuld en zullen we vannacht ook wel weer goed slapen. Morgen gaan we richting Boston waar we straks nog even een hotel gaan boeken via internet. Bedankt voor jullie reacties, dit is voor ons erg leuk om te lezen en doen we ’s morgens als eerste. Geniet van de mooie foto’s maar geloof me we hebben er nog veeeel meer.

Groetjes vanuit het mooie Cape Cod.

P.S.

Familie Van den Boom begrijpen we nu goed dat het eindelijk allemaal is goedgekeurd? En zo ja dan zullen wij Louys hier wel even promoten. Dikke kus voor Louco en Sil

Pap en mam, jullie kregen inderdaad nog de groeten van de neef van Kennedy hij wist het nog precies! Dikke kus van ons.

Evelien ik mis onze kletsmomentjes ook hoor! Want ik zou maar wat graag van alles op de hoogte zijn….. De groeten aan iedereen en wil je Richard nog succes wensen met de 4-daagse, thanks.

Marnel, 3 stoere mannen klinkt goed. Leuk dat Izzi al wat kleertjes aan kan. Pak ze maar vast in voor Italië en al is het hier geweldig zouden het ook leuk vinden op de camping met jullie hoor.

• 11 Juli 2012 - 06:33

Evelien:

waauuuuuuwww ! echt gaaf die foto's van de walvissen. SUPER ! ik zeg na mijn vakantie wil ik alle foto's zien ;)

ik zal richard succes wensen haha zie je hem al lopen wandelschoenen aan, poncho om oh ik had zo graag nog even langs de kant willen staan om hem te zien lopen hihi. Maar wel knap dat ie het doet voor zijn pa. Nou jullie genieten nog maar even verder he.

• 11 Juli 2012 - 07:01

Jarno, Marloes, Jade:

Goedemorgen,

het is nu nine a o'clock hier maar wat een geweldige ervaring weer! Nu we de eerste paar fotos hebben gezien zijn we ook wel erg benieuwd na de andere fotos! Ik zie op de laatste foto dat Herko iig goed aan het filmen is, scheelt met het kijken weer nekpijn haha. Nou nog heel veel plezier en blijf goed op elkaar passen!

Liefs,
    Jarno, Marloes en Jade

• 11 Juli 2012 - 07:12

Marloes, Jarno &Jade:

Wow!!! Wat een ervaring weer!!!! En wat een super mooie foto's!! We zijn heel benieuwd naar de foto's en filmpjes. Als jullie terug zijn, dan komen we snel kijken!! Gelukkig voor jullie duurt dat nog 2 weken!! Heerlijk! Op naar het volgende avontuur! Blijf ons op de hoogte houden, want dat is zo leuk om de dag mee te beginnen!!

Dikke xx voor jullie allemaal van ons!

• 11 Juli 2012 - 20:32

Wibaja Uit Frankrijk:

Ik ben wel heel erg jaloers op jullie omdat jullie zoveel walvissen hebben gezien. Blij te lezen dat jullie erg naar de zin hebben en dat alles zo gesmeerd loopt. Wij lezen elke dag je leuke verslagen Deb. Wij zijn ook on line.jullie kunnen ons ook volgen.wibaja.waarbenjij.nu. Wij Hebben alleen geen verhalen over walvissen misschien over sardientjes. Wij hebben het prima naar ons zin alleen het weer kan iets beter. Veel plezier nog en de groeten van BAGS uit Frankrijk

• 11 Juli 2012 - 22:24

Familie Van Den Boom:

Haaaaaaaaai, oh nee het waren walvissen. Super gaaf zeg. Louco zag de foto van de staart en wist direct (zonder dat ik nog het verhaal had voorgelezen, want ja, ook hiji wil alles van zijn oom, tante en zijn nichtjes meekrijgen) dat het een walvis was. Die wil ik ook zien mam. Al denk ik dat als hij erbij was geweest zich veilig achter ons had verborgen. HIj kwam verder tot de conclusie dat de walvis ook de waterpokken heeft. Opa noemt hem de stippelkont, sinds vanmorgen heeft hij allemaal bultjes met blaasjes. Gelukkig is hij er niet ziek meer van, en jeukt het ook (nog) niet. Gelukkig was het voor de vakanatie. Al zal Sil het misschien nog wel krijgen, maar dat zal ook vast wel goedkomen.
    De walvissen, zijn zo imposant, zo supermooi om ze in het wild te zien. En dan ook nog zoveel. Meer dan bijzonder. Wat 'n mazzel zeg, maar geluk dwing je ook af en het is jullie enorm gegund. Uiteraard zijn we ontzettend benieuwd naar de foto's en de film.
    En wat een verschillen zeg. Zo sta je tussen de wolkenkrabbers, lichtjes van 5-avenue en zo zie je in het wild prachtige walvissen, een natuurschoon. Het is wedereom zo te lezen een geweldige reis!

Wat betreft het bedrijf, ja, eindelijk het gaat door, we hebben groen licht. Nu nog wat laatste puntjes op de i, dingen regelen en dan beginnen (1 oktober 2012). Eerst nog even lekker op vakantie, daarvoor gaat Louys nog e.e.a. aanpassen bij van den Boom. Om voor hopelijk alle drukte toch nog even te relaxen. Onder het mom een goed begin is het halve werk! ;)

Verder zullen we niet te veel van jullie kostbare tijd in beslag nemen. En hier is het 0:20 O'clock, dus de hoogste tijd.... om te gaan slapen. Maar we konden natuurlijk niet eerder naar bed, voordat we een berichtje hadden geplaatst.

Goede reis naar BOSTON, op naar jullie volgende belevenissen!

Dikke kussen =-O :-* terug van Louco en Sil
    (& Louys en Maaike) :-)