Cape Cod dag 1 - Reisverslag uit Hyannis, Verenigde Staten van Familie Engelsman - WaarBenJij.nu Cape Cod dag 1 - Reisverslag uit Hyannis, Verenigde Staten van Familie Engelsman - WaarBenJij.nu

Cape Cod dag 1

Door: Debby

Blijf op de hoogte en volg Familie

10 Juli 2012 | Verenigde Staten, Hyannis

Lieve Allemaal,

Lekker bij het zwembad weer even een verslag voor jullie typen. Weer een heerlijke dag gehad. Vanochtend in Groton weggereden na een Amerikaans ontbijt. Omdat we een beetje op tijd wilde gaan rijden hadden we ervoor gekozen om in het hotel te ontbijten. We wisten meteen weer waarom tijdens de reis lekker picknicken ons steeds zo goed bevallen was. Dat ontbijt is gewoon niet geweldig, muffins, wafels met stroop, taaie bagels en alleen jam. Ook nog cornflakes maar helaas alleen met melk. Tja Amerika heeft toch nog nadelen. Toen op weg naar Cape Cod, de route er naar toe was weer erg mooi. Het is hier heel groen en die huizen en wijken zijn zo mooi. Herko en ik waren het erover eens dat vorig jaar de huizen in Beverly Hills super waren maar deze huizen vinden wij nog mooier, zo’n mooie stijl en zo knus. Het plaatsje van ons hotel heet Hyannis, zulke mooie straten en bijna iedereen heeft natuurlijk een Amerikaanse vlag hangen. Koffers het hotel in en op weg naar het strand. We kwamen eerst nog langs een John F. Kennedy memorial (de familie Kennedy kwam hier vroeger hun vakantie vieren) hier stond tevens een groot standbeeld voor soldaten die in de Korea oorlog zijn omgekomen. Mooi om te zien hoe netjes dit allemaal wordt bijgehouden en natuurlijk weer de vlag. Toen lekker een paar uur aan het strand gelegen. De meiden hadden contact gekregen met een Amerikaanse jongen en zijn nichtje uit Brazilië die sinds januari ook in Amerika woont. Leuk om te zien hoe ze met elkaar omgingen. Het is echt onvoorstelbaar hoe schoon de toiletten hier zijn bij het strand. Zelfs een douche met pompen zeep en geloof het of niet er staan ook pompen met zonnebrand. En er is dus echt niemand die hier een bende van maakt. Het weer is echt heerlijk een betere temperatuur dan in NY. Zo’n 27 graden met een lekker windje. De meiden wilden graag weer macaroni met cheese eten wat je in de magnetron kunt warm maken. Wij vonden het een goed plan om lekker op de hotelkamer te eten. Dus even naar de supermarkt voor wat lekker dingen, stokbroodje met kruidenboter, een gegrild kippetje, macaroni, aardbeien en als toetje worteltaart want dat wou Nola zoooo graag hebben. Ja zo slecht hebben wij het hier. En nu zitten we dus lekker bij het zwembad. Morgen willen we met een boot mee om walvissen te spotten. Dit schijn je het beste te kunnen doen in Provincetown, dit is aan het eind van het schiereiland wat een klein uurtje rijden is. En nu maar hopen dat we ze gaan zien.

Groetjes Herko, Britt, Diede, Nola en Debby

Familie Van den Boom en Familie Klomp: gezellig lekker naar Italië! Hebben jullie mooi goed.

Bedankt voor het waarschuwen Jarno, we hebben de dames even moeten overtuigen dat ze gewoon konden gaan zwemmen. Maar fijn dat je je nichtjes wilt beschermen. Dikke kus voor Jade.

Lieve Mijs,

leuk dat je hebt gereageerd het is hier echt heel leuk en het is super mooi weer. fijne vakentie in Zweden. New York was echt heel gaaf.

groetjes diede en de andere

p.s. ook fijne vakantie Peije Corine Jan

• 10 Juli 2012 - 07:16

Jarno, Marloes&Jade :

Lieve allemaal,

Wat goed te lezen dat jullie zo genieten! En leuke foto van de meiden op het strand! Heerlijk strandweer zo te lezen!!
    Hopelijk gaan jullie heel veel walvissen spotten, we zullen het morgen weer lezen :-) (erg leuk om de dag zo te beginnen met eerst een verslag van jullie!

Dikke kus van Jade terug!!

• 10 Juli 2012 - 07:36

Familie Van Den Boom:

Hello,

"Gelukkig" vinden jullie ook nog nadelen in Amerika. Nou ja, wat heet nadelen; een muffin als ontbijtje moet een keer kunnen toch?
    Het patriottisme onder de Amerikanen is al groot genoeg, dadelijk worden jullie nog verder met het "virus besmet". Al kunnen we ons dat erg goed voorstellen, want de verhalen en de foto's zijn weer super!
    We zijn anders bang dat jullie gaan emigreren. En als er ook al Amerikaanse vriendjes om de hoek komen....Contact houden met een nice American boy, voor een leuk vakantieadresje is natuurlijk helemaal niet erg... ;) maar echt emigreren, dat willen we echt niet, want dan moeten we jullie nog meer missen. Vijf weken is lang genoeg hoor!
    Nice shirt Diede! Zie ik het goed, staat Debby op de foto, in ZEE?
    Hopelijk spotten jullie de walvissen, dat zou natuurlijk super zijn. Misschien kunnen jullie dan Arnold en Gerry wat tips geven? ;) Al is het misschien wel slim om Nola een snoepje te geven, zodat de walvis niet schrikt van haar, enthousiaste gegil.... iiiiiihhhhh. Straks, zitten jullie in de Jonas. Het tochtje er naartoe zal vast ook prachtig zijn.
    Maak maar een paar mooie foto's van de huizen daar. Veel houtwerk toch? Daar heeft Louys nog genoeg werk aan. En dan kan Louys die op z'n site zetten, een buisness-tripje zien we best zitten hoor! Want " 't giet oan!"
    Geniet ervan!

Dikke kussen van Louco, Sil, Louys en Maaike

• 10 Juli 2012 - 07:46

Jan En Gerda:

Ja.ja jullie hebben het wel heel gezellie en leuk in de USA.
    Dat klopt inderdaad dat de Kennedys veel in Hyannis kwamen ,want toen opa bij de Marine zat heb ik daar met een neef van John F Kennedy nog een(of ?? biertje)gedronken. Was erg leuk.
    Dubbel leuk dat jullie daar nou zijn.
    Hoop dat jullie ng wat fotos hebben genomen misschien herken ik er nog wat van.Trouwens wel erg lang geleden.
    maar het geheugen is nog wel OK of niet dan??
    Ook als Herko er niet is vliegen die toppertjes toch ook eerste prijzen.
    Zullen zaterdag zien hoe het dan weer gaat en hopen dat die toppertjes je niet al teveel missen en ook naar Bart en natuurlijk Frans zullen luisteren.
    Hou wel een oogje in het zeil dat helpt ook denk ik??
    Hoop dat jullie veel walvissen zullen spotten dat is erg indrukwekkend.
    Maar je moet er ook een beetje geluk mee hebben.Zal wel lukken toch. We horen en zien het wel weer.
    En dames letten jullie nog wel een beetje op de lijn met al die lekkere en grote dingen.
    Jullie zien er op de fotos allemaal geweldig uit.
    Met ons gaat het allemaal Ok en het weer is echt Hollands hier dan een zonnetje dan weer dikke regen buien.
    Veel plezier en dikke hug van Oma Gerda
    en Opa Jan.

• 10 Juli 2012 - 12:57

Eef:

Wauw... wat een verhalen echt gaaf en weer heel anders dan die ellelange verhalen uit Australie ;) haha. Ben echt benieuwd welke kant jullie nu meer trekt, die van vorig jaar of dit jaar. Debby mis je wel hoor, vooral onze kletsmomentjes, maar je hebt het goed als ik het voor het kiezen zou hebben zou ik nu ook heerlijk in het zonnetje zitten in America want hier alleen maar regen, regen en nog eens regen. Kijk uit voor de haaien en tot jullie volgend verhaal, lees ze met plezier, maar hmm die foto's maken mij wel beetje jaloers ;) veel plezier nog !!

• 10 Juli 2012 - 16:34

Manrel:

Waowie..klinkt echt super...en idd, jullie ziet er ook super uit met die pilotenbrillen(ook zonder zonnebril trouwens hoor!)..erg stoer. Wat een belevingen, dat vergeet je toch nooit meer. En die complimenten die je steeds krijgt, wat zullen jullie trots zijn paps en mams... (volledig terrecht overigens...ja zo kan ie wel weer, niet naast je all stars of vans gaan lopen, alhoewel dan slijten ze niet en moet je volgend jaar gewoon mee naar de camping in Italie..hihi)
    Had gisteren op bootcamp 3 stoere mannen onder mijn hoede en die deden een uur lang precies wat ik zei..kan ik wel aan wennen..arme Remco..
    Izzi is in de wolken met haar dots-shirtje(past al) en jurkje en nog veel meer geweldige kleertjes die in de tas zaten..heel gaaf hoor.. dank jullie wel!!! Toen ik t weer rook heb ik meteen (uiteraard toevallig id aanbieding hihi) de ariel vloeibaar gekocht en nu ruiken al onze mooie kleren ook zo lekker...(waar je al gelukkig van kan worden)
    Ook wij duimen voor jullie dat jullie morgen (vandaag) de mooiste beelden te zien krijgen....
    Enjoy !!!
    dikke kus van Remco Marnel en Izzi