Boston - Reisverslag uit Boston, Verenigde Staten van Familie Engelsman - WaarBenJij.nu Boston - Reisverslag uit Boston, Verenigde Staten van Familie Engelsman - WaarBenJij.nu

Boston

Door: Debby

Blijf op de hoogte en volg Familie

12 Juli 2012 | Verenigde Staten, Boston

Lieve Allemaal,

Vanmorgen vanuit Cape Cod vertrokken richting Boston. Dit was ongeveer 1,5 uur rijden. En we reden weer zo zonder navigatiesysteem in 1 keer goed. Het staat dan ook wel allemaal prima aangegeven maar toch. De auto de parkeergarage in en de stad in. We liepen door een park waar op dat moment allemaal zakenmensen gingen lunchen. Deze kregen een kussen aangereikt en gingen genieten van hun lunch in het park met live-muziek. We merkten meteen dat Boston een chique stad is, geen Mc Donalds te bekennen, terwijl je deze in Amerika op elke hoek van de straat tegenkomt. Toen hebben we de Quincy Market bezocht een grote hal wat door de meiden als snel de vreetschuur werd genoemd. Onvoorstelbaar alleen maar verschillende eetstalletjes, erg gezellig. Je kunt het zo gek niet bedenken of het was er. En nu moeten jullie weten dat de meiden uit zo’n doosje eten zoals uit de film helemaal geweldig vinden. Wij vonden het nog wat vroeg om te eten maar hier kwamen we zeker terug. Toen zijn we de Freedom Trail gaan lopen een route door Boston die je langs de mooiste plekjes brengt. Het is een compacte stad met een Engelse uitstraling. We kwamen langs het café Cheers waar de serie ook daadwerkelijk is opgenomen en nog steeds als café dient. Ook kwamen in de Faneuil Hall dat stamt uit 1742 waar de Amerikanen vergaderde aan de vooravond van de revolutie over hoe ze de strijd aan zouden gaan met de Engelsen. Een mooi gebouw waar op dat moment een gospelkoor aan het zingen was. Ik moet zeggen dat ik hier wel een beetje kippenvel van kreeg zo’n mooie sfeer in een prachtige zaal. Al konden de meiden alleen maar lachen om het overdreven gezang. Wat Boston erg typeert is de mooie oude gebouwen tussen de wolkenkrabbers een mooi contrast. Er was ook een prachtige kerk anders dan anders er waren namelijk geen banken in de kerk maar allemaal hokken waar je dan als familie zat. Vroeger kochten welgestelde families deze “hokjes”. Buiten de kerk was er zoals zoveel hier een monument voor omgekomen oorlogsslachtoffers, ditmaal voor de omgekomen slachtoffers in Irak. Wat dit monument zo mooi maakte was dat voor ieder slachtoffer het metalen naamplaatje wat mensen in het leger hebben met alle persoonlijke gegevens erop aan draden hingen. En toen was het toch wel tijd voor een hapje in de Quincy Market. Het duurde even voordat we wisten wat we wilden er was ook zoveel keus. Maar het werd pasta met kaas en pasta met seafood in een kartonnen doosje natuurlijk en nog wat mozzarellasticks. Het smaakte heerlijk. Toen in de auto gestapt op weg naar Albany waar we een hotel hebben geboekt voor 1 nacht. Dit was 3 uur rijden en is een hotel langs de autobaan en fungeert voor ons als tussenstop op weg naar de Niagra Falls. Weer een prima hotel. Morgen hebben we dus een beetje een reisdag, nog zo’n vijf uur rijden naar de Falls. Op dit moment liggen we lekker bij het zwembad en gaan zo nog even wat eten en dan lekker slapen.

Groetjes Herko, Britt, Diede, Nola en Debby

P.S.
Leuk dat jullie ons volgen familie Wibaja. Ik zal morgen de verslagen is gaan lezen.

Nou Familie Van den Boom gefeliciteerd dat alles rond is. Helemaal super! Dikke kus.

• 12 Juli 2012 - 06:52

Erika:

Lieve familie,
    Wat maken jullie toch een hoop mee. Van NY naar Boston en nu weer naar de Falls..... Prachtig allemaal! Fijn dat jullie het zo goed hebben en lekker eten.... Voor mij is het aftellen, nog twee weekjes en dan eindelijk..puf...puf... VAKANTIE!!!! Ga door met die leuke verhalen en nog heel veel plezier en kijk goed uit!

Liefs, Erika xxx
    (Uit een momenteel 12-7, 08.51 uur, zonovergoten, maar niet heus, regenachtig Doetinchem)

• 12 Juli 2012 - 07:05

Marloes, Jarno &Jade:

Lieve allemaal,

Jeetje, jullie zijn nu iets meer dan ene week weg en al zoveel beleefd samen! Wat een avontuur en wat kijken jullie daar straks mooi op terug! Maar aan teruggaan hoeven jullie nog lang niet te denken!!

Nu op naar de Niagra Falls! Gniet en maak mooie foto's (ook voor het thuisfront)

Ik ben ook wel jaloers op het weer bij jullie, hier regent het... de hele ochtend al. Ik zit weer op kantoor met lange mouwen... tja... verschil moet er wezen. Jade is vandaag gezellig naar oma, Louco en Sil en ik ga weer hard aan de gang (tis ook nog eens heel druk).

Geniet en pas goed op elkaar!!

xxx van ons!

• 12 Juli 2012 - 07:37

Familie Van Den Boom:

Gelukkig hebben jullie eerst een schietgebedje gedaan in de "hokjes" van de kerk, voordat jullie naar de Faneuil Hall gingen. Want een strijd als Engelsman met de Amerikanen willen we natuurlijk niet!
    Boston zou dus duidelijk geen stad zijn voor Louys ;), een stad zonder MC Donalds is natuurlijk geen stad.... Zelfs in Quincy market, zou Louys misschien wel tot de conclusie komen dat er "niets" lekkers te eten is. Aan de andere kant zie ik mogelijkheden en is het ooit toch een goede optie om Boston aan te doen, er zijn immers geen (Mac) uitvluchten, kan Louys weer iets toevoegen aan z'n culinaire ervaringen :)
    Bedankt voor de felicitaties...we hebben er zin in.
    Hier lijkt het ook wel de Niagara Waterfalls, van tijd tot tijd komt het ook met bakken naar beneden.
    Voor jullie vandaag, even rijden, maar onderweg is er vast ook weer van alles te zien. Misschien kunnen de meiden nog even in de auto bijtanken, want zo te lezen zijn jullie behoorlijk actief! Maar al die indrukken geeft vast ook weer enorm veel energie!
    Goede reis en tot morgen!

Liefs van ons 4! -XXXX-

• 12 Juli 2012 - 15:17

Mijs Mulder :

haaaaaaaaaaaaaiiiiiii, Diede heb je het hotel van Zack en Cody nog gezien;-)? En hebben jullie nog lekker kunnen shoppen? Ik zou haast jaloers worden grapje maar ik heb ook al gevraagd of je in Zweden walvissen in het wild kon spotten mijn ouders wisten het niet wat leuk dat jullie dat wel kunnen. Lekker gegeten? Diede I miss you:-(. Maar goed dat we ongeveer tegelijk op vakantie zijn. Wij krijgen ook steeds meer zin om te gaan.:+) Maar nog veel plezier en een dikke kus oxoxoxoxoxoxoxoxoxoxoxoxoxoxoxoxoxoxoxoxoxoxoxoxoxoxoxoxoxoxoxoxoxox!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Hoi Corinne hier,

Wat een mooie leuke verhalen om te volgen, het brengt me terug in de tijd dat wij daar waren, (Jan Helene en toen nog Paul en moeder Riet, zij bleef bij Ad Winterink in Canada) dat zal in 1988 geweest zijn. Nu naar de Falls, wij waren daar toendertijd en hebben daar de langste vrouw ter wereld ontmoet Sandy Allen. Misschien is ze daar nog steeds te zien als bezienswaardigheid. Zij was toen nog niet zo oud. Erg als je zo je geld moet verdienen. Dit beeld past echt in die wereld daar.

We volgen jullie nog een aantal dagen dan zijn we zelf ook op pad.

Groetjes Familie Mulder