Laatste Dag NY - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Familie Engelsman - WaarBenJij.nu Laatste Dag NY - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Familie Engelsman - WaarBenJij.nu

Laatste Dag NY

Door: Debby

Blijf op de hoogte en volg Familie

08 Juli 2012 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Lieve Allemaal,

Zojuist (half 10) net terug van weer een enerverend dagje NY. Wat een stad, je blijft je verbazen en het is gewoon niet uit te leggen. Britt, Diede en Nola zijn onvermoeibaar en willen maar door blijven winkelen. Onze verzameling van I love NY spullen is Nola zojuist aan het uistallen op ons queensize bed en deze ligt bijna vol….En geloof het of niet maar ik heb er genoeg van. Liepen net nog bij Macy’s (het grootste warenhuis ter wereld) en Herko en ik dachten alleen maar we willen NU naar onze hotelkamer. Maar laat ik beginnen bij onze avondtour van gisteravond. Deze was geweldig zo ontzettend mooi met al die lichtjes. Vanaf Brooklyn hadden we een prachtig uitzicht over de skyline van NY. We kwamen langs zoveel straten die we graag ook te voet zouden willen bekijken maar dat gaat echt allemaal niet, het is zo groot. Het leuke van de bus is dat je allemaal leuke weetjes te horen krijgt. Britt was niet zo blij toen we over de Manhatthan Bridge reden want in de dubbeldekker zit je natuurlijk hoog en de brug was hoog dus je keek zo op het water. We waren rond half 11 terug bij ons hotel en errug moe. Dus vanochtend maar een beetje uitgeslapen lekker ontbeten bij het zwembad en toen op weg naar Central Park en Harlem. Super hoe de contrasten zijn van Manhatthan en Central Park en Harlem. Vandaag zijn we langs zoveel mooie oude gebouwen en kerken gereden, onvoorstelbaar. En toen Central Park ingewandeld, wat een rust ineens. Al lopen hier echt genoeg mensen hoor. Al snel zag Britt het eerste eekhoorntje, er zouden er nog vele volgen. Maar toen we een mooi picknickplekje in de schaduw hadden gevonden werd het spannender. Diede riep: ik zie een vos……waar dan, daar in de boom…wat bleek het waren drie wasberen. Zo schattig! Nog langs een mooi meer gewandeld bij het Boathouse (bekend restaurant). Heel leuk om te zien hoe de mensen hier hun vrije tijd besteden in het Central Park. Al vonden wij die vele mensen die aan het hardlopen waren om 13.00 bij + 36 graden toch echt niet helemaal wijs. En toen waren we het erover eens dat we richting hotel zouden gaan want het was vandaag wel erg warm. Dus lekker gezwommen en daarna de stad weer in want de dames wilde toch echt nog wel even winkelen. Morgen gaan we NY verlaten en ook al was het geweldig iets meer rust zullen we ook wel fijn vinden.

Groetjes Herko, Debby, Britt, Diede, Nola en Debby

• 08 Juli 2012 - 08:14

Marnel:

Jooooo
    Eindelijk heb ik jullie avonturen kunnen lezen...elke dag kijken op jullie site van vorig jaar, maar zag daarop niks nieuws...toen ik dat tegen Maaike zei heeft ze me toegevoegd...dus...
    Wat een geweldige beleving..je beschrijft t leuk Deb..misschien moet je s een boek gaan schrijven..
    Nog even een verlate felicitatie op jullie huwelijk en dan dit jaar zelfs in Rome...erg gaaf...!Pizza....mmm.. Die limo...hillarisch..ground zero..impressing...en die sporters in t park...ik begrijp ze wel...
    Wij hebben gisterenavond besloten met de fam vd Boom Italie te gaan bezoeken..er zal nog een avondje aan gewijd moeten worden, want veel verde zijn we niet gekomen..heel vervelend. We zaten buiten en Dreamfields was in heel de liemers te beluisteren, beetje weinig gitaren. Prachtige dag, maar verder weinig mooi weer hier...
    Izzi's kamer is volledig gestript en het enige wat over het resultaat duidelijk is, is dat er een muur fucsia gaat worden.. ze slaapt bij ons op het ledikantmatras (ken net) wat ze natuurlijk prachtig vind..
    Geniet ervan en ik wacht met smart op de volgende...
    kus

• 08 Juli 2012 - 19:17

Erika:

Jaaaaaa, Macy's.... Daar moet je naartoe als je volledig fit en uitgerust bent. Wat een overweldigende stad hè! Je weet niet waar je moet kijken. Er is zo ontzettend veel te zien. Laten we zeggen: voor herhaling vatbaar! Het is ook wel erg warm momenteel. Op naar het volgende avontuur! Kijk goed uit en tot het volgende verslag. Groeten aan iedereen.
    Toedels, Erika en de rest xxx

• 08 Juli 2012 - 19:21

Erika:

Hé Debby, zet je jezelf ook nog eens op de foto!!!! Zien we je ook nog eens.

;-)

• 08 Juli 2012 - 19:46

Familie Van Den Boom:

Haaaaaai....

's Morgens onze eerst actie is tegenwoordig de telefoon checken op mail of er weer een nieuw verslag op staat. En ja, we waren vanmorgen weer lekker aan het watertanden....
    Al was het wel pas 7.00 uur. Maar we lagen met z'n 5-jes in bed. 5-jes.....?! Leuk hé!

Jade heeft namelijk gezellig bij ons gelogeerd. Louco kon vanmorgen niet wachten, volgens hem waren Jade en Sil wakker, maar waarschijnlijk kon hij z'n enthousiasme niet meer bedwingen. Hopelijk heeft Jade vanmiddag ook even bij kunnen tanken.
    Zo te lezen was jullie dag ook weer helemaal top!
    De foto's geven een mooie indruk, maar in het echie is het toch denken we nog indrukwekkender, zo hughes.
    Meiden, ik vind het wel heel wat, dat jullie je moeder hebben verslagen met "shoppen"! Al hebben jullie het natuurlijk niet van een vreemde. Volgens mij zijn die lege plekjes in de koffer al wel gevuld. Ach ja, dan nog maar een koffer erbij kopen toch! Je bent immers (voorlopig) maar één keer, in THE BIG APPLE!
    We kunnen ons ook wel voorstellen dat je als dorpeling uit GIES de big city, ff achter je wil laten en naar wat rust zoekt.
    Het weer is iets koeler geworden zo te zien, misschien iets prettiger? Of merken jullie het verschil niet?
    Zoals je al bij Marnel hebt kunnen lezen, gaan we met de familie Klomp naar Italie. De fam. Peters gaan dinsdag Aloys en Riet aflossen op Spiagga d'Oro. Daarna gaan wij die richting op, zonder caravan dus. Dat is wel fijn rijden, maar hopelijk gaat alles wel mee in de auto... Misschien eerst nog even langs Leogang en daarna lekker op de camping. Na het lezen van jullie verhalen en alle vakantieperikkelingen om ons heen, krijgen we nu ook wel erg veel zin! Nog een weekje werken, dat overleven we vast ook.
    Verder voor jullie goede reis op naar ....al realiseer ik me nu, dat jullie de reis al hebben gehad, als ik dit schrijf. We zullen morgenvroeg vast weer lezen waar jullie nu zitten. Voorzichtig, pas goed op elkaar en tot.....