Vertrek, Rome, New York - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Familie Engelsman - WaarBenJij.nu Vertrek, Rome, New York - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Familie Engelsman - WaarBenJij.nu

Vertrek, Rome, New York

Door: Debby

Blijf op de hoogte en volg Familie

06 Juli 2012 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Lieve Allemaal,

Hier dan weer ons eerste verslag vanuit de USA. Want YES we zijn er weer en dat voelt super. Maar ik zal bij het begin beginnen want we zijn 2 juli natuurlijk al vertrokken. Dinsdagochtend volgens Herko's plan om zes uur weggereden. Ik vond het wat vroeg maar zoals altijd Herko's raad opgevolgd.... En dat was maar goed ook want we hebben anderhalf uur in de file gestaan. Maar uiteindelijk kwamen we op tijd aan in Brussel en liep verder alles gesmeerd. Zoals gepland waren we om 14.00 uur in Rome. Barbara (nicht van Herko) en Pierpaulo (haar man) hadden alles SUPER voor ons geregeld (zelf was Barbara helaas in Nederland). En zo stond een familielid van hun ons dan ook op te wachten op het vliegveld. Hij bracht ons naar hun appartement waar we die nacht konden slapen. Dit was echt helemaal TOP. Het was zo perfect geregeld dat de treinkaartjes voor ons al klaarlagen zodat wij om half vijf al in het centrum van Rome stonden. Hier hadden we met Pierpaulo afgesproken die voor ons al een kaart had geregeld met een route voor de meest mooie plekken van Rome. Hij ging weer naar zijn werk en spraken af dat we die avond nog wat zouden drinken. We hebben een paar hoogtepunten van Rome bezocht (Trevi fontein, Piazza de Venezia (voormalige woonplaats Mussilini), Colusseum en nog meer mooie pleinen waarvan ik de naam even niet meer weet). Toen een lekkere pizza gegeten en terug naar het appartement wat een kwartiertje met de trein was. Nog even gezellig wat met Pierpaulo gedronken en toen lekker slapen. Het was natuurlijk veel te kort om alles te zien maar we hebben een leuke eerste indruk van Rome kunnen opdoen. Hier gaan we dus zeker een keer terug. De volgende morgen vertrokken we om zeven uur richting het vliegveld. Ook dit verliep allemaal prima al vroegen ze zich wel af of er iets speciaals in onze Amerikaanse koelbox zat. Toen negen uurtjes vliegen wat reuze meeviel. Er zaten superluxe schermpjes in het vliegtuig met de nieuwste films en spelletjes (Nola vond het bowlen erg leuk). En zo stonden we na een voorspoedige reis weer in de USA. Toen maar eens even informeren hoe we het goedkoopst bij ons hotel konden komen. Want onze huurauto halen we zondag pas op omdat ons in New York rijden niet zo’n goed idee lijkt. Er kwam al meteen een grote neger op ons af die ons wel zou brengen met zijn LIMO. Diede en Nola de grootste schik maar Britt vertrouwde die man voor geen meter. Toch bleek als snel dat dit net zo duur was als bijvoorbeeld met de bus waar je niet voor het hotel uitstapt. Dus wij een deal met de man gemaakt voor 80 dollar alles inclusief. En zo zat de familie Engelsman in een witte limosine op weg naar ons hotel wat ongeveer een half uur rijden was. Koffers eruit en even betalen. Dit was makkelijker gezegd dan gedaan want hij vroeg ineeens 90 dollar, want zo zei hij u heeft toch gezien hoeveel tol ik moet betalen? Wij natuurlijk, de afspraak was inclusief. Maar ik krijg toch wel een tip? Nu zeker niet meer. Nadat we waren ingecheckt zijn we eerst even lekker wezen zwemmen. Het is hier namelijk behoorlijk warm. Toen tegen zes uur toch maar even de stad ingelopen. We zitten heel centraal en met 10 minuten lopen zitten we al op Time Square en Broadway. Dit was weer zo overweldigend, wat een sfeer en wat een mensen. Zoveel billboards en lampjes. We zijn in een toys a rus (speelgoedwinkel) geweest waar een compleet reuzerad in hing. Tegen negen uur terug naar het hotel. Nog even wat vuurwerk gekeken van Onafhankelijkheidsdag en toen lekker slapen. De volgende morgen lekkere broodjes bij de supermarkt gehaald en op pad gegaan. We wilden kaartjes kopen voor de bus waarmee we overal in en uit konden stappen om op die manier veel van New York te zien. Hier lopen mensen genoeg die je die kaartjes willen verkopen. Zo kwam er een dame naar ons toe en riep meteen oh zijn jullie (Diede en Nola) tweeling, wat leuk. Wij: Ja en ze zijn 10 jaar. Want jullie moeten weten dat je vanaf 11 jaar al voor een volwassenen moet betalen. Oh dan zijn ze groot, maar ja jullie papa is ook niet klein hé. Toch mooi 30 dollar bespaart. Dus al snel zaten we in een sight seeging dubbeldekker bus. Langs teveel om op te noemen mooie gebouwen. Er was een vrouw in de bus die alles vertelde over hetgeen wat we zagen. Ze zocht een assistente en kwam meteen naar ons toe lopen. Onze meiden zijn ook zo schattig….Diede en Nola wilden echt niet en Britt eigenlijk ook niet maar wij vonden dat ze toch maar even mee moest. En zo stond Britt met een microfoon in haar hand: the next stop is the Empire State Building etc. Wij lachen natuurlijk. Uitgestapt bij Ground Zero waar we kaartjes hebben gehaald om het 9/11 monument te bezoeken. Eerst langs een strenge controle en nadat we bij zes verschillende posten ons kaartje hadden laten zien (we zullen weten dat we in Amerika zijn) stonden we bij het monument. Zo indrukwekkend, al die namen! Een prachtig monument. Toen een soort museum bezocht met persoonlijke spullen van slachtoffers, heel veel foto’s, staal van het WTC etc. Heel bijzonder om op die plek te staan en ook om te zien hoe ze de nieuwe gebouwen aan het bouwen zijn ze zijn zo hoog. Toen nog wat gewinkeld, de meiden kunnen geen genoeg krijgen van alle I love New York spullen. De bus weer in ingestapt op weg naar het hotel waar we lekker hebben gezwommen. Hier gaat dus alle prima en genieten volop.

Groetjes Herko, Britt, Diede, Nola en Debby

• 06 Juli 2012 - 06:44

Jarno/Marloes/Jade:

Goedemorgen allen,

heel leuk om de komende weken 'iedere'dag weer zo geweldig verslag te lezen. In 2 dagen alweer zoveel nieuwe indrukken in 1 woord geweldig!Geniet er maar lekker van met zijn allen en pas ook goed op elkaar!

Liefs Jarno/Marloes en Jade

p.s. mijn email adres (Jarno) is nieuw:
    jarnowitjes@gmail.com i.p.v. hotmail

• 06 Juli 2012 - 06:50

Evelien:

He goed om te lezen dat jullie weer veilig zijn aangekomen en Herko houd de hand beetje op de knip he met al die "golddigger"dames haha Onwijs veel plezier, ga lekker genieten maar dat doen jullie wel lees ik. Leuk om je dag te beginnen met een vakantieverhaal van je collega, ik werk wel ;) geintje je kunt merken dat vakantietijd ook hier is aangebroken, dus meiden en herko ga onwijs genieten en ik blijf jullie volgen, Have fun !!

liefs Eef

• 06 Juli 2012 - 06:57

Fam. Witjes-Wielakke:

Hallo !!

Jullie zijn nog maar net weg en toch al zoveel meegemaakt in een paar dagen. Rome, NY!!
    Jullie rijden in ieder geval in stijl, met een LIMO! Geweldig!! Jullie doen het tenminste zoals het hoort in Amerka, alles GROOT!
    Ground Zero lijkt me ook heel indrukweekend... Er zal van alles door jullie heen zijn gegaan toen jullie daar stonden...

Geniet nog van NY! Pas goed op elkaar!

Liefs, Jarno, Marloes & Jade

• 06 Juli 2012 - 07:16

Jan En Gerda:

Leuk jullie eerste berichten weer te lezen.Gisteravond al even bijgepraat over telefoon.
    Goed te horen dat alles zeer OK met jullie gaat.
    Wij werken nog wel even en hebben dan weekend.
    Pas goed op elkaar en heel veel fun.
    Dikke Hug van Opa en Oma

• 06 Juli 2012 - 10:50

Erika:

Hello there! Er leuk weer om jullie reisverslag te lezen! Jullie zijn al echte wereldreizigers, Rome, NY.... en dat is toch zo'n fantastische stad! Fijn dat jullie zo genieten. Ga zo door met jullie verhalen.... en misschien nog wat foto's. Familie: pas goed op elkaar en heel veel plezier in de USA! ;-)

Liefs vanuit Doetinchem,
    Mike Marith en Erika

• 06 Juli 2012 - 21:28

Familie Van Den Boom:

Hello there,

Hartstikke fijn en leuk om weer mee te mogen genieten van jullie reis.
    Het begin is goed, een goed begin is het halve werk, dus dat belooft wat voor de rest. Hopelijk gaat het weer net zo goed als de vorige keer. Maar met al die ervaring gaat dat vast en zeker helemaal goed komen.
    Britt, super joh, dat kunnen er niet veel zeggen, dat je als gids in THE BIG CITY, hebt gewerkt. Staat toch weer mooi op je CV. You go GIRL! Je bent immers de grote zus, van de TWINS, hoezo Nederlanders... of moet je daarvoor Engelsman heten... Nee, hoor gelijk hebben jullie, anders blijft er niets meer over voor die UGGS/Vans hahahaaa... Met al dat moois blijft er vast ook nog wel een uurtje real shopping time over toch...?
    Jullie hebben waarschijnlijk vandaag weer heel veel nieuwe ervaringen/indrukken opgedaan, dat lezen we graag morgen weer. Bij ons is het nu bed tijd en laten ons morgen weer verrassen, met al jullie verhalen. En misschien nog enkele plaatjes om van te smullen.
    Geniet ervan en jullie voor straks welterusten.

Heel veel dikke knuffels en kusjes van Louco, Sil, Louys en Maaike