Dag 6 - Reisverslag uit Tortuguero, Costa Rica van Familie Engelsman - WaarBenJij.nu Dag 6 - Reisverslag uit Tortuguero, Costa Rica van Familie Engelsman - WaarBenJij.nu

Dag 6

Door: Debby

Blijf op de hoogte en volg Familie

18 Juli 2014 | Costa Rica, Tortuguero

Dag 6

Hallo Allemaal,

Vandaag ons verslag vanuit Tortuguero en ik kan zeggen het is hier helemaal geweldig. De reis ernaartoe was een hele onderneming. Vanmorgen zijn we om 8.00 uur vertrokken richting La Pavona. Het gekke is alleen dat deze stad niet op een kaart staat en het navigatiesysteem kent het ook niet. Maar toch moesten we vanuit daar op de boot. Na drie uur rijden dachten we dat we er bijna waren. Maar toen begon het pas. Onverharde wegen met gigantische gaten en soms stond de weg onder water. Maar onze 4x4 gedroeg zich prima. Na een uur waren we het wel een beetje zat. Heel soms zagen we een toeristenbusje de andere kant op rijden, dus het moest goed zijn…en het kwam goed. Vriendelijk werden we onthaald en konden we onze auto parkeren en hup op de boot. Dit was allemaal perfect geregeld. Wat nog grappig was dat ze vroegen of Herko de broer van Ron Vlaar was want die was ook zo groot. We hebben 1 tas voor ons vijven gepakt en de rest van de bagage bleef achter in de auto. Wel een beetje een raar idee maar ze bevestigde nogmaals dat het een beveiligde parkeerplaats is. De boottocht (soort longtailboot) was prachtig, helemaal door de jungle en we hebben weer apen en toekans gezien. Na een uur varen stonden we in Tortuguero. Dit dorpje is helemaal autoloos en is midden in de jungle aan een rivier en aan de andere kant de Caribische zee. Er wonen 1.000 mensen en er zijn geen verharde wegen. De mensen hebben allemaal een Caribisch uiterlijk want we zitten ten slotte ook aan de Caribische kust. Grappig om te zien dat dit meteen heel anders is dan in de rest van Costa Rica. Ons hotel ligt op 5 minuten lopen van de opstapplaats van de boot. We hebben uitzicht op de zee. Hier mogen we niet in zwemmen omdat deze te ruw is. We hebben vanmiddag meteen onze excursies geboekt en we laten er geen gras over groeien want we gaan vanavond al op schildpaddenjacht. Het is bij ons nu 20.00 en om 22.00 uur gaan we op zoek met een gids. Deze excursie gaat allemaal onder strikte voorwaarden. De gidsen krijgen van het National park een sectie aangewezen waar ze naartoe moeten en ook over de tijden heb je vooraf niets te zeggen. Het is van 20.00 tot 22.00 of van 22.00 tot 24.00. Onze gids hoopte al dat we om 22.00 uur konden starten want dan was de kans groter om ze te zien maar ze geven geen garantie…En voor morgenvroeg 6.00 uur hebben we met dezelfde gids een tocht per kanoboot geboekt. Zo vroeg heb je de meeste kans om dieren te spotten. Het is amper uit te leggen hoe dit dorpje eruit ziet. Kleine kruideniers- en souvenirwinkeltjes. Er is één kleine hoofdstraat met wat restaurantjes. Ons hotel is erg basic maar we hebben wel een balkon (lees een van hout getimmerd bouwsel, maar erg knus en met uitzicht op zee, + 50 meter). We gaan nu nog maar even een beetje relaxen aangezien we een korte nacht tegemoet gaan. Je moet wat over hebben om wat beesten te spotten. Maar bovenal genieten we hier van deze bijzondere omgeving.

Groetjes