Dag 5 - Reisverslag uit Fortuna, Costa Rica van Familie Engelsman - WaarBenJij.nu Dag 5 - Reisverslag uit Fortuna, Costa Rica van Familie Engelsman - WaarBenJij.nu

Dag 5

Door: Debby

Blijf op de hoogte en volg Familie

17 Juli 2014 | Costa Rica, Fortuna

Dag 5

Hallo Allemaal,

Hier vanaf een knus balkon met prachtige geluiden nog even een verslag van onze dag. De meiden zitten binnen een enge film te kijken. Gelukkig vanavond even geen spelletjes, want om iedereen dan tevreden te houden….We zijn net weer op onze hotelkamer want we hebben in het dorp 2 km verderop heerlijk gegeten. Al is dat met onze vegetariër in het midden niet altijd even gemakkelijk hier. Ze wilde vanavond let op een Chicken Sandwich zonder kip. Tja dat zorgt voor de nodige vraagtekens bij de bediening. Maar uiteindelijk komt het altijd goed. Het was vrij donker in het restaurant en toen Nola begon te eten had ze het gevoel dat er toch vlees in zat. Dus met de telefoon licht gemaakt, wat bleek ze hadden er een ei bij gedaan. Ook hebben ze hier heerlijke smoothies met vers fruit. Het is al sinds vanmiddag 12.00 uur helemaal droog. Maar vannacht en vanmorgen heeft het ontzettend hard geregend. Om 12.00 uur hebben we de meiden weggebracht voor hun dierenavontuur. Ze hadden er geen enkele moeite mee dat wij niet meekonden. Herko en ik zijn toen in de buurt wat gaan wandelen en hebben later ook nog bij een Soda (lokale tentjes bij de weg) wat kleins gegeten. Met handen en voeten wat bestelt want ze spraken geen woord Engels. Maar het smaakte heerlijk. Bij een klein dorpje waren ze in een schooltje dansles aan het geven. Zo schattig van die kleine kindjes in uniformen en dan dansen. Tijdens het wandelen kwamen we bananen- en papajaplantages tegen. Eind van de middag konden we onze meiden weer ophalen. Ze kwamen helemaal stralend terug. Ze hadden het geweldig gehad en zijn veel te weten gekomen over de dieren. Het vrijwilligersverhaal viel hun een beetje tegen. Dat bestond uit eten klaarmaken voor de beesten en voeren, wat natuurlijk wel geweldig was. Maar alles bij elkaar was het voor hun een geweldige ervaring. Voor jullie even wat weetjes wat ze geleerd hebben: In Costa Rica zijn maar 4 soorten apen en 192 soorten vogels. 193 soorten slangen waarvan en 32 echt groot zijn, een hele opluchting voor Britt. Ze hebben Witlippakari’s geaaid en ze hebben laten zien hoe deze beesten hun territorium met een meterslange straal (boven op de rug zit een gat) kunnen afbakenen. De apen vonden ze het leukst ze konden er echt mee spelen. De handjes van de apen waren superzacht. De toekan van dichtbij vonden ze ook geweldig. Maar ik denk dat de foto’s voor zich spreken. Morgenvroeg vertrekken we richting Tortuguero. We kunnen hier niet helemaal met de auto komen dus parkeren we de auto bij een beveiligde parkeerplaats in La Pavona en vervolgen onze reis dan per boot. Dan is het nog ongeveer een uur varen. Hier hopen we de schildpadden te zien.

Groetjes van ons allemaal.

• 17 Juli 2014 - 08:38

Familie Witjes/Wielakker:

Hallo familie Engelsman,

wat een leuke verhalen kan jij typen Nola, ik miste dit verhaal vandaag wel! Nou aan de verhalen en foto's te zien is dit weer een totaal andere reis dan de voorgaande 3 verre reizen! Zijn de mensen wel vriendelijk tegen de Nederlanders aangezien we hun in de kwartfinale eruit hebben gegooid? Jullie (3 meiden) staan iig stralend op de foto's maar dat kan ook niet anders, jullie en dieren! De foto van Nola en de papegaai op het hoofd is voor mijn een flashback (jeugdtrauma) naar Jan en Betsy en hun parkiet.

wij wensen jullie nog heel veel plezier! Blijft goed op elkaar passen en we wachten het nieuwe verhaal weer af!

Groetjes,

Jarno, Marloes, Jade en Lana

• 17 Juli 2014 - 22:40

Ria Witjes:

Ik krijg nu jullie berichten op mijn thuismail. Bedankt.
    Wat doen jullie weer leuke en spannende dingen daar in Costa Rico. Ook leuk dat er nu foto's bij zitten.
    Benieuwd of jullie veel schildpadden zien. Pas goed op daar in de jungle.
    Vandaag ben ik bij oma Gerda geweest met Louco, Sil, Jade en Lana. Het was flink warm hier. Daarom had oma het zwembad opgezet. Ook had ze watergeweren voor de kinderen waar ze mij mee nat hebben gespoten. Ik heb het zwempak maar aangedaan en ben ook in zwembad geweest. Louco wil steeds voetballen. Komt door het zwak. Per ongeluk kreeg hij een bal die ik schopte in het gezicht. Was even huilen. Lana kan lopen achter het karretje van oma. Vindt ze heel leuk. En Sil heeft op het potje geplast en een klein beetje gepoept. Helemaal trots.
    Voor mij het is bijna bedtijd. Nog een half uurtje en dan ga ik slapen. Bij jullie is het nou middag denk ik. Nog fijne dagen tot mails morgenvroeg.
    Nola jij hebt talent hoor voor het schrijven. Erg leuk.