Dag 4 - Reisverslag uit Fortuna, Costa Rica van Familie Engelsman - WaarBenJij.nu Dag 4 - Reisverslag uit Fortuna, Costa Rica van Familie Engelsman - WaarBenJij.nu

Dag 4

Door: Nola en Debby

Blijf op de hoogte en volg Familie

16 Juli 2014 | Costa Rica, Fortuna

Dag 4

Ola, nola weer hier! Wij hebben het heel leuk gehad vandaag. Wij zijn naar de
HANGING BRIDGES! Geweest. In totaal 3 uur door de jungle gelopen waaronder vele stukken over de bruggen. En ineens zie je dan een aap in de boom nou ja 1 aap 2 met
Wel duizend jonkies, maar dan zie je niet allen een aap maar dan loopt er ineens een mol langs je heen. Nou denk je vast HU! Een mol in de jungle maar het was Susan vissers!
Met haar twee kinderen liep ze achter ons maar op het moment dat ze merkten dat wij Nederlanders waren liep ze snel vooruit. We wisten het 100% zeker. Zeker nadat we haar nog een keer tegen kwamen op de picknick plaats. Eigenlijk best wel raar loop je in de jungle aan de andere kant van de wereld zie je in eens een BNN-er. Na nog even een broodje eten zijn we terug naar het hotel gegaan. Nog even een duikje genomen samen met Diede door de regen en daarna een tripje voor morgen geboekt. Nou ja niet voor ons allemaal, Britt Diede en ik gaan morgen samen naar een dieren opvang vrijwilligers werk doen! Nog even koehandel met ze 5jes gespeeld en daarna bij een lekker restaurantje gaan zitten tegenover ons hotel.
Lekker gegeten en nou nog even een verslagje getypt en dan maar zo ons nestje in duiken!

BYE!

Hallo Allemaal,

Zoals jullie al kunnen lezen hebben we weer een geweldige dag gehad. Vanmorgen eerst lekker ontbeten op ons knusse balkon. We moeten in dit hotel zelf voor ontbijt zorgen maar naast het hotel is een supermarkt. Dus vanmorgen heeft Herko voor een heerlijk ontbijt gezorgd. Het regent hier wel veel maar dat wisten we van tevoren dat de kans op regen in dit gebied groot is. Maar de temperatuur is prima. We hadden geluk op het moment dat we de hangbruggen gingen bezoeken toen was het bijna droog. De hangbruggen waren spectaculair, wat een uitzichten. Waar je op liep was een rooster waardoor je zo naar beneden keek. Er zaten hangbruggen bij van bijna 100 meter lang. De bruggen gaven ook uitzicht op de vulkaan maar die kon je jammer genoeg vandaag niet goed zien door de mist. Gelukkig was het niet druk, behalve die mol (Susan Vissers, bekend van Gooische Vrouwen, Vlaamse Pot) dan….Nola raakt er maar niet over uitgepraat ze vindt het helemaal geweldig dat we haar juist hier gezien hebben. Helaas hebben we op wat apen en vogels na geen andere dieren gezien maar dit komt ook door de regen. In de auto hebben we wel weer een Toekan gespot maar weer dat fototoestel….komt nog wel goed…In de tuin bij het hotel zien we steeds kolibries en nog veel meer prachtige vogels. David de zoon van de eigenaar is erg vriendelijk en behulpzaam. Hij gaat in augustus studeren in Hannover en heeft al met Herko afgesproken in Hannover een biertje te drinken. Zoals Nola al schreef gaan de meiden morgen vrijwillegerswerk doen bij het Wildlife Rescue Center. We wilden dit graag met z’n vijven doen maar er was helaas nog maar plek voor 3. Na lang wikken en wegen hebben we besloten dat de meiden dan maar samen gaan. Want ze wilden het zo graag….We hebben trouwens heerlijk geslapen en geen oordopjes nodig gehad. Foto’s proberen we zo snel mogelijk op de site te zetten maar de site heeft een beetje kuren zoals jullie waarschijnlijk ook al gemerkt hebben. Wij gaan nu lekker slapen.

Groetjes

• 16 Juli 2014 - 12:14

Oma Gerda.:

Hallo Kids.

Fijn om te lezen dat jullie je weer goed vermaken. Wel heel bijzonder een mol in Costa Rica de bewoners zullen die mol ook wel nooit tegen komen of niet Nola. Maar daar komt Oma weer, kijken jullie wel uit voor het krabben of bijten van de beesten als jullie mogen helpen. Zal ik jullie winterkleren al vast op marktplaats te koop aanbieden want van al dat lopen moeten jullie alle vijf wel zo slank als een den worden. Wij genieten hier ook van het mooie weer,vrijdag gaat het zelfs 30 graden worden dus arme vierdaagselopers. Ga even na het ziekenhuis naar de dok. en ook maar proberen om de ingreep voor elkaar te krijgen voor dat jullie terug zijn,
    hoop dat dat mag lukken.Blijf vooral genieten, pas ook goed op elkaar Dikke Kus Opa en Oma.

P.S. Site heeft inderdaad probleempjes want ons vorige berichtje is bij dag 1 onder gebracht.

• 16 Juli 2014 - 12:47

Gerry:

Hé, die mol stond 2 jaar geleden bij ons op de camping op Oerol. Ach Nola, mollen en bnn'ers zijn ook maar gewone mensen, moeten ook poepen en plassen. Maar wel heel toevallig die ontmoeting in de jungle in Costa Rica.

Fantastisch dat jullie vrijwilligerswerk gaan doen, Britt staat ook goed in je portfolio :-). Veel plezier morgen. Vervelend Debby en Herko dat jullie dan de dag samen door moeten brengen zonder de kinderen. Als jullie je maar niet gaan vervelen!

en.... ik geniet iedere ochtend weer van het heerlijke dagelijkse nieuwsbericht uit Costa Rica. Een ontspannende start van de werkdag. Dank hiervoor.

• 16 Juli 2014 - 22:23

Familie Van Den Boom:

Hoi Nola,

Hier een berichtje speciaal voor jou,
    Je berichtjes zijn erg leuk, dat je daar nog tijd voor hebt.... na zo'n vermoeiende dag, nog even achter de laptop, toppie. En voor ons is het natuurlijk wel superleuk, om jouw verhalen te lezen. Dus ga zo door!
    Was het wel een gezellig potje koehandel? Volgens mij moet je dadelijk afkicken. Wie heeft er gewonnen? Al gaat het natuurlijk om de gezelligheid! ;)
    Een bekende tegenkomen is inderdaad toch gek, en erg toevallig! Wie weet wie je daar nog allemaal zult tegenkomen.
    Heel veel plezier morgen met jullie vrijwilligerswerk, ben benieuwd welke dieren jullie moeten gaan verzorgen, dadelijk komt er nog meer "familieuitbreiding" :)
    Ik kan niet wachten naar je/jullie verhalen van morgen. Cu

-x-x-x-x-x-x-

Hoi natuurlijk ook voor de rest van de familie,

Uit de verhalen kunnen we wel opmaken dat jullie het weer super naar de zin hebben, en allemaal mooie dingen meemaken, en dat lekker met z'n 5-en! Daar kunnen jullie nog lang heerlijk op terug kijken. Maar zover is het nog lang niet, want jullie hebben nog heel wat mooie weken en dagen voor de boeg. En wij kunnen hier lekker meegenieten. Al zijn we nu extra benieuwd naar de foto's, dan krijgen we nog een andere indruk erbij. Hopelijk komen ze snel.
    De meiden krijgen morgen vast een geweldige ervaring, wie weet kunnen jullie het nog eens met z'n 5-en over doen. En hopelijk hebben jullie niet teveel stress als ze weg zijn.

Hier gaat alles z'n gangetje, Louco en Sil hebben vandaag juist erg veel dieren gespot. Ze zijn met Opa Aloys, Oma Riet en Femmy naar de dierentuin geweest, dat was natuurlijk wel helemaal leuk. Dus toen heb ik vandaag de laatste inkopen gedaan, wat kleertjes en dingetjes betreft. Dan hoeft jullie eventuele nieuwe neefje tenminste geen roze broek aan ;).
    Morgen maar eens kijken of we een zwembadje in de tuin kunnen toevoegen, want het worden warme dagen. Dus we gaan er maar een water spektakel van maken.

Trouwens Britt, ik weet niet of je het al weet, maar bij IJs en Zo, is er een jongetje geboren. Zag de naam nog niet staan, maar het waren blauwe vlaggetjes. Je dacht een meisje toch...?

Heel veel plezier morgen meiden, en goed opletten Britt, wie weet kun je al vast wat studiepunten binnen slepen!

Lieve groetjes Louco, Sil, ....., Louys en Maaike