Olifantenavontuur - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Familie Engelsman - WaarBenJij.nu Olifantenavontuur - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Familie Engelsman - WaarBenJij.nu

Olifantenavontuur

Door: Nola en Debby

Blijf op de hoogte en volg Familie

13 Juli 2013 | Thailand, Chiang Mai

Hallo allemaal

Hier een verslagje van Nola allereerste alles gaat hier nog steeds goed ik hoop ook bij jullie allemaal.
Nu ga ik maar beginnen met het olifanten verhaal want daar willen jullie vast iets over horen.
We zijn vroeg opgestaan om nog lekker even te ontbijten in het hotel. Om half 9 stapte we in een grote jeep met een super aardige chauffeur.
En na een half uurtje rijden stopte we even bij een orchideeën farm daar mochten we even snel een kwartiertje rond lopen maar we merkte al snel dat we niet zo veel tijd nodig hadden want er stonden ongeveer 2 bloemen (misschien iets meer maar een beetje overdrijven mag wel).
Daarna gingen weer terug om zo snel mogelijk bij de olifanten kunnen te zijn maar op het moment dat we terug liepen was onze chauffeur weg wij zoeken en zoeken en zoeken en ook nog zoeken Britt,Diede en ik werden al gestrest dat we te laat kwamen bij de olifanten.
Uiteindelijk kwam papa terug lopen met een dronken chauffeur (nee grapje).Na nog een half uurtje rijden in onze grote jeep kwamen eindelijk een beetje in de jungle.
Het werd op het laatste wel heel hobbelig dat we vast kwamen te zitten (nee grapje).wij veder rijden en het ging maar door hobbel hobbel hobbel.
Naar heel veel gehobbel in de jungle kwamen we eindelijk bij de olifanten.wij meteen helemaal verliefd op dat baby olifantje
(rustig maar hoor teddy jij bent veel liever).
We mochten meteen banaatjes voeren het commando daarvan was bon
Na al die banaantjes gingen we trainen.
Britt mocht het aller eerste op het baby olifantje daarna volgde ik en Diede.we moesten 101 commando’s leren te veel om op te noemen.
Lopen was pai pai en duwen met je benen tegen de oren links en rechts was pei pei en aan het trekken van de oren wisten ze of ze links of rechts moesten.
Na al dat oefenen gingen we dan eindelijk de jungle in alleen hadden ze niet genoeg olifanten dus we moesten met ze tweeën op een olifant.
Dus daar gingen we de jungle in Britt en mama op een olifant genaamd Meemo, papa en ik ook op een olifant genaamd Menka.
We gingen de jungle in zonder Diede die moest achter blijven want we hadden geen olifanten meer maar dat vonden we niet kunnen.
We wilden met ze 5jes de jungle in na even nadenken bedachten we dat er nog een baby olifantje was genaamd Changmee Diede helemaal blij want wat was het toch een schatje.
Diede op het olifantje gestapt en daar gingen we de jungle in.
We merkte al snel dat het een prachtige tocht was.
Naar een tijdje rijden kwamen we aan bij een klein riviertje met een sterke stroming.
Al de olifanten stampen in het water door de sterke stroming.
Op een gegeven moment gooide ze ons er allemaal er af en gingen lekker in het water liggen.
Toen ze in het water lagen waren we ze lekker aan het nat spetteren en borstelen dat vonden ze heerlijk vooral het baby olifantje die was lekker aan het rollen in het water.
Na een tijdje spelen in het water gingen we verder Diede en ik ruilde even om ik op het baby olifantje en Diede bij papa.
Na weer een tijdje rijden kwamen we weer aan bij het basis kamp.
De olifanten gingen lekker eten en wij gingen ook lekker eten nou ja lekker.We kwamen aan bij een bamboe tafel met twee bamboe bankjes en een paar afgedekte bakken.
Wij alvast stiekem kijken het was rijst groente ananas en kip
(die waarschijnlijk een dag geleden daar nog rond liep).
Wij allemaal een beetje rijst opgeschept en de andere dingen
(ik natuurlijk niet de kip) daarna kregen we ook nog een beetje ei erbij op zich wel te eten maar het was niet verrukkelijk.
Naar het eten gingen we maar weer richting het hotel maar eerst natuurlijk nog langs de langnekken.
Toen we bij de langnekken aan kwamen schrokken we er van echt bizar dat die mensen die ringen om zich heen doen.
Na al die rare ringen was het wel tijd om terug te gaan naar het hotel.
Diede en ik hebben daarna nog even lekker gezwommen en toen richting de stad om papa’s pak te passen en om nog lekker een hapje te eten. Een half uurtje later waren we bij de winkel van het pak het pak paste perfect.Daarna maar opzoek naar een lekker restaurantje om een hapje te eten. Na even zoeken een lekker restaurantje gevonden iets te eten bestelt en na drie kwartier werd een heerlijk maaltijdje voor onze neuzen gezet dus lekker beginnen met eten.
Iedereen vond het heerlijk behalve ik toen iedereen het eten op had even snel langs de Burger King een bakje uien ringen scoren.
Toen maar even een taxie gebeld en al snel werden we opgehaald.
Toen we terug kwamen bij het hotel nog even geskypt met Maaike, Louco, Sil en teddy en gebeld met oma en toen maar lekker gaan slapen. Dit was dus een perfecte dag zoals je gelezen hebt hopelijk morgen weer.

Kusjes knuffels en groetjes van Nola en de rest.

Lieve Allemaal,

Zoals jullie kunnen lezen was onze dag zeer geslaagd. We zijn gisteren niet meer aan ons verslag toegekomen want de dagen zijn vaak meer dan gevuld. Ons olifantenavontuur was echt top! De rit ernaar toe was al zo ontzettend mooi. De paardrijervaring van onze meiden kwam bij de olifanten goed van pas. Echt zo leuk om te ervaren dat die beesten gewoon naar commando’s luisteren. We moesten nadat we onze leuke pakjes hadden aangetrokken dan ook eerst studeren op alle commando’s want de olifanten verstaan alleen Thais. Wij maar even snel een spiekbriefje op de hand gemaakt. Er was nog een jongen uit Canada en drie jongelui uit België. Het kleine olifantje moest nog trainen en ze vonden het dan ook erg leuk dat er drie meiden waren want de volwassenen mochten er niet op rijden. Erop en eraf klimmen was voor Herko en mij nog best een lastig klusje. Als je sung riep deed de olifant zijn poot omhoog je hand aan z’n oor en klimmen maar. Eenmaal erop vond ik het de eerste keer echt wel een beetje eng. Was dan ook blij toen we de jungle ingingen dat ik bij Britt achterop mocht. Zij had Memo prima onder controle. Er liep wel een mannetje naast. Alleen Britt en ik hadden het geluk dat wij een mannetje hadden die echt niet helemaal goed snik was. Volgens ons snoof hij ook steeds aan iets. En hij viel ook verschillende keren en in de rivier was hij z’n slipper kwijt, hij zong steeds en wij dikke pret. Bij de rivier was het ook super. We mochten allemaal op de liggende olifant. Toen Herko erop zat ging die olifant ineens staan. En wij natuurlijk weer helemaal in een deuk. Het was echt een ervaring die we absoluut niet hadden willen missen. Wat een prachtige beesten. Zoals Nola al schreef was het eten op zich al een avontuur. Toen moesten we afscheid van de olifanten nemen want die mochten weer de jungle in. Wij de jeep weer in. Deze had op sommige modderplekken een beetje moeite… Maar uiteindelijk kwamen we er weer uit. Nog een eindje door jungle op weg naar de langnekken. Ook hier moest weer entree betaald worden maar ja als je er dan staat wil je die mensen ook zien. 500 baht per persoon maar onze gids regelde dat we met z’n vijven het dorpje binnenmochten voor 1200 baht. Wat rondgewandeld en onze ogen uitgekeken. Wij mochten ook nog ringen om onze nek om even te proberen. Alleen dat gewicht al. Moe maar voldaan richting ons hotel wat nog een uurtje rijden was. We moesten ’s avonds nog verplicht (waren eigenlijk te moe) naar het centrum om het pak van Herko te passen. Dit wordt echt gaaf. Het overhemd was al klaar en we hebben er nog een besteld. Zoals jullie kunnen lezen gaat het hier nog steeds super en genieten we ontzettend met z’n vijven.

Groetjes maar weer.

• 13 Juli 2013 - 14:21

Familie Witjes/Wielakker:

Hallo familie Engelsman,

Allereerst wat een super leuk verslag Nola heb er veel om moeten lachen! Je hebt het talent denk ik van je moeder! Naast het leuke van het verslag is het wederom ook weer een hele belevenis geweest. Spannend, leuke en leerzame ervaring bij zowel de olifanten als bij de giraffen euuhh lang nek mensen de foto's geven daar nog een extra dimenssie aan heel leuk!

Het pak van Herko ben ik ook wel benieuwd na! Als die echt zo mooi is kunnen jullie beter een container vol laten maken en dan hier in Nederland weer verkopen kunnen jullie volgend jaar weer zo vakantie boeken. Goed te horen dat jullie het nog zo goed na jullie zin hebben!

Hier bij ons is ook alles goed! Ik (Jarno) heb nog 1 weekje vrij en de voorspellingen zijn dat het weer tussen de 23 en 28 graden komt dus qua vakantie weer heb ik het zeker getroffen.

Lana doet het ook heel goed ze is alweer 400 gram aangekomen, kijkt al wijs in het rond en heeft zelfs in haar verwoede pogingen zich al een aantal maal op de zij gerold!

Nog heel veel plezier met jullie belevenissen en blijf goed op elkaar passen!

Liefs,

Jarno, Marloes, Jade en Lana

• 13 Juli 2013 - 14:45

Opa Jan Oma Gerda.:

Hallo super bofferds.

Wouw wat een avontuur gisteren dan al in geuren en kleuren gehoord maar om het nu nog even te lezen is weer helemaal supper. Onthouden jullie goed al de aanwijzigingen voor de olifanten misschien hebben wij het noch nodig in Indo. Ben stiekem wel heel blij dat jullie het er goed afgebracht hebben. Bij de tempel vond ik al dat jullie schattig gekleed waren,maar nu lijkt het helemaal Thais. Opa is op het moment erg druk, zoals jullie gemerkt hebben weinig van hem gehoord. Nog een week en dan zal het wel wat rustige worden, want dan komen de eerste vakantiegangers al weer terug. Vrijdag toch nog naar de vierdaagse uitgenodigd, dus toch weer naar de intocht heb er wel zin in want het is en blijft een hele happening. Het is zaterdagmid. Herko en de eerste duiven waren op 2 op 12.4500 ,1251 10 duiven Hammer en Huisman op 41 Rademakkers op 53 . Dit even tussen door heet van de nld van Bart . Er zijn er 19 van de 24 nu terug. Sneller kun jij het denk ik niet horen als je nu leest. Opdracht van Bart nader bericht volgt over een half uur komt de tweede vlucht. Maar het is lekker weer en ik ga nu eerst verder met het snoeien, blijf gezond en gelukkig en wij horen en zien weer.

Kus Opa en Oma.

• 13 Juli 2013 - 15:29

Ria:

Hoi, hoi, vakantiegangers.
    Ik heb gisteravond een paar keer gekeken of er al een verslag was, zo benieuwd was ik. Dacht even dat de olifanten jullie niet meer terug wilden laten gaan. Wat een avontuur zeg. Waren jullie niet een beetje bang? En Nola heeft het ook spannend geschreven hoor.
    Hoorden die schattige pakes die jullie aan hadden erbij? Kon je niet gewoon met je eigen kleren aan gaan?
    Ik dacht even dat jullie met langnekken giraffen bedoelden, maar als ik verder lees en de foto zie begrijp ik dat het mensen zijn. Wist niet dat je die in Thailand ook had. Dacht alleen in Afrika.
    Dat pak van Herko ben ik ook benieuwd naar. Laat Debby ook nog iets leuks maken?
    Ik ben hard aan het werk in de tuin. Heb een kleine pauze en toen jullie verslag gelezen.
    Nu snel weer aan de slag.Nog een uurtje denk ik en dan ziet het eer weer netjes uit.
    Geniet lekker allemaal en tot het volgende verslag. Vandaag een rustdagje zeker.

Ria

• 13 Juli 2013 - 15:53

Erika:

Nola, je kunt zo, als je terug bent, een boek gaan schrijven (en dat is geen grapje), heb erg moeten lachen om je verhaaltje. Wat zien jullie er allemaal, inclusief papa en mama, geweldig leuk uit in die olifantentrainingspakken. .. ha..ha... en dan die olifanten, wat zijn dat toch geweldige en bijzonder mooie beesten en wat een ervaring om een dag zo met hen mee te maken.... Ja, die langnekvrouwkes heb ik toen ook nog gezien, snap niet dat je nog wat kunt doen met zoveel ringen om je nek.
    Ga je ook nog iets laten maken Debby? Ik heb toen ook nog een zijden broekpak laten maken, maar uiteraard in Nederland nooit meer aangehad. Ze werken de hele nacht door en de volgende dag klop klop op de hotelkamerdeur en daar staan ze dan, alles kant en klaar op maat gemaakt!
    Die markt is ook leuk hè in Chiang Mai, allemaal hebbedingetjes en eettentjes. Hebben jullie veel last van muggen? Helpen de Vit. B tabletjes? Wij zijn nu begonnen met de buiktyfus tabletten, maar we zijn er alle drie wel een beetje beroerd van. Morgen gaat Mike naar New York voor een week voor Hosokawa, daarna schiet het voor ons alweer op. Als ik jullie foto's zie, heb ik er ook steeds meer zin in!!!! Erg fijn dat alles zo voorspoedig gaat en dat jullie het zo goed hebben. Pas goed op elkaar. Groetjes van ons allemaal en tot het volgende verslag. XXXX

• 13 Juli 2013 - 16:01

Opa Jan:

Hallo Olifantenmenners,

Toch ook nog een versalgje van mij.
    Ben wel erg druk want moest vanmiddag om 15.00 u nog een trafo laden in Nijmegen,maar nu te horen gekregen dat er een kraan drie uur vertraging heeft balen maar nu heb ik nog even de tijd een berichtje te maken.
    Wat een avontuur en wat heb jij het ook leuk omschreven Nola wordt je later schrijfster.
    Die 101 commandos moeten jullie wel goed onthouden ook voor ons ,maar ook voor jullie zelf,want dan
    kunnen Herko en Debby ook die aan jullie geven Bon Bon pai pai tu tu en sla sla dat is lekkere frisse sla goed voor jullie en de dikhuiden.
    Nou ik vind het heel fijn dat jullie zo genieten en jullie hebben nog een meer dan een week.
    Het is hier gelukkig weer mooi weer en genieten dan ook wel als je lekker buiten kunt zijn.
    Nu even wat minder,maar je hebt werkolifanten en sierolifanten.

En AI AI dat is dikke knuffel in het Thais
    Plem Plem tot schrijfse tot het volgende verslag.
    Veel plezier en geniet ervan pas goed elkaar.
    De duiven kwamen heel mooi soms met 5 tegelijk was een mooi gezicht later gehoord een minuutje te laat
    Ja was jammer ze bleven nog even een extra rondje maken iets te goede conditie denk ik
    Bart doet er daadwerkelijk alles aan.

Toei Toei Groetjes OPa jan.

pa jan

• 17 Juli 2013 - 13:59

Mark, Kristel, Jikke En Lasse:

Wat een geweldige foto's zeg!!