Dagtrip Ko Samui - Reisverslag uit Ko Samui, Thailand van Familie Engelsman - WaarBenJij.nu Dagtrip Ko Samui - Reisverslag uit Ko Samui, Thailand van Familie Engelsman - WaarBenJij.nu

Dagtrip Ko Samui

Door: Debby

Blijf op de hoogte en volg Familie

19 Juli 2013 | Thailand, Ko Samui

Lieve Allemaal,

Zoals we gisteren schreven werden we vanochtend om 7.30 opgehaald voor onze dagtrip. Weer een keurig busje alleen hadden we al vrij snel in de gaten dat de chauffeur een aardig pittig rijgedrag had. Er was ook een stel die er meteen wat van zei maar dat deerde hem niet zo. Gelukkig na een uur goed aangekomen bij de boot. Oei die boot zag er toch niet zo heel nieuw uit. Toch maar aan boort gegaan maar wat gebeurde er na een uur…. motor kapot. Toch niet zo’n fijn idee met rechts, links, voor en achter alleen maar water. De bemanning rende zenuwachtig heen en weer wat mij niet erg gerust stelde. Al snel bleek dat dit niet opgelost kon worden, er moest een andere boot komen… Dat was nog 1,5 uur wachten. Iedereen wachtte gelukkig geduldig af. Alles overpakken en varen maar. Na de taxichauffeur en de kapotte boot hadden we niet meer zoveel hoop dat het een geslaagde dag zou worden. Maar niets was minder waar het werd helemaal top. Eenmaal aangekomen bij het National Marine Park (dit zijn 42 eilandjes, geen van allen bewoond) konden we eerst naar een uitzichtpunt klimmen om een mooi uitzicht op een groene lagoon te hebben. Beste klim (veel steile trappen) maar het was zeer de moeite waard. De steile trappen terug was nog lastiger. Eenmaal terug gingen we kajakken naar weer een ander eilandje met weer een prachtig strand. We gingen onder overhangende rotsen kajakken. Was echt ontzettend leuk. Maar na 45 minuten voelde we de armen toch wel. Gelukkig konden we even lekker zwemmen bij het strandje. Toen weer naar de grote boot waar we een lunch kregen. Elke keer als we van de grote boot afgingen werden we met een kleine longtailboot aan wal gezet. De lunch was prima verzorgd, rijst met kip of groenten, vers fruit, loempia’s, sla. Met de boot naar weer een ander eiland gegaan waar we konden gaan snorkelen. Dit vonden de meiden helemaal geweldig. Ze konden er geen genoeg van krijgen. Behoorlijk veel visjes kunnen zien in mooie kleuren. Op dit eiland hebben we ook nog apen gezien. Het was zo ongelofelijk mooi hier. Was echt een gaaf gevoel om daar echt te zijn. Je ziet het wel eens van plaatjes maar nu stonden we daar maar mooi echt. Na 2 uur moesten we weer op de boot en gingen we weer richting land. Maar eerst mochten ze nog van de boot afspringen. Het was een schip met drie dekken en eerst gingen de meiden van het tweede dek afspringen dit was zeker een meter of 3. Nola durfde het nog wel aan om ook van het zonnedek te springen, ongeveer 5 meter. Echt stoer. Tja en helaas stond die akelige taxichauffeur er weer. Want niet alleen zijn rijgedrag was akelig, hij was gewoon niet leuk. Maar goed niet zoveel keus. Ik kon het niet laten om hem bij ons hotel toch even aan te geven dat z’n rijgedrag echt vreselijk was en dat we dit gingen aangeven bij de touroperator tot grote schaamte van onze dochters natuurlijk. Uiteindelijk waren we dus pas om 19.00 uur bij het hotel. We waren dus bijna 12 uur onderweg geweest vandaag. Allemaal snel even onder de douche en maar wat gaan eten. Na het eten wilden we allemaal niets liever dan lekker op de kamer hangen. Al met al was het een zeer geslaagde dag. Ontzettend mooie natuur gezien en de combinatie van de dagtrip was gewoon erg leuk.

Groetjes van ons allemaal!

• 19 Juli 2013 - 20:36

Familie Witjes/Wielakker:

Hallo allemaal,

nou het leken inderdaad een paar saaie strandverslagen te worden ;-) maar zo zie je maar weer dat een verdwaalde Thai het zo maar spannend kan maken. Kon papa/Herko hem niet ff dubbel vouwen dan? We hadden het bij Daanen ook al gehoord dat jullie schip stil lag we waren als onderweg met de Daan. Dan had het waarschijnlijk wel iets langer dan de 1,5 uur geduurd ;-). Maar na de spannende reis uiteindelijk ook een mooi paradijs kunnen zien! Nog eventjes en jullie moeten de lange reis naar Nederland weer maken. Maar jullie hebben al zoveel moois gezien en gedaan dat jullie stiekem ook wel blij zijn dat jullie terug mogen komen, toch? Het weer blijft voorlopig nog super in Nederland de komende week liggen de tempraturen tussen de 27 en 32 graden! Helaas moet ik weer werken al zie ik daar ook niet al teveel tegen op! (de baas leest mee haha)

Tot snel en blijf ook de laatste dagen goed op elkaar passen!

Liefs Jarno, Marloes, Jade, Lana

• 19 Juli 2013 - 21:20

Jan En Gerda :

Haaaaaaaalo die bounty eilandgangers,

Ja ja de avonturen van Slors en Sjimmie zijn en er niks bij.
    Inderdaad weer avontuurlijke belevenissen en Nola van 5mtr hoog het water in geweldig.
    We hadden natuurlijk als Daanen Shipping kunnen assisteren,maar dan moeten jullie natuurlijk wel bellen.
    Dat is misschien ook wel gebeurd maar hadden jullie oproep net gemist.
    Zullen morgen wel even zelf terugbellen nu te laat voor jullie.
    Zijn net van de vierdaagse terug was weer erg gezellig.
    Het weer is hier ook nog fantastisch en beloofd volgende week ook nog mooi te worden.
    Dus kunnen jullie nog even nagenieten
    Geneit daar in ieder geval ook maar nog even pas ook de laatste dagen nog goed op elkaar
    en veilige vlucht terug.

Gr Gerda en Jan

• 19 Juli 2013 - 22:29

Erika:

Wauw, wauw, wauw..... wat is het toch een prachtig land! Wat een paradijsje, je zou er haast een vakantiehuisje kopen....;-) Is alleen zo ver weg. Tja, lieve allemaal, het eind is (bijna) in zicht, maar aan de verhalen en de foto's te zien hebben jullie een fantastische reis gehad, waar jullie allemaal met veel plezier op terug zullen kijken. Wat is er niet mooier, om met pa en ma met z'n allen de wereld rond te trekken en dit allemaal mee te maken! Ik krijg er ook steeds meer zin in om te vertrekken.... maar, moet nog even geduld hebben. Het is hier inderdaad ook behoorlijk tropisch aan het worden.... Maar ik klaag niet!!!! Lang op moeten wachten. Ik zou zeggen, nog heel veel plezier de laatste dagen, lekker zwemmen, eten op het strand en een veilige terugreis gewenst! Tot gauw.

liefs Erika en de rest :-)

• 21 Juli 2013 - 22:08

Fam. Van Den Boom:

Halo familie Engelsman,

Hier nog een laatste berichtje voordat jullie het vliegtuig in stappen.
    Jullie laatste dagen hebben jullie in ieder geval goed benut en ondanks dat de laatste dag ,niet helemaal goed begon, is die toch nog helemaal goed gekomen, zodat jullie nog hebben kunnen genieten. De onderwaterwereld is wederom weer een mooie ervaring geweest. En van alle andere dagen kunnen jullie nog heel lang nagenieten. Iets wat je met z´n 5-en nog lang over zult napraten. Helaas zijn we niet in Giesbeek om de eerste verhalen van jullie te horen, maar uiteraard zullen we nog wel even bellen. En gelukkig hebben jullie de foto´s (en film?) nog.
    Wij gaan nog genieten van de ijsjes, pizza, marktjes leuke plaatsjes en de gezelligheid met elkaar. Goede reis terug! en geniet ook weer van de Nederlandse geneugten! Daar hebben ze in ieder geval wel Italiaanse ijsjes (al kan je bazin, Britt, hier toch nog wel wat ideetjes op doen, misschien kun je haar voorstellen om een zakereisje te boeken Britt en dan heeft ze vast ook nog wel iemand nodig om haar te helpen met proeven ;) het is in ieder geval mooi weer, dus werk genoeg. Kun je vast gaan sparen voor de volgende reis.

Ook van de familie Klomp een hele dikke kus!

Lieve groetjes Louco, Sil, Louys en Maaike CIAO