Chiang Mai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Familie Engelsman - WaarBenJij.nu Chiang Mai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Familie Engelsman - WaarBenJij.nu

Chiang Mai

Door: Debby

Blijf op de hoogte en volg Familie

11 Juli 2013 | Thailand, Chiang Mai

Lieve allemaal,

Vanochtend hebben we eerst ontbeten in de tuin van het hotel. Geweldig lekker eten en in een tuin ontbijten met uitzicht op een rivier geeft een prima vakantiegevoel. Het hotel is dan ook echt super. We hebben weer een geweldige kamer met allemaal teakhouten meubels. Twee slaapkamers, twee badkamers, balkon en uitzicht op de bergen en rivier. Kleinschalig en superknus. Ik lig nu op een bedje met aan de linkerzijde de papegaaienbloemen en de rivier en aan de rechterzijde het zwembad. We zijn net terug van een tochtje naar de Wat Phra That Doi Suthep tempel. Het hotel had een taxi geregeld en deze zou op ons blijven wachten bij de tempel. In het noorden van Thailand spreken ze stukken minder Engels. Deze tempel ligt op 1670 meter hoogte en de rit er naar toe was dan ook al prachtig. Behoorlijk slingeren door de bergen en toen moesten we 290 traptreden op om de tempel te bezoeken. Deze was echt ontzettend mooi en je had ook een prachtig uitzicht. We hebben allemaal een geluksbandje van een monnik gekregen, we hebben een dakpan gedoneerd met een tekst van ons die op de tempel komt, lotusbloemen geofferd. De meiden vonden het allemaal even geweldig en we lieten het maar over ons heen komen. Beneden waren er ook veel eetkraampjes en maar weer eens van allerlei lekkere dingen geproefd. Maïskolven, vleesspiesjes, gebakken banaan, gebakken aardappel. Het was allemaal even lekker. De meiden hebben nog boeddha’s voor elkaar gekocht en ze hebben met z’n drieën flink onderhandeld. De vrouw begon met 120 baht voor 1 en uiteindelijk hebben ze 3 boeddha’s gekocht voor 100 baht. Helemaal zelf gedaan en wij natuurlijk grote schik. Terug naar het hotel en daarna dus lekker gezwommen. Ga nu even stoppen want we gaan ons klaarmaken om weer richting het centrum te gaan.

Daar zijn we weer. Net terug van de avondmarkt. De meiden kunnen er maar geen genoeg van krijgen. We zijn eerst naar het oude centrum gegaan. Echt lachen want Herko heeft zich vanavond een pak laten aanmeten en morgen moet hij al voor de eerste keer komen passen. Ben super benieuwd hoe het gaat worden. Maar de voorbeelden waren echt mooi en goed afgewerkt. Lekker wat gegeten en toen toch maar weer richting avondmarkt. Kwamen we een stel uit Den Haag tegen waar we in Kanchanaburi bij in het hotel zaten. Wat een toeval. Toch nog maar even langs het massagetentje van gisteren. Ze herkende ons meteen. Britt en Diede weer een voetmassage en ik de hoofd/schouder/rug massage. Voor Nola hoefde het niet meer en ging nog met Herko wat aan de wandel. Terug in het hotel was de tuin super mooi verlicht met allemaal gekleurde lampionnen in de tuin. Heel sfeervol. We gaan nu lekker slapen want we kunnen niet wachten om morgen de olifantenverzorger uit te hangen.

Groetjes

• 11 Juli 2013 - 19:56

Marnel :

Hè lieve vrienden,
    Wat gaaf allemaal weer zeg!! Is allemaal even mooi zó te horen!! Die olifanten worden hopelijk een van de hoogtepunten..
    Ik wilde eergisteren vol enthousiasme vertellen van Lasse, maar bedacht me gelukkig dat hun de link te sturen wel veel leuker is!! Het is echt een schatje hoor...:)
    Hier zijn de vakantie perikelen wel begonnen hoor.. Beetje aan het lijstje maken en kleren appart houden enzo...je kent het wel...lekker met de kop al in Italië :) :).... Rem geniet momenteel van zn velverdiende vakantieborrel en Izzi geniet overal van! Ze pakte vanmorgen een hapje uit de kast en zei: mama, dit hapje heb ik al jaren niet meer aangehad ;) verder picknicken, fietstochttjes naar Lathum met bijbehoren en zand water en spelen met andere kindjes ...
    We wensen jullie weer een geweldige voortzetting en giga veel beleving bij de olifantenfarm ... Ik kan niet wachten om dat verslag te lezen :)
    Liefs

• 11 Juli 2013 - 21:25

Hans,hanneke:

geweldig, wat laat je ons meegenieten. van marnel kregen we deze limk. hoop, dat je het goed vindt, dat we een beetje meekijken.
    geniet ervan!!! maar dat doen jullie sowieso wel.... groetjes voor allemaal van ons

• 11 Juli 2013 - 23:40

Gerry:

Dit blog is weer een heerlijke ochtend, en af en toe avondkrant. Net als voorgaande jaren geniet ik 's morgens van je verhalen Debby. Wel lief zijn voor de olifanten morgen! Alle gleufjes in die mooie huid goed schoon maken hoor, dus een zeer vermoeiend werkje, maar ja....daarna lekker genieten en luieren aan een bountystrand op Ko Chang. Wat een vooruitzicht. Jaloers!!!
    Dikke knuffel.

• 12 Juli 2013 - 00:08

Fam. Engelsman Angerlo:

Hallo Allemaal,

Weer een fantastische dag. De dames hebben zich weer lekker laten verwennen en Herko krijgt een nieuw kostuum. Heb dit vaker gehoord. Een kennis van ons heeft daar 2 trouwjurken laten maken. Eentje voor overdag en eentje voor s'avonds. En snel dat het gaat en ze waren prachtig. Geniet morgen van de olifanten en denk er aan dat ze je niet met de slurf slaan.

Tot morgen maar weer.................doei

• 12 Juli 2013 - 06:13

Janet:

Lieve schatten,

Wat fijn dat jullie zo genieten! Je schrijft leuk zeg! Leuke foto's ook van de meiden!
    Ik hoop dat het pak mooi is. grappig dat je dat daar laat doen. Die massages daar....dat is wel wat zeggen ze he? Je zal wel lekker ontspannen terug komen.
    Hier gaat alles ook goed. (trotse tante!)
    Nog 1 weekje werken en dan heb ik lekker vakantie.
    Vandaag op naar de olifanten? Dat zal een top ervaring worden, denk ik!
    Ik wens jullie nog heel veel plezier!
    Zal vanaf nu iedere dag ff kijken naar je verhalen!

GENIET!!!!
    Dikke knuffel voor allemaal,

kus Janet

• 12 Juli 2013 - 12:59

Opa Jan Oma Gerda.:

Hallo lieve kids.

Al weer terug van de verzorging van de dombo

• 12 Juli 2013 - 13:14

Opa Jan Oma Gerda.:

Hallo lieve kids.

Oeps ging even wat verkeerd!
    Alweer terug van de verzorging van de dombo`s ? Hoop dat jullie met vollen teugen genoten hebben!
    Jullie hebben de olifanten toch wel de zelfde voetmassage gegeven als die jullie ook hebben gehad en het pedicuren helemaal niet vergeten. Ben zelf met Jade en de boys ook de beesten wezen verzorgen maar dan het voeren van de kippen, geiten, hangbuikzwijn en nog meer op de kinderboerdrij en hun vonden dat ook erg leuk. Herko vraag jij wel een paar reserve knopen bij het pak? Ha ha. Hoe groot was het babyolifantje dat laten jullie hem toch apart opsturen samen met het pak. Zal vast kijken bij appie of de andijvie en de broden in de uitverkoop kunnen. Hoop als ik terug ben jullie verhaal te kunnen lezen.

Dikke Kus.

• 12 Juli 2013 - 16:05

Familie Van Den Boom:

Haaaai....

Nog steeds is het daar zo te lezen helemaal top! Super en hartstikke fijn!
    Zullen we om 17.00 uur Nederlandse tijd en dan 23.00 uur Thaise tijd nog een keer proberen te skypen? Dan proberen we Tedje ook even voor de webcam, ben wel benieuwd naar jullie en haar reactie.
    Nou hopelijk wordt het dadelijk wat en kunnen we even bijkletsen, jullie bruine snoetjes zien en anders plaats ik later nog een berichtje.

Liefs van ons 5

• 12 Juli 2013 - 16:25

Fam Witjes/Wielakker:

Hallo

Wat een leuke fotos en verhaal wederom nu wel erg benieuwd na de dag van vandaag! Waarschijnlijk nu alle indrukken aan het typen maar denk wel lastig om dat te verwerken in een verslag denk ik!

Nou we wachten in spanning af! Jammer dat het geluid van de Skype het bij jullie niet doet maar goed we konden aan jullie wel zien dat jullie genieten en jullie zagen er allemaal ook goed gebruind uit.

Lana vandaag de oren test gehad en dat ging allemaal goed! (had ook niet anders verwacht) En wat voor papa en mama ook erg fijn is dat ze na de fles van 00:30 tot 07:30 doorslaapt!

Liefs,

Jarno, Marloes, Jade, Lana