Dagtrip Kanchanaburi - Reisverslag uit Kanchanaburi, Thailand van Familie Engelsman - WaarBenJij.nu Dagtrip Kanchanaburi - Reisverslag uit Kanchanaburi, Thailand van Familie Engelsman - WaarBenJij.nu

Dagtrip Kanchanaburi

Blijf op de hoogte en volg Familie

08 Juli 2013 | Thailand, Kanchanaburi

Hallo allemaal,

Vanmorgen stond de wekker om 6.45 uur want om 7.30 uur moesten we aan het ontbijt zitten om vervolgens om 8.00 uur opgehaald te worden voor onze dagtrip. Het was een uur rijden naar de Erawan falls. We hadden een minibus met nog een Belgisch stel en een Frans gezin van 5 die in Marokko wonen. Bij de falls aangekomen bleek er nog amper een bezoeker te zijn. Dit was dus ook het voordeel dat we vroeg waren vertrokken. Want rond het middaguur wordt het hier erg druk. Bij de falls hadden we 3,5 uur de tijd voor ons zelf. Het was echt fantastisch. Er zijn zeven verschillende niveau’s en op alle niveau’s kun je zwemmen. In het water zitten visjes die het eelt van je voeten eet (dr. Fisch). Dit vonden we toch wel een beetje een akelig gevoel. En er zwommen ook behoorlijk grote vissen. Dus best een beetje spannend. We liepen eerst naar niveau 4 waar je van rotsen af kon glijden het water in. Dit vonden we helemaal super. Tot niveau 4 loop je vrij gemakkelijk maar daarna is het een beste klim. Er zijn dan ook geen echte wandelpaden meer. Maar dit vonden de meiden juist des te leuker. Onze klimgeiten. En toen zagen we ook al de eerste apen. Natuurlijk erg leuk en we zagen er zelfs 1 met een baby-aapje. Tot het zesde niveau gelopen en toen terug want anders waren we niet op tijd beneden. En bij niveau 7 was op dit moment ook weinig water. Beneden kregen we een lunch. Eerst lekker vers fruit. En toen noodles en rijst. Smaakte allemaal prima. Toen op weg naar de olifanten. Die zijn toch wel erg groot als je er zo naast staat. En voordat we het wisten zaten we op de rug. De meiden samen en Herko en ik. We hadden een beetje een dubbel gevoel, want we vonden het toch ook wel een beetje zielig. Ik vond het best een beetje eng. We gingen steil naar beneden. Onze bestuurder van de olifant zag dat ik probeerde foto’s van de meiden te maken maar dat ging wat lastig. Hij stapte ineens af en daar zaten Herko en ik met z’n tweeën. Hij stelde Herko voor dat die maar achter de oren moest gaan zitten. Zo gezegd zo gedaan. Nola zat ondertussen ook achter de oren en de meiden straalden van oor tot oor. Na een ritje gingen we badderen met de olifanten en dit leek ons toch wel het hoogtepunt van de dag. En niets was minder daar. Dit was echt zo geweldig. Twee olifanten in de rivier en wij erop. Helemaal top. Ze sproeiden ons nat en we gingen rodeo rijden, ze gooiden ons eraf. Dit was echt een geweldige belevenis. De omgeving was ook prachtig. Nog wat navraag bij onze gids over de olifanten gedaan en die gaf aan dat ze echt een goed leven hebben hier. We moeten er maar op vertrouwen. Maar dat badderen hadden we echt niet willen missen. Er was gelegenheid om even te douchen. Gelukkig maar want dat water in de rivier zag er nou niet heel schoon uit en onze tour duurde nog tot half zes. De bus weer in en op weg naar de Death Railway (Thailand/Birma grens). Heel indrukwekkend als je daar staat en je bedenkt wat zich daar allemaal heeft afgespeeld. Eerst konden we er een stuk overheen lopen en daarna zijn we de trein ingestapt. Een tochtje van een half uur en toen stond het busje weer klaar. In de trein zaten ook schoolkindjes met hun uniformen. Zo schattig. Toen op weg naar de Bridge over the River Kwai. Ome Jan had de meiden gezegd dat hij zo graag een stukje van de brug zou willen hebben. De meiden dachten hier meteen aan en binnen no time had Diede gewoon een stuk ijzer van die brug gesloopt. Ik schaamde me kapot en deed maar net of ik niets zat. Ze lijkt wel een beetje op Opa hé! Ook hebben ze nog twee stukjes hout gescoord. Nog wat rondgekeken en toen richting ons hotel. De meiden nog even gezwommen en toen lekker wezen uit eten. Bij hetzelfde restaurant als gisteravond. Allerlei lekkere Thaise hapjes bestelt. Ze hebben hier ook heerlijke smoothies die ze terplekke bereiden en voor weinig geld. Om een idee te geven we hebben vanavond uitgebreid gegeten voor 600 Baht (15 euro). Morgen zullen we geen verslag plaatsen omdat we dan in de nachttrein zitten richting Chiang Mai.

Groetjes

• 08 Juli 2013 - 21:40

Marnel :

Oh wat gaaaaaaf zeg:) :) :) ik kreeg kippenvel bij t lezen!!
    Leuk verwoord debby!
    Goede nacht(reis).... Zal ook wel een beleving zijn.
    Diede weer beter klein crimineeltje!!! ;)
    Bootcamp was vanavond ook hillarisch ... Met 11 dames op de giese kop (met publiek omdat het geweldig weer is)op blote voeten touwtrekken in het water, mijn team liet op mijn teken ineens losen de tegenpartij languit in het water..haha ... Natuurlijk met zn allen wedstrijdje naar het vlot

Ik ben zó blij voor jullie (ik had nogal bedenkingen bij thailand zoals je weet) dat het zó gaaf en goed is allemaal...
    Kusjes en Enjoy !!!!!

• 08 Juli 2013 - 23:33

Jan En Gerda:

Hallo Allemaal,
    Nou zo te zien gaat het nog steeds erg goed met jullie.
    De Erwan falls ,die mooie watervallen ziet er prachtig uit een beetje jammer op die fotos van die witte Hollandertjes nou ja tjes!!!!De vissen hebben in ieder geval een lekker hapje gehad.
    De olifanten lijkt ons ook echt gaaf en zo te zien op de foto was zelfs Nola niet bang.
    Maar ze zal toch wel eens even gegild hebben of viel dat mee.Prachtig.
    En zelfs de Bridge moest het ontgelden,dat doe je toch niet Diede,dat zou Opa noooooit gedaan hebben.
    Wij vinden het fijn dat jullie zoveel beleven en er ook echt van genieten en dan ook nog even stilstaan bij de Death Raillway is ook goed.
    Morgen op naar het noorden met de trein zal ook best weer leuk zijn.
    Wij zijn ook nog naar Giesbeach geweest en toen het afgelopen was nog even backstage geweest bij Network. Was harstikke leuk en nog even een biertje met de jongens en Mandy(35 kilo afgevallen)
    gedronken en de twee keer dat ze in de tuin hebben gespeeld nog even opgehaald .
    Ze vonden het erg leuk en waren bijzonder enthousiast.
    Vanavond hebben we samen met mama en Lenie en Louco de boot van Arnhem naar Nijmegen gebracht en Louco heeft de sleepboot onder de nieuwe Waalbrug gevaren .en was er trots op.
    Toen we weer thuis kwamen bij Maaike was Teddy heel blij dat Louco er weer was
    Het gaat erg goed met Teddy lijkt mij ze is lief en blij.
    Op naar het noorden in de nachttrein.
    Wij zijn benieuwd hoe jullie dat weer gaan beleven.
    In ieder geval uit het Giese veel plezier gewenst en pas goed op elkaar.
    Dikke knuffel van Oma Gerda en Opa Jan

• 08 Juli 2013 - 23:57

Fam. Engelsman :

Hallo Allemaal,

Zo te zien hebbenjullie vandaag wederom enorm genoten. Gaaf op zo'n grote olifant. Is heel wat anders dan een paard. Lijkt me fantastisch om zo van de rotsen af in het water te glijden. En wat een heerlijkheid om iedere dag uit eten te gaan. Morgen vertrekken Oskar en fam. naar Spanje.Vanmorgen nog even wezen wandelen. Moet toch een paar kilometertjes in de benen krijgen.
    Morgen veel plezier en groetjes van ons uit Angerlo.

• 09 Juli 2013 - 00:01

Fam. Engelsman Uit Angerlo:

Ik zag net dat geen enkel reactie vanuit angerlo doorgekomen is. Heb zeker wat verkeerd gedaan.
    Nogmaals groetjes

• 09 Juli 2013 - 14:21

Evelien:

wat een genot... om elke morgen je werkdag met zo'n mooi verhaal te beginnen en dan denk ik maar weer oh jee huppakee aan het werk want je collega is lekker aan het genieten en ik maar zweten en ploeteren hier in warme kantoor want ook hier stijgt temparatuur met de dag, alleen helaas nog geen olifant zo gek gevonden waar ik even bij op de rug mocht zitten, Hihi gekheid, ik vind echt super dat jullie zo genieten en bekijk de foto's met veel plezier wat gaaaf dat jij dit samen met je gezinnetje mee mag maken, dat is toch ultieme geluk he. Nou meid, geniet ervan en Herko en kids natuurlijk ook !!

• 09 Juli 2013 - 14:41

Annie Gijsbertse:

Hallo Debby, Herco en meiden...
    Heb van Marnel jullie link gekregen en heb met veel plezier jullie verslagen gelezen en ben ook zo vrij geweest me aan te melden... Edu en ik zijn voor 4 jaar terug daar geweest prachtig...Geniet nog....groetjes uit Duiven.....

• 09 Juli 2013 - 22:37

Mijs:

Heey allemaal,
    Ik heb lang niet gereageerd sorry daar voor. Heel fijn dat jullie het zo leuk hebben. En diede fijn dat je weer helemaal beter bent.jullie hebben al hele leuke dingen gedaan en van al dat lekkere eten krijgen we erg veel honger hier. Is het nu regenseizoen bij jullie? En wat is de temperatuur? We zijn erg benieuwd naar het volgende verhaal!

dikke kus en knuf van ons thuis
    Groetjes mijs xx