Kanchanaburi - Reisverslag uit Kanchanaburi, Thailand van Familie Engelsman - WaarBenJij.nu Kanchanaburi - Reisverslag uit Kanchanaburi, Thailand van Familie Engelsman - WaarBenJij.nu

Kanchanaburi

Door: Debby

Blijf op de hoogte en volg Familie

07 Juli 2013 | Thailand, Kanchanaburi

Hallo allemaal,

Diede is na een goede nachtrust er gelukkig weer helemaal bovenop. Eerst maar eens even kijken wat het ontbijt hier brengt. Lang niet zo uitgebreid als in Bangkok maar wat er was is prima. Geroosterd broodje, eitje, yoghurt, we verhongeren echt niet. Herko was vanmorgen trouwens al vroeg uit de veren om de trein naar Chiang Mai te boeken. Een Nederlands gezin hier vertelde dat de treinreizen heel snel volgeboekt waren terwijl wij gelezen hadden dat een dag van tevoren boeken geen enkel probleem was. Op internet inderdaad niets te vinden. Eigenaresse van het hotel adviseerde ons om dit bij het treinstation te regelen. Deze was vanmorgen pas weer open. Dus Herko om 7.30 richting station. Er waren nog 7 plekken voor de nachttrein van dinsdag maar niet meer in 1 wagon. Nu moeten we ons opsplitsen in tweeen en misschien kunnen we ter plekke nog wel wat regelen we zien wel. We zijn in ieder geval blij dat we tickets hebben kunnen krijgen. Wij hadden bedacht om fietsen te gaan huren en wat rond te fietsen. Maar de meiden wilden eerst even poolen met de Nederlandse jongens en meisjes. Het was net een jeugdsoos, erg gezellig. Dat betekende wel dat we op het warmst van de dag op de fiets stapte. Lekker beetje rondgefietst. Was wel even wennen links fietsen. Nog langs de militaire begraafplaats geweest en even bij de rivier wezen kijken. Voor morgen hebben we een excursie geboekt met een minibusje die ons eerst naar de Erwan falls brengt, tochtje op een olifant, en dan nog naar de Bridge over the River Kwai. Hier zijn we vanmiddag ook nog even geweest met de fiets. Vanmiddag verder lekker bij het zwembad gelegen. De meiden hebben het erg gezellig met Sara en Lisa (13 en 11). Ze kwamen dan ook vragen of we gezellig met z’n allen gingen eten. Dus wij gezellig met z’n negenen op pad. Heerlijk gegeten bij een plaatselijk restaurantje in een gezellig straatje met allemaal barretjes en restaurantjes. Britt en Sara hadden gezien dat je een manicure behandeling voor 100 baht kon krijgen. Dit zagen de dames wel zitten. Wij in een barretje daarnaast wat gedronken en de meiden de grootste schik. Herko ging even kijken en wat bleek ze hadden er maar even een pedicure bijgenomen. Want ze snapten niet wat de vrouw bedoelde. Ja ja ineens zijn we achterlijk. En nu zijn we dus net terug van ons avondje uit (23.00 uur) en morgen worden we om 8.00 uur opgehaald dus nu gaan we snel slapen.

Groetjes maar weer.

• 07 Juli 2013 - 20:57

Ria Witjes:

Hallo allemaal,
    Diede fijn dat je weer opgeknapt bent.
    As ik het goed begrijp zit er een hele Nerlandse kolonie waar jullie zijn. Klinkt gezellig.
    Britt voelt het lekker met je gemanicuurde handjes en gepedicuurde voetjes?
    Nola al een beetje gewend aan de padden en de hagedissen? Ze eten je niet op hoor.
    Morgen een olifantenritje. Ben benieuwd hoe jullie dat vinden?
    Met nachttrein lijkt me een spannend avontuur.
    Wij hebben eindelijk zomer in Nederland en het blijft ook een tijdje zo volgens de weerman. Lekker hoor.
    Nog veel plezier en een heel goede reis gewenst met de nachttrein.
    Groetjes Ria

• 07 Juli 2013 - 21:23

Erika:

Fijn te horen en te zien dat jullie het zo goed hebben. Gelukkig voelt Diede zich weer beter. De foto op de brug met dat uitstekende hekje komt me erg bekend voor...ha..ha... De militaire begraafplaats is ook erg indrukwekkend, vonden jullie niet, veel Nederlandse namen en dan zo ver van hun vaderland.... Jullie hebben het wel getroffen met die Nederlandse meiden, ziet er erg gezellig uit allemaal! Lekker manicure en pedicure, straks nog even mooi acrylnageltjes... Morgen met z'n allen op de olifant, ook erg leuk. Dan naar boven naar Chiang Mai! Jullie zijn al echte "globetrotters", prachtig! Veel plezier verder en we wachten weer op het volgende verslag en de leuke foto's! Pas goed op elkaar en "have fun". Toedeloe uit een zonovergoten Doetinchem :-)
    Groetjes, Mike Marith en Erika

• 08 Juli 2013 - 08:51

Familie Van Den Boom:

Hey,

Daar is het gelukkig zo te lezen ook nog steeds een gezellige boel. En ja, met z'n tweeen lekker ontspannen en beppen bij de mani- pedicure wie wil dat nou niet. Britt, goed geregeld, you go girl!
    Gelukkig is de hele familie weer gezond. Sneu voor Diede, maar de bikkel, is gelukkig weer herstelt!
    Al is 's middags op de fiets denk ik voor iedereen een ware uitputtingsslag.... gelukkig dat zo te zien dan in ieder geval die fietsen lekker op maat zijn, toch Herko? Maar wel leuk, om er zo op uit te gaan. Eind van de vakantie, hebben jullie "alle" Thaise vervoersmiddelen waarschijnlijk wel gehad. Die olifantenrit wordt vast ook weer sensatie. Als je achter de oren mag zitten, gewoon doen, dat is helemaal super! Misschien ook nog een keer achterop in de laadbak van de vrachtwagen....;) En dan morgen de treinreis, dat wordt weer een hele andere mooie ervaring.

Louco wilde gister lekker naar het strand, dus zijn we met z'n 5-en eind van de dag naar de veerweg gegaan, voetje baden en stenen gooien. En nog iets nieuws van Teddy geleerd. Want Teddy heeft zich daar even lekker uitgeleefd, sjeesen door het water en lekker rollen in het gras. Louco heeft dat laatste ook even geprobeerd en kwam tot de ontdekking dat het inderdaad heerlijk was, dus gingen ze met z'n
    3-en even lekker in het gras rollenbollen, met benen omhoog....de grootste schik!
    Sil kan nu ook min of meer "Teddy" zeggen Teddnni, roept hij de hele dag... Louco kan hij nog niet zeggen, dus dat zegt wel hoe leuk Sil het vindt. Vanmorgen was Teddy al mee met Louys, maar dat vonden de jongens niet zo leuk. Dus dat wordt straks nog wat... misschien is zo'n hondje uit Thailand redden, nog niet zó'n slecht idee. (Britt, voor alle duidelijkheid ...grapje....:)

Veel plezier, En nog een hele goede en voorspoedige reis!

Liefs Louco, Sil, Louys, Teddy en Maaike
    -xxxxx-

• 08 Juli 2013 - 09:55

Marnel :

Hallloooo !!!!
    Eindelijk dan een reactie van mij...
    Druk druk druk ;)
    Wat een prachtige verhalen..super om te horen dat het jullie zó fijn en goed gaat!
    Gelukkig diede weer fit!!
    Hihi ik zag t wel voor me, Deb met een hete curry..
    Met je hoofd goed, Debby? En voor herko ook vol te houden( rug been teen)
    Hier gaat ie ook goed. Parijs was héél erg leuk..ik begrijp wat je bedoelde met de hekjes die er idd bij hingen, maar de sacre coeur, montmartre met zn hele wijk vonden we geweldig!
    Giesbeach had het welverdiende weer!! Was errug leuk, ondanks dat t dus helaas niet druk was.

Blijf lekker genieten en neem t er lekker van!! Ben benieuwd hoe jullie t uitzicht vanaf een olifant vinden ..
    Dikke kus ook namens remco en izzi,
    marnel ...