Yellowstone - Reisverslag uit Cody, Verenigde Staten van Familie Engelsman - WaarBenJij.nu Yellowstone - Reisverslag uit Cody, Verenigde Staten van Familie Engelsman - WaarBenJij.nu

Yellowstone

Door: Debby

Blijf op de hoogte en volg Familie

21 Juli 2015 | Verenigde Staten, Cody

Cody en Yellowstone

Lieve Allemaal,

In de ochtend zijn we naar Yellowstone gereden. Onderweg zijn we eerst wezen picknicken want ontbijt zat niet bij het hotel. Een mooi plekje uitgezocht en lekker gegeten aan het water. Echt genieten dus. Binnen een uur reden we het National Park in. We kregen bij de ingang de nodige informatie over het park en de beesten en natuurlijk de veiligheidsvoorschriften. We stippelde onze route voor die dag uit en reden verder. Al snel even gestopt en wat gewandeld langs het water. Wat een prachtig park je blijft je verbazen. Dit park staat bekend om de meer dan 10.000 hete bronnen en geisers. Meer dan de helft van alle bronnen en geisers in de hele wereld. Al snel waren we bij zo’n geiser een zeer bijzonder natuurverschijnsel. Maar wat een stank! Ook kwamen we al snel bizons tegen, wat een beesten. Ontzettend groot maar ze zien er wel heel lief uit. Hele kuddes hebben we gezien, prachtig. De manier van zo’n park bezoeken is erg leuk stukje rijden door prachtige natuur en zelf de plekken uitzoeken waar je wilt wandelen om meer te zien. Alles is perfect geregeld en er zijn overal picknick plekken waar je je afval in speciale bakken moet stoppen i.v.m. de beren. Op die picknickplekken zitten hele families te bbq. Een gezellig gebeuren. Wij hielden het bij heerlijke broodjes met beleg uit onze koelbox. We stopten nog bij verschillende geisers en bronnen en als laatste bij de Old Faithful Geiser. Deze geiser dankt zijn naam aan het feit dat hij getrouw elke 90 minuten uitbarst. De stoompluim kan 55 meter hoog zijn en dan ongeveer vijf minuten aanhouden. Dit wilden we natuurlijk meemaken. We zochten en mooi plekje en wachtte en wachtte. Hoezo getrouw? Hij gaf wel drie keer een valse start dan kwam er een beetje water en stopte weer. Maar uiteindelijk hebben we het kunnen aanschouwen, heel bijzonder. We zagen mensen met ijsjes lopen en hier hadden we ook wel zin in. Eenmaal bij de winkel bestelde Diede en Nola een large icecream. Ze hadden het kunnen weten in Amerika! Echt belachelijk groot maar hun hadden dikke schik. Toen was het tijd om weer richting Cody te rijden naar een ander hotel want in onze blokhut konden we niet blijven. Eenmaal aangekomen bleek dat we een prachtige hotelkamer hadden geboekt. Even opgefrist en toen het stadje in. Nola had eerder al een leuk restaurant gezien waar ze graag wilde eten. Dit was een prima keus. We hebben heerlijk buiten gegeten uit plastic mandjes zoals uit de film. Binnen was het ook heel gezellig met allemaal cowboys en cowboymuziek. Maar hier mochten we niet zitten omdat de meiden niet boven de 21 waren. Nog wat door Cody geslenterd en toen lekker gaan slapen. Morgen gaan we nog een ander gedeelte van Yellowstone bekijken en dan rijden we door naar Idaho Falls.

Groetjes Diede, Nola, Herko en Debby

P.S. We hadden slecht internet dus vandaar nu pas de verslagen. Foto’s proberen we vanavond toe te voegen.

• 21 Juli 2015 - 19:23

Ria :

Gezellig drie verhalen tegelijk. Nu de foto's nog.
    Ik ben benieuwd naar Nola met het varken. Had die gelogeerd in het hotel?
    Fijn dat jullie het naar de zin hebben en weer zoveel leuke en mooie dingen zien en meemaken. Hebben jullie al een cowboy outfit gekocht?
    Veel plezier samen.

Groetjes
    Ria

• 21 Juli 2015 - 19:36

Gerry:

Weer mooie verhalen familie Engelsman, heerlijk ontspannend om dit te lezen en bij weg te dromen. Toppie.

• 22 Juli 2015 - 22:42

Familie Van Den Boom:

Hoi hoi,

Hier een berichtje van ons, want ook wij willen jullie natuurlijk laten weten dat het wederom weer super verhalen zijn. Maar goed dat jullie een verslag bijhouden, want zoveel diverse indrukken dat zou je bijna vergeten.
    Wat een mooi natuurverschijnsel zo´n uitslaande geiser. Hopelijk zien we snel wat meer foto´s en een nieuw verslag.
    Hier is alles oké. Het dak is vandaag geplaats, het hoogste punt is bereikt. Maar wees niet bang, met het pannenbier wachten we totdat jullie terug zijn ;) Het gaat al een echt huis lijken. Ze liggen nog op schema, en het schiet lekker op. Jammer dat het bijna bouwvak is, maar ja, zoals Cruijff zegt, "Ieder nadeel hebt zijn voordeel" onze vakantie komt ook lekker dichtbij. En bij het lezen van jullie verhalen krijgen we daar extra veel zin in.
    Voor ons is het bijna bedtijd, terwijl jullie midden op de dag waarschijnlijk weer iets leuks aan het beleven zijn. Wij zeggen: ga zo door!
    Pas goed op elkaar en CU, later alligator!

Lieve kusjes en knuffels van Louco, Sil, Bowis, Louys en Maaike