Casper & Cody - Reisverslag uit Soda Springs, Verenigde Staten van Familie Engelsman - WaarBenJij.nu Casper & Cody - Reisverslag uit Soda Springs, Verenigde Staten van Familie Engelsman - WaarBenJij.nu

Casper & Cody

Door: Debby

Blijf op de hoogte en volg Familie

21 Juli 2015 | Verenigde Staten, Soda Springs

Casper en Cody

Lieve Allemaal,

We hadden dus in Casper overnacht en in de ochtend zouden we verder reizen naar Cody. Cody is een plaatsje voor Yellowstone Natonal Park. Maar eerst gingen we even ontbijten. Bij het ontbijt aangekomen stond er een dame met een gigantisch varken. Nola was helemaal blij (ze zeurt al lange tijd om een varken). Ze mocht Ziggy aaien en voeren. Het ontbijt was zeer uitgebreid (voor Amerikaanse begrippen) en daarna de auto in. Weer was de omgeving prachtig je blijft je verbazen over de prachtige uitzichten. Ook zagen we heel veel herten. Langs de kant lagen verschillende dode stinkdieren.De meiden vermaken zich prima in de auto maar hebben natuurlijk ook geen klagen met hun ligstoelen en alles bij de hand. Onderweg zijn we een keer gestopt om wat lekkers voor onderweg te halen. In de middag kwamen we in Cody aan een heel gezellig plaatsje. Dit plaatsje is in 1896 gesticht door `Buffelo Bill`. De stad stond lange tijd symbool van het Amerikaanse westen en heeft nog steeds zijn ouderwetse uitstraling. Ook staat het bekend om de Cody Night Rodeo. Later meer…..In Cody hadden we een schattig houten blokhut geboekt. ´s Middags maar eens even lekker gaan zwemmen. Bij het zwembad gaf Herko aan toch wel graag naar de rodeo te gaan. Er waren allerlei onderdelen. Diede en ik hadden onze bedenkingen maar Nola was heel duidelijk. Uiteindelijk hebben we toch kaartjes gekocht en zo gingen we ´s avonds naar de rodeo. Een groot stadion met allemaal campers eromheen. We zochten een plekje en het stadion liep redelijk vol. De sfeer was erg leuk. Er waren inderdaad verschillende onderdelen. Te paard met een lasso moesten er kalfjes gevangen worden. Ook waren er snelheidsonderdelen met paarden, die cowboys zijn erg behendig. De beesten zag er allemaal goed verzorgd uit. De andere onderdelen behoeven geen uitleg… Al vonden we de clowns wel heel dapper. De clowns waren ook degene die het allemaal aan elkaar praatte en dit deden ze erg leuk. Met gemengde gevoelens verlieten we het stadion en gingen we heerlijk slapen in onze blokhut want morgen willen we op tijd vertrekken richting Yellowstone.

Groetjes Diede, Nola, Herko en Debby