Bangkok dag 3 - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Familie Engelsman - WaarBenJij.nu Bangkok dag 3 - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Familie Engelsman - WaarBenJij.nu

Bangkok dag 3

Door: Debby

Blijf op de hoogte en volg Familie

05 Juli 2013 | Thailand, Bangkok

Hallo daar zijn we weer,

Alweer een geweldige dag in Bangkok gehad. En ook alweer de laatste dag. Dus moesten we goed bedenken wat we allemaal nog wilden doen. Tja je kunt je hier wel drie weken vermaken. Maar op mijn verlanglijstje stond nog de Flowermarket die ook bij fotografen bekend is. We zijn met de watertaxi eerst naar de Wat Pho geweest, de grootste rustende boeddha en een mooi tempelcomplex. Een hele aparte sfeer en erg mooi. Nola wilde graag een lotusbloem kopen om als offer te brengen. Britt moest in elke tempel een gewaad aan omdat ze te bloot was gekleed. Vond ze niet echt leuk en mocht zeker niet op de foto. Het was vanmorgen al erg benauwd en rond het middaguur kwam er dan ook even een pittig buitje over. Grappig om te zien hoeveel kooplui er ineens aan komen lopen met poncho’s. Even geschuild maar na een half uurtje was de bui voorbij. Nola een mooi plekje uitgezocht voor haar lotusbloem en toen op naar de Flowermarket. We hadden geen zin om te lopen omdat het behoorlijk warm was, ja we worden een beetje lui. We hadden nog wel even zin in een tuk tuk avontuurtje. Zo gezegd zo gedaan. Voor 50 baht wilde die beste man ons wel brengen. Ja maar we zijn met 5 personen. O voor hem geen probleem dit kon prima, was maar 5 minuten rijden. Oke proppen maar en wij de grootste schik. De Flowermarket was super. Rijen met kramen met bloemen en ook kramen waar ze bloemenkransen aan het maken waren die je overal tegenkomt als offer. We zien overal ook schattige kindjes (nog leuker dan onze meiden, haha) die de meiden wel als broertje of zusje willen meenemen. De Thaise mensen vinden juist onze meiden zo lief, leuk en schattig. En hoe vaak we niet horen o, drie dochters wat leuk! Herko is zelfs al gevraagd of die dan na de vakantie juist geen vakantie nodig heeft door al die meiden. Ook zien ze overal zielige honden als broertje of zusje voor Teddy of om gewoon te redden. Onze heldinnen! Wat we ook veel zien is oude europese mannetjes met hele jonge Thaise meisjes en jongens. Dit merken de meiden dan graag even op, zo van daar heb je weer zo’n stel. Toen met de watertaxi weer terug naar ons hotel. Lekker gezwommen. De meiden wilden graag eten bij de Subway. Op 5 minuten lopen van ons hotel ben je in een uitgaansgebied met veel restaurantjes en marktjes. Vooral ook eetkraampjes. Die geuren langs die eetkraampjes is echt niet uit te leggen. Onvoorstelbaar hoe dit allemaal bereid wordt in zo’n klein kraampje. Echt leuk om te zien. En ten tijde dat ik dit typ liggen we weer even bij het zwembad omdat we een rustig avondje wilden en op tijd naar bed willen omdat we morgen vroeg op moeten. Nu maar hopen dat morgenvroeg onze taxichauffeur er staat….Bangkok was in ieder geval een perfect begin van onze vakantie. Ga de meiden maar even uit het zwembad plukken, douchen en naar bed.

Groetjes

• 05 Juli 2013 - 21:27

Jan En Gerda:

Hallo taihlanders,
    Het gaat nog steeds leuk daar zo te zien en horen
    Ja bangkok is inderdaad wel heel apart en hebben jullie hendrik van de schieleke draei ook
    Daar nog geziien met zon thaise die zit er al een mooi poosje..
    Maar we vinden het fijn dat jullie je zo vermaken.
    Hier gaat hier goed maar mama heeft een zomergriepje en hoopt dat hetmorgen weerbeter gaat
    Want morgenavond moeten we toch nogwel even de beentjs strekken op Giesbeach.
    En natuurlijk ook gezellig een biertje en wijntje erij want de weersverwachtingen zijn prima.
    Geniet er verder nog maar van en de meiden zullen nog wel onder de indruk komen bijde bridge
    Over de river Kwai.

GRoetenvan Gerda en Jan

• 06 Juli 2013 - 09:15

Familie Van Den Boom En Teddy:

Hi there,

Hopelijk heeft de taxichauffeur jullie vanmorgen netjes opgehaald en veilig gebracht waar jullie wilde komen. Al hadden jullie je vast en zeker ook wel weer gered, met een andere inventieve oplossing. Jullie worden zo te lezen al ervaren (luxe) reizigers ;) Leuk hoor! Wellicht hebben jullie even getwijfeld aan de chauffeur of hij wel de goede weg had? Bij het uitrijden van Bangkok merk je pas hoe ontzettend groot het is, vonden wij.
    Subway, zal voorlopig denk ik wel even niet meer in zicht komen. Maar kip met cashewnoten...ook erg lekker hoor!
    Herko, wordt vast deze vakantie helemaal in de watten gelegd, al die vrouwelijke aandacht....die Thaise vrouwen willen hem vast (alleen;) nog een weekje terug zien... Of heeft hij nog niet meegemaakt dat de serveerster opeens een animeermeisje werd? En dan nog die travestieten...de ene nog beter/mooier omgebouwd als de andere...
    Nola, het boeddhisme niet iets voor jou? Hebben jullie de toekomst ook al laten voorspellen door het trekken van stokjes? Dat zie je ook heel veel bij de tempels... Ben benieuwd wat er voor jullie nog meer voor moois is weg gelegd.
    Tip; in plaats van schuilen voor de regen, ook een keertje proberen om lekker te lopen in de dikke warme druppels.
    Hier gelukkig voorlopig geen regen, maar ook heerlijke zonneschijn. Vanavond Giesbeach, dus hopen dat het ook dit jaar weer een leuk feestje wordt.
    Teddy is gisterenavond ook mee geweest naar de vrijwilligersavond. Nu ligt ze lekker naast me bij te komen. Hebben jullie de foto's ontvangen?
    Buiten Bangkok kunnen jullie waarschijnlijk een beetje meer tot rust komen en het boeddhisme nog meer ervaren. Dus wensen wij jullie nog een hele relaxte verdere vakantie toe.
    Tot ....het volgende verslag.

Dikke kussen Louco, Sil, Louys, en Maaike

En een lik van TEDDY!!!!