Rincon de la Vieja - Reisverslag uit Liberia, Costa Rica van Familie Engelsman - WaarBenJij.nu Rincon de la Vieja - Reisverslag uit Liberia, Costa Rica van Familie Engelsman - WaarBenJij.nu

Rincon de la Vieja

Door: Debby

Blijf op de hoogte en volg Familie

14 Juli 2014 | Costa Rica, Liberia

Dag 2

Lieve Allemaal,

Vandaag dan onze eerste echte kennismaking met Costa Rica. En de eerste indruk is super. De mensen zijn ontzettend vriendelijk. Het hotel is erg knus met een mooie tuin met bomen met mango’s. Het ontbijt vanochtend was ook goed en we kregen zelfs rijst met zwarte bonen. We hebben afgelopen nacht prima geslapen alleen Herko was nog wel wat vroeg wakker door het tijdverschil (8 uur). We zijn vanochtend richting Rincon de la Vieja (vulkanisch gebied en jungle) gereden wat ongeveer 30 kilometer rijden was. Hier deden we een uur over. Even om aan te geven hoe de weg ernaartoe was, een onverharde weg. Er waren echt momenten dat we dachten dit kan toch niet goed zijn. Op een enkel huisje na geen bewoonde wereld. Maar het navigatiesysteem heeft perfect genavigeerd. Eenmaal aangekomen moesten we ons in een hutje melden bij de ranger hoe laat we de jungle ingingen en waar we vandaan kwamen. Dit was voor Nola nog niet echt een geruststelling en zij heeft er dan ook voor gezorgd dat we het eerste uur geen enkel beest hebben gezien. Het waren smalle paden en af en toe flink klimmen en dalen. Een klein watertje over met wat stapstenen en later ook een wat breder water waar een touw hulp bood. Dit was allemaal best spannend en ondertussen genoten we van onvoorstelbaar mooie vogelgeluiden. Af en toe dachten we ook apen te horen maar we hebben ze niet gezien. Wel zagen we zo nu en dan wat wegschieten maar we konden helaas niet zien wat het was. Waarschijnlijk was het een Agoeti een groot knaagdier. Vlinders hebben we in allerlei kleuren en groottes gezien. Leguanen hebben we wel gezien maar deze wisten niet hoe snel ze weg moesten komen. Jullie snappen al waarom…..die schat van een Nola. Ons einddoel was een natuurlijke warmwater bron. Hier troffen we na anderhalf uur wandelen eindelijk mensen. Drie Franse jongeren. De geur van de warmwater bron was niet echt prettig, het rook naar verrotte eieren door de zwavel. Toch maar even lekker gebadderd wat wel een aparte ervaring was zo midden in de jungle. De Franse waren ondertussen vertrokken dus we waren helemaal alleen, zo bijzonder met al die geluiden. Totdat er een ranger even een kijkje kwam nemen met ezel, geprobeerd wat te praten maar sprak geen woord Engels. Toen moesten we hetzelfde pad terug nemen. Eenmaal aangekomen bij het water ging het even mis. Ik ging als laatste en belandde in het water. Nola compleet in paniek en Britt dikke pret. Nola was bang dat ik met de stroming meegenomen zou worden. Op de terugweg met de auto zagen we ineens een Toekan. Ik had alleen helaas het fototoestel niet in de hand tot ergernis van onze meiden. De weg terug was weer lekker hobbelen, maar de uitzichten prachtig. Eenmaal terug bij het hotel zijn we nog even lekker wezen zwemmen, nog even snel een hotel geboekt voor de komende 3 dagen. Dan gaan we naar La Fortuna bij het Arenal meer. We komen net terug uit het dorp waar we heerlijk hebben gegeten en gaan nu lekker slapen.

Groetjes

• 14 Juli 2014 - 12:21

Erika:

Nou, nou, familie!!! Dat was weer een behoorlijk avontuur! Doen jullie wel even kalm aan daar in de jungle..... Fijn om te horen dat jullie het naar de zin hebben. Ik kan het me voorstellen hoor Nola, al die geluiden en beesten, je weet ook niet wat er zoal tussen de struikjes zit, toch? Leuk jullie weer te volgen en de geweldige verhalen te lezen! Veel plezier allemaal! Liefs uit Doetinchem, xxx

• 14 Juli 2014 - 12:31

Jarno, Marloes, Jade E NLana:

Hallo fam Engelsman,

de eerste 2 verhalen zijn in ieder geval al spectaculair te noemen! Benieuwd na alle fotos en verhalen die nog komen gaan.

Pas goed op elkaar en heel veel plezier!

Groetjes,

Jarno, Marloes, Jade en Lana