Hoi An 1 - Reisverslag uit Hoi An, Vietnam van Familie Engelsman - WaarBenJij.nu Hoi An 1 - Reisverslag uit Hoi An, Vietnam van Familie Engelsman - WaarBenJij.nu

Hoi An 1

Door: Debby

Blijf op de hoogte en volg Familie

07 Augustus 2016 | Vietnam, Hoi An

Hallo Allemaal,

Netjes volgens de afgesproken tijd werden we bij het hotel opgehaald om richting Hoi An te rijden. We hadden een busje geboekt waar maximaal 12 mensen in konden en we zouden bij verschillende hoogtepunten stoppen om deze te bekijken. We reden over de Deo Hai Van, de Wolkenpas genaamd omdat de bergtoppen vaak in de wolken zijn gehuld. Je had prachtig uitzicht over de baaien. We stopten eerst om te kijken hoe ze garnalen vingen met netten. Daarna maakten we een stop bij een prachtig hotel aan het strand waar we een tijdje konden doorbrengen. Toen stopten we op het hoogtepunt van de Wolkenpas en tevens de grens van Noord en Zuid Vietnam. Hier had je werkelijk een prachtig uitzicht. Herko gaf de meiden nog aan dat ze dit moesten vergelijken met de wielrenners van de Tour de France dat ze daar dus nog 20/30 km per uur gaan waarop Nola zei dan moeten ze hier de Tour de Viet houden. Ook stonden er nog bunkers van de Vietnamoorlog gemaakt door de Amerikanen die zo de enige doorgang van Noord naar Zuid verdedigde. Als laatste stop bezochten we een marmerberg. In Danang is er een groep bergen van de vijf elementen, water, metaal, aarde, vuur en hout. Wij bezochten de marmerberg Thuy Son (water). Om de berg heen waren wat shops waar je marmerkunstwerken kon kopen. De marmerberg zelf was heel mooi al was het wel flink klimmen. Ook waren er weer mooie pagodes op de berg. Na een uurtje klimmen was het weer tijd om verder met de bus te gaan. Binnen een half uur stonden we bij ons hotel. Weer werden we ontzettend vriendelijk ontvangen met weer een heerlijk vruchtensapje en wat vers fruit. Het hotel bleek weer een schot in de roos. Een prima kamer met een lekker balkon en een heerlijk zwembad. Ondertussen was het half 3 en hadden we een beetje trek. Bij het hotel konden we niets krijgen dus gingen we in de straat kijken. We kwamen bij een tentje terecht waar veel lokale mensen zaten. Diede en Nola hadden zin in pizza. Achteraf hadden we kunnen weten dat dit misschien niet de beste keus zou zijn hier. De vrouw deed alle moeite maar de pizza’s met tomatenketchup en heeeel veel andere spullen (vreemde combinaties) smaakte niet helemaal geweldig maar ze hebben netjes hun bordjes leegegeten. Mijn salade en de garnalen van Herko smaakte prima en gewoon leuk om tussen de lokale bevolking te zitten. Toen maar eens even het zwembad getest en deze is goedgekeurd een gezellige plek waar ook veel jongeren zitten. We zitten met een jongen in het hotel die in Arnhem op de Han studeert en zijn zus is skilerares in Saalbach geweest, de wereld is klein. In de avond zijn we met de taxi richting het centrum gegaan ik denk nog geen tien minuten lopen. Jaja nu denken jullie dat is toch ook te lopen maar geloof me het is echt heel warm en overdag zijn we al actief genoeg en de taxi is ongeveer 1,20. Het centrum is zo ontzettend sfeervol. Hoi An staat bekend om zijn straten met lampionnen. Het ziet er in de avond echt geweldig uit. De Thu Bonrivier loopt langs de gezellige straatjes en de panden zijn heel oud en ontzettend mooi. En waar je ook kijkt zijn overal leuke winkeltjes en kraampjes. Na het eten weer terug naar het hotel waar we heerlijk geslapen hebben want we zijn heel blij want de matrassen zijn gelukkig een stuk zachter. De volgende ochtend zijn we naar het strand gegaan, heerlijk een lekker bedje gehuurd bij een restaurant waar de in de middag zijn wezen lunchen. Ze kwamen je heerlijke smoothies brengen aan het strand. In de avond weer richting centrum gegaan om lekker te eten en wat rond te dwalen door de mooie straatjes. Ook willen we vanavond een kleermaker gaan bezoeken omdat we misschien nog wel wat willen laten maken. Ben benieuwd! Morgen gaan we fietsen huren waarmee we wat hoogtepunten van Hoi An gaan bekijken. Tot snel! Bij de eerste twee verslagen staan nu ook wat foto's.

Groetjes Diede, Nola, Herko en Debby