Pismo Beach & Santa Ana - Reisverslag uit Santa Ana, Verenigde Staten van Familie Engelsman - WaarBenJij.nu Pismo Beach & Santa Ana - Reisverslag uit Santa Ana, Verenigde Staten van Familie Engelsman - WaarBenJij.nu

Pismo Beach & Santa Ana

Door: Debby

Blijf op de hoogte en volg Familie

02 Augustus 2015 | Verenigde Staten, Santa Ana

Pismo Beach & St Ana

Lieve Allemaal,

We gingen dus in de ochtend richting zee. Prachtige stranden. Al was het nog niet zo warm de meiden moesten natuurlijk toch de zee in. Ze krijgen geen genoeg van die golven. Maar ondertussen had ik de neiging om een vest aan te doen zo fris was het. In de middag hebben we ook nog even lekker bij het zwembad van het hotel gezwommen en werd het ineens een stuk warmer. In de avond zijn we weer naar de zee geweest waar een gezellige boulevard was. Heerlijk gegeten bij een Italiaans restaurant. Op de pier van een mooie zonsondergang genoten en nog een hele tijd staan kijken bij de surfboarders. Een lekker ijsje gegeten en toen maar weer eens op weg naar het hotel. Het was de bedoeling dat we een stuk noordelijker zouden rijden en om daar een hotel te boeken maar die plannen hebben we gewijzigd omdat het weer daar niet zo goed is en we willen wel graag een lekker temperatuurtje. En we hebben al behoorlijk wat mijlen gereden en we willen ook niet elke dag moeten reizen. Dus besloten we om de volgende dag wel eerst een stuk noordelijk de legendarische Highway 1 te rijden maar daarna richting LA te rijden waar we een hotel geboekt hadden dichtbij het strand van Newport Beach in Santa Ana. Zo gezegd zo gedaan en al snel genoten we weer van de prachtige uitzichten. We reden langs de Pacifische Oceaan met de ruige kustlijnen. Bij een bepaald punt staat het er om bekend dat daar altijd zeeolifanten liggen en inderdaad er lagen er zeker wel 60. Wat een geweldige beesten. Een aardige vrijwilliger legde ons uit dat dit alleen de mannetjes waren en dat we zeker in januari/februari terug moesten komen omdat dan het strand helemaal vol lag met jonkies. Maar meneer wij komen uit Nederland dus dat wordt een beetje lastig. Hij had allemaal mooie foto’s bij zich en wij mochten er 1 uitzoeken van hoe vol het strand ligt in januari/februari omdat we dat dus niet konden zien. Aardig toch. Maar wij vonden deze ongeveer 60 al geweldig met hun kromme neuzen. Ze waren ook in zee met elkaar aan het stoeien en maakte hele harde geluiden. Nog bij verschillende punten uitgestapt om wat te genieten van de prachtige uitzichten. Ook kwamen we nog langs Hearst Castle (feestlocatie van de vroegere elite in Hollywood), dit wordt gezien als één van de mooiste landhuizen van Amerika. Het stond op een berg en we hadden gelezen dat een bezichtiging behoorlijk prijzig was dus we hebben het bij de buitenkant gelaten vanaf een afstand. Toen hebben we een mooi plekje opgezocht en zijn we lekker wezen picknicken. Maar toen begon de ellende van de files rondom Los Angeles uiteindelijk waren we pas om negen uur bij het hotel. We hadden onderweg gelukkig al gegeten dus konden we meteen nog even zwemmen en waren we de files al weer snel vergeten. Vanochtend was het een beetje bizarre situatie omdat we wel 20 minuten in de rij hebben gestaan voor het ontbijt. Ze hadden hier al voor gewaarschuwd, bizar toch, terwijl het juist een behoorlijk luxe hotel is. Maar goed uiteindelijk wel lekker gegeten en toen eerst maar even lekker wezen zwemmen bij het hotel. In de middag hebben we ons klaargemaakt om richting Newport Beach te gaan. Het was even geduld hebben voor een parkeerplekje maar uiteindelijk was het zeer de moeite waard. Wat een leuke plaats. Mooie jachthaven, leuke boulevard, prachtige stranden. We hadden al gelezen dat je hier goed kunt fietsen. Dus wij uiteindelijk fietsen of zoals ze ze hier noemen bikes gehuurd en fietsen maar. Dit was echt super leuk. Er waren allemaal speciale fietspaden langs het strand en langs de geweldig strandhuizen. De één nog mooier dan de ander. Later vertelde de vrouw van de bikes rental dat als je een van de mooiere strandhuizen wilt kopen je ongeveer 12 miljoen dollar moet meenemen. Dit plaatsje staat er om bekend dat het een van de duurste gemeenschappen is van Californië. En ze liet ons zien dat als je een verdieping van zo’n strandhuis wilt huren je ongeveer 12.000 dollar per week moet betalen. Onvoorstelbaar toch. Meteen maar even wat tips gevraagd om te gaan eten en gelukkig vertelde ze direct dat eten juist gek genoeg wel allemaal heel betaalbaar is. Gelukkig maar. En inderdaad voor hele schappelijke prijzen goed gegeten bij een Griek. Oma whatsappte nog even m.b.t. tot de bosbranden. Bosbranden? Hier hadden wij dus helemaal niets van meegekregen. Toch maar eens even op internet opgezocht en wat bleek flinke bosbranden in Californië op allemaal plaatsen waar wij zijn geweest of langs zijn gekomen. Gelukkig dus niets van meegekregen. De meiden slapen al en voor ons wordt het ook de hoogste tijd.

Groetjes Diede, Nola, Herko, Debby

• 02 Augustus 2015 - 11:21

Oma Gerda.:

Hallo Kids. Ja dat zijn weer geweldige ervaringen geweest. Blij dat jullie niets van de branden hebben gemerkt. Blijf nog even genieten want de tijd vliegt nu . Wij kunnen ook weer genieten van mooi weer en waarschijnlijk ook nog als jullie thuis komen. Zijn door Willem en Britt uitgenodigd om uit eten te gaan . Zou Britt zoveel gewerkt hebben ??? Ha Ha. Groetjes en Dikke Kus Opa Jan en Oma Gerda.

• 02 Augustus 2015 - 22:32

Fam Witjes/wielakker:

Wat een belevenissen weer! Worden stiekem wel jaloers maar ja wij moeten maar even sparen voor andere doeleinden! Zijn gisteren begonnen met de eerste orientatie ronde voor keukens!LASTIG! Zijn nu naar spuiten en slikken aan het kijken, gaat ook over Las vegas! wisten jullie dat er onder Las vegas een heel gangen stelsel ligt waar zwervers en junks leven! Misschien maar overslaan als bezoekje maar wel erg indrukwekkend aangezien boven deze mensen miljoenen vergokt verzopen en opgegeten word. Jullie nog heel veel plezier en vooral in Disney!

Blijf goed op elkaar passen en tot snel!

Liefs Marloes, Jade, Lana en Jarno

• 03 Augustus 2015 - 09:47

Familie Van Den Boom:

Hey hello,

Nou wat een prachtige foto's erbij! Leuke fotoshoot gehouden meiden, mooi hoor! Ik snap die Amerikaanse jongens wel! En jee Diede dat is handig voor volleybal zo'n hoge sprongkracht. Daar zal het team dadelijk blij mee zijn :) En trouwens Nola ook handig voor hockey, kun je die harde bal mooi ontwijken. Trouwens Nola je hebt er in Giesbeek een naamgenoot bij. Nola Koerhuis, oftewel Wiljo en Geertje zijn opa en oma.
    Die zeeolifanten, wat een gekke beesten zijn dat. De verhouding lijkt een beetje zoek, maar het is vast een prachtig gezicht geweest. Wat een logge onhandige beesten moeten dat volgens mij zijn.
    Hier gaat alles z'n gangetje, de bbq was gezellig en de jongens genoten van het rondje in de speedboot met Willem en Britt. Louco heeft een stukje gevaren en Sil was ook helemaal trots toen hij een boei mocht uitgooien. Ik ben ook samen met Britt nog even bij Thelma wezen kijken. Kortom weer een gezellige zondag.
    Wij wachten met smart op jullie volgende verslag. Have Fun!!!!

Lieve groetjes Louco, Sil, onze bijna jarige jobje; Bowis, Louys en Maaike

• 03 Augustus 2015 - 11:42

Neefje Louco:

ik heb lekker op de spiet boot van wilem gezeten love groetjes louco