St. George & Las Vegas - Reisverslag uit Pismo Beach, Verenigde Staten van Familie Engelsman - WaarBenJij.nu St. George & Las Vegas - Reisverslag uit Pismo Beach, Verenigde Staten van Familie Engelsman - WaarBenJij.nu

St. George & Las Vegas

Door: Debby

Blijf op de hoogte en volg Familie

30 Juli 2015 | Verenigde Staten, Pismo Beach

St. George & Las Vegas & Pismo Beach

Lieve Allemaal,

Hier dan eindelijk weer een verslag van ons. Ja hoor het gaat nog steeds helemaal top met ons maar het kwam er de laatste dagen gewoon niet van. De afgelopen 3 dagen zijn we in Las Vegas geweest en tja daar is natuurlijk volop nachtleven. Dus dat betekende laat naar bed en een beetje uitslapen op onze heerlijke hotelkamer. Maar we waren gebleven dat we vanuit Salt Lake City vertrokken naar St. George waar we voor 1 nacht een kamer hadden geboekt alleen omdat het van Salt Lake naar Las Vegas te ver was in één keer. St. George bleek eigenlijk veel gezelliger dan we verwacht hadden. Bij het hotel was het gezellig druk. Maar bij het zwembad waren er twee jongens die mij behoorlijk irriteerde, wat een druktemakers. Later snapte ik waarom…Tussendoor zijn we even bij de buren (Denny’s) wezen eten waar de salades ondertussen onze favoriet zijn. Daarna meteen weer het zwembad in, het was een heerlijke avond. Eén van de jongens was nog steeds in het zwembad maar was nu wat rustiger en zeer geïnteresseerd in ons. ’s Morgens werd er om 8.30 op de deur geklopt. Herko deed open maar er stond niemand, maar wat bleek er lag wel een briefje bij de deur. Hier stond op: for Lola en dan een telefoonnummer. Rara! We gingen bij de Mc Donalds ontbijten want er zat geen ontbijt bij het hotel en er was geen supermarkt in de buurt. Maar dit was niet echt een succes. Maar hier denken de Amerikanen denk ik anders over gezien de drukte om 10.00 uur ’s morgens. We hebben nog wel vreselijk moeten lachen om een zeer gezette moeder in een sexy rood jurkje die achter haar zoontje van een jaar of 3 aan het aanrennen (nou ja rennen) was rondom de Mc Donalds. Het jochie was drie keer zo snel maar toen wij naar de auto liepen had ze hem eindelijk te pakken en stond ze zich met servetjes droog te deppen en haar zoontje te vertellen hoe stout hij wel niet was geweest. Eenmaal terug bij het hotel kwamen we onze grote vriend ook nog tegen. Hij wist niet waar hij kijken moest toen hij ons tegenkwam. En wij gingen op weg richting Las Vegas. De route ernaartoe veranderde steeds meer in een dorre woestijn. We konden pas om 15.00 uur het hotel in en dus gingen we eerst maar even winkelen in Las Vegas bij de Premium Outlets waar we vier jaar geleden ook waren geweest. Tot onze grote verbazing kwamen we hier mensen uit Giesbeek tegen, de familie Nouse. Wat een toeval! Nu we weer wat zuidelijker zitten zien en horen we ook weer veel meer Nederlanders. Rondom Denver en Yellowstone kwamen we heel af en toe Nederlanders tegen. Het inchecken ging niet heel soepel omdat ik gereserveerd had onder Debby Engelsman maar in mijn paspoort staat Everdina Aleida. Maar uiteindelijk geloofde ze dan toch dat ik het was….Of we hoog of laag in het hotel wilde zitten nou laag dan maar. Het werd de 13e verdieping. De hotelkamer was super luxe met heerlijke bedden. We gingen meteen de Strip op en herkende veel maar ook was er al weer super veel bijgebouwd. Het blijft je verbazen wat hier allemaal te zien is. De hotels zijn stuk voor stuk zo waanzinnig met hun eigen thema. We zijn ’s avonds wezen eten in ons eigen hotel Circus Circus bij het buffet. Wat een keuze maar wel echt heerlijk gegeten. We zaten dicht bij een punt waar je drank kon halen en hier hebben we veel schik om gehad. Die Amerikanen doen allemaal hetzelfde kwamen we achter. Eerst een half liter glas met ijsblokjes vol laden en dan tot aan de rand vullen met frisdrank en dan nog een tikje erbij zodat het over hun handen loopt. Dan drinken ze eerst een flinke slok en dan vullen ze hem nog weer even goed bij zodat ze het nog lekker een keer over hun handen krijgen. En wij hadden dikke pret als het elke keer weer uit bleek te komen. De volgende ochtend zijn we in Cirus Circus gebleven want hier is al zoveel te zien. Bij de casino’s mogen Diede en Nola alleen maar langslopen en absoluut niet blijven stilstaan. Maar in ons hotel heb je dus een etage speciaal voor kinderen waar ze kunnen gokken (eigenlijk is het een grote kermis). Je krijgt de prijzen in knuffels en je ziet genoeg mensen met tassen vol lopen. Nola heeft ook twee lelijke knuffels (meneer en mevrouw Slang) gewonnen met een spel waar ze moest zorgen de dat de kip in de pan terecht kwam. Ook is er een andere etage met een compleet pretpark met geweldige attracties. Diede en Nola mochten 1 attractie uitzoeken en kozen ervoor om in de El Loco te gaan een achtbaan die 90 graden omlaag duikelt met g-krachten door de speciale bochten. Ze kwamen er weer glunderend uit. ’s Middags zijn we even wezen zwemmen in het zwembad bij het hotel maar Diede en Nola vonden het hier veel te druk. En Nola ergerde zich aan een Chinees die niet kon borstcrawl en haar midden in het gezicht raakte. Nola heeft het sowieso niet zo op die Japanners/Chinezen. Als ze zo’n vlaggetje ziet met zo’n heel Aziatisch gezelschap raakt ze lichtelijk geïrriteerd omdat die mensen dan denken dat de wereld alleen van hun is. In de avond is de Strip veel gezelliger. We hebben ook nog een tijd staan kijken bij het Bellagio Hotel. Hier is een grote waterfontein op verschillende muziekstukken. Verder heerlijk een beetje rondgestruind. En de laatste avond zijn we naar de voorstelling Ká van Cirque du Soleil geweest bij het MGM hotel. Dit was echt waanzinnig mooi. Alleen het theater al was geweldig om te zien. Cirque du Soleil heeft in Las Vegas vijf shows in verschillende hotels. De stoelen hadden allemaal eigen boxen waardoor de muziek geweldig overkwam. De verschillende podia’s draaiden en stonden helemaal verticaal het is eigenlijk allemaal niet uit te leggen wat we gezien hebben. We hebben in ieder geval ontzettend genoten om in Las Vegas een show mee te maken. De volgende morgen vetrokken we weer uit Las Vegas om richting de kust te gaan rijden. Het was een lange rit maar de omgeving was weer zo geweldig mooi. Onvoorstelbaar hoe gevarieerd de omgeving kan zijn dit is echt genieten tijdens het autorijden. Tussen de middag waren we op zoek naar een supermarkt om wat lekkere broodjes te gaan halen. We kwamen in een typisch Mexicaans dorpje terecht waar wij een bezienswaardigheid waren. Nola was ervan overtuigt dat we de verkeerde afslag genomen hadden en dat we in Mexico waren. De supermarkt was geweldig. Allemaal Mexicaanse specialiteiten. We hebben dan ook allerlei lekkere dingen gekocht zoals kaasjes, worst (al bleek later dat je deze nog moest bakken, helaas) en verse koekjes en noten en fruit. Toen arriveerde we om ongeveer half zeven in Pismo Beach. We zijn ’s avonds nog even bij het strand wezen kijken (2 km van ons hotel) maar het koelde snel af en het begon al te schemeren. Maar Diede en Nola konden het natuurlijk niet laten om al even met de benen in de zee te staan. Nog was rondgekeken langs de boulevard en toen terug naar het hotel. Nu hebben we net heerlijk zitten te ontbijten bij het zwembad maar Diede en Nola kunnen niet wachten om naar de zee te gaan dus ga ik ook maar even opschieten. Doei.

Groetjes Diede & Nola, Herko & Debby

• 30 Juli 2015 - 22:09

Oma Gerda:

Goed weer een verslag van jullie te lezen. Al hadden wij met skypen al gehoord dat het weer super met jullie gaat .Diede ook weer wat bij geslapen en uitgerust? Nola wat had jij gedaan dat je zo indruk op die jongens had gemaakt. of had jij hun verteld over die leuke chinezen dat je zo goed met hun kunt vermaken. Vandaag met de jongens en meisjes naar de kinderboerderij geweest voor Louco liep het wat minder goed af waarschijnlijk allergie van de beesten want hij kreeg hele dikke ogen en snotterde volop. Britt is aan het werk en die belt wanneer ze weer gehaald moet worden daar gaat het ook goed mee. Willem zijn oma die houdt het nog steeds vol . Verder niet veel gebeurd hopen alleen dat het weer nu een beetje opknapt. Bewaar je het nummer wel Nola je weet maar nooit. Ha Ha.Pas goed op elkaar en blijf genieten.

• 31 Juli 2015 - 09:08

Ria:

Fijn dat we jullie belevenissen weer kunnen lezen. Ik keek er al naar uit.
    Een voorstelling van Cirque de Soleil in Las Vegas. Waaauh. Dat lijkt me inderdaad geweldig. Hier is het al fantastisch, maar dan zit je niet heel comfortabel. In zo'n theather als Debby beschrijft beleef je het nog veel mooier.
    Dat ritje in die achtbaan lijkt me toch wel eng. Stoer dat jullie dat durven. Debby en Herko zijn jullie er ook in geweest?
    Nola heb je je die jongen wel gebeld? Vond je hem wel leuk?
    Wat een toeval dat je in een winkel in Las Vegas mensen uit Giesbeek tegenkomt.
    Ik ben ook wel benieuwd naar de tas van Diede.
    Gelukkig schijnt nu de zo'n weer hier en wordt het het weekend mooi weer. We hebben vanaf vorige week zaterdag alleen maar regen en storm gehad. Leek we herfst.
    Morgen ga ik bij Dinie helpen met de heg knippen. Dinie kan dat niet zelf met haar arm, dus heeft ze Frits Wassink gevraagd en ik ga helpen opruimen.
    Verder alles rustig hIer.
    Ik wens jullie nog heel fijne dagen. Veel mooie dingen zien en plezier maken.
    Groetjes
    Ria

• 01 Augustus 2015 - 23:59

Familie Van Den Boom:

Hey hello familie Engelsman,

Leuk weer een verslag van jullie te lezen. Al is skypen ook leuk, maar zo genieten we ook lekker mee. Wederom weer veel beleeft! En die Amerikaanse contacten, warm houden Nola! Kan nooit kwaad! En ja, mooie, aardige meiden uit Nederland dat ziet elke Amerikaanse jongen vast zitten! De Japanners/Chinezen vast ook, maar als de liefde niet wederzijds is, wordt het lastig :). Dus volgend jaar, niet opa en oma achterna? Misschien Mexico een ideetje? In ieder geval dus lekker eten en veel gezelligheid.
    Cirque du Soleil, in Vegas dat is toch echt een hele belevenis, dat zou ik ook nog graag een keertje meemaken. Hij staat op m´n/onze To do list! Jullie hebben je geluk niet verder beproeft in Vegas, zodat we volgens jaar met z'n allen kunnen gaan ;)? Waarschijnlijk wel zo verstandig, al hadden we het wel zien zitten. En het is vast even verleidelijk geweest. Over verdere aankopen bij de Outlets, heb ik in het verslag nog niets gelezen????? Moeten we ons zorgen maken Herko? Is dit een teken dat er teveel is gekocht, dat het niet meer in het verslag past? Of dat jullie de koopjes nog niet hebben gescoord? Maar de koffers komen vast weer gevuld terug.
    En jullie vinden die Amerikanen met een Mac Donalds ontbijtje gek, ik kan er minstens één met de neus aanwijzen die dat 's morgens ook beste wel zou lusten :) mmmmmm mmmmjammie!
    Van Britt hoorden we al over jullie volgende plannen, dat wordt vast ook weer super. Morgen komen ze nadat Britt heeft gewerkt en de jongens mee mogen in de speedboot bij ons barbecueën. Dat vinden de jongens vast kaasje voor ze! Ze voorspellen mooi weer de komende dagen/tijd, dus dat is mooi meegenomen.
    Wij vertrekken nu woensdag, zo langzaamaan gaan we ons verder voorbereiden op de vakantie. Nu maar hopen dat dadelijk alles in de auto en dak-koffer past.
    Maar eerst ook nog even een klein taartje eten op Bowis z'n 1e verjaardag! De jongens vieren het samen de 23e en dan hebben we vast taart genoeg. Vorig jaar heeft hij netjes op jullie gewacht en waren jullie al weer terug. Maar nu hebben jullie nog lekker een klein weekje tegoed. Geniet nog met volle teugen, maak mooie dierbare herinneringen samen!

Heel veel dikke knuffels van ons allemaal!