Dag 1 en 2 Denver - Reisverslag uit Soda Springs, Verenigde Staten van Familie Engelsman - WaarBenJij.nu Dag 1 en 2 Denver - Reisverslag uit Soda Springs, Verenigde Staten van Familie Engelsman - WaarBenJij.nu

Dag 1 en 2 Denver

Door: Debby

Blijf op de hoogte en volg Familie

18 Juli 2015 | Verenigde Staten, Soda Springs

Dag 1 en 2: Denver

Lieve Allemaal,

Hierbij dan eindelijk ons eerste reisverslag vanuit de USA. Donderdagmorgen zijn we om 8.00 uur vetrokken en heeft Opa ons weggebracht naar Schiphol. Alles liep zeer voorspoedig. We mochten allemaal 23 kg bagage meenemen maar daar kwamen we bij lange na niet aan. Jullie snappen natuurlijk wel waarom…! Dan kan er in ieder geval nog geshopt worden in Amerika. Wel werd onze rugzak er bij de Douane uitgevist. Diede was even vergeten dat er geen schaar in de handbagage mocht zitten. De schaar werd even bekeken maar mocht uiteindelijk toch mee omdat zoals hij zelf zei we met de schaar waarschijnlijk niet de Twin Tower gingen aanvallen. Maar we wisten eigenlijk al zeker dat het in Amerika wel problemen zou geven en ja hoor die zijn we dus kwijt. We vlogen eerst op Toronto en daarna van Toronto naar Denver. Eenmaal in Denver aangekomen moesten we met een bus naar de plek waar we de auto konden ophalen. We waren in opperste paraatheid omdat ze je altijd weer extra verzekeringen proberen aan te smeren met allerlei verhalen. En ja we waren natuurlijk best een beetje vermoeid. Een alleraardigste mevrouw hielp ons. En ja hoor daar kwamen de verhalen en wij bleven overal keurig nee op antwoorden en ondertussen werd ze steeds minder vriendelijk want dit betekend geen provisie voor haar. Toch haalde ze nog wel even een grapje uit. Ze liet ons op een plaatje zien welke auto we gehuurd hadden dit was een Kia Picanto niet al te groot dus….maar we hadden toch een 7-zitter gereserveerd, oh grapje. Wij konden er even niet om lachen…We mochten een 7-zitter uitzoeken, even de auto nagekeken en de krasjes laten noteren op het formulier en toen op weg naar ons eerste hotel. Nog even wat gegeten bij Village In en toen heerlijk gaan slapen. Herko was helaas al weer erg vroeg wakker (3 uur). ’s Morgens hebben we heerlijk ontbeten in het hotel. Het was een heel uitgebreid ontbijt voor Amerikaanse begrippen. Na het ontbijt gingen we meteen op pad. We wilden het gebied van de Rocky Mountains verkennen. Het eindpunt was Glenwood waar we met een gondel omhoog gingen. De route er naar toe was ontzettend mooi, we kwamen langs bekende skigebieden zoals Vail en Beaver Creek. Hier worden ook de worldcups gehouden De wintersportvakantie hebben we dus meteen maar even vastgezet.... We konden ze zelfs nog zien skieën. Ook reden we langs de Colorado River waar ze volop aan het raften waren. Dit staat hoog op het verlanglijstje van Diede en Nola deze vakantie! Eenmaal aangekomen in Glenwood Springs zijn we meteen met de gondel omhoog gegaan wat een gigantisch mooi uitzicht. Boven was een adventure park. Hier hebben we een grot bezichtigd met gids wat erg leuk was. Tijdens de rondleiding kwam je ook nog buiten bij een uitkijkpunt, zo mooi je raakt maar niet uitgekeken. Er was ook hele lange rodelbaan door de bergen en dit was helemaal top. Deze hebben we twee keer gedaan en de tweede keer zat ik achter Nola en toen we weer omhoog werden getakeld sprong net voor Nola’s neus een gigantisch hert over de rails. Nola raakt er maar niet over uitgepraat en vond het ontzettend cool! Ook was er de zogenaamde Soaring Eagle Zip Ride. Je zat met z’n tweeën naast elkaar en dan werd je 60 meter naar achteren getakeld en boven bleef je natuurlijk lekker even hangen en daarna vliegen maar. Diede en Nola eerst met z’n tweeën. Het waren nog maar twee hele kleine stipjes toen ze boven waren. Maar ze vonden het helemaal geweldig al wilde Diede geen tweede keer. Nola wel maar zocht nog een vrijwilliger naast haar. Herko had echt geen trek dus ik gezellig met Nola mee… Het begon steeds harder te waaien en eenmaal in het stoeltje vroeg ik nog even of het niet te hard waaide. Zijn antwoord was dat dat misschien wel het geval was! Haha, nee dat is echt geen grapje was zijn antwoord. Uiteindelijk werden we toch omhoog getakeld. Wat een uitzicht! En toen vliegen maar, echt super. We hebben nog een beetje rondgewandeld en genoten van het uitzicht. Weer met de gondel naar beneden en op weg naar het hotel. Onderweg hebben we heerlijk gegeten bij een Italiaan in een gezellig plaatsje. Het begon al een beetje te schemeren en dat maakte het uitzicht alleen maar mooier. De lampen in de schattige houten huizen aan het meer. Het uitzicht leek op de huisjes met Kerst bij de Intratuin! We waren pas om 21.30 uur bij het hotel en eigenlijk was dit wel iets te laat voor de eerste dag maar het was wel zeer geslaagd geweest. We sliepen allemaal om 22.00 uur! Vanmorgen kwamen we er alleen achter dat ons fototoestel niet op de kamer was. Deze moest wel bij de Italiaan liggen omdat een meneer nog een foto van ons had gemaakt. Meteen gebeld met het restaurant maar deze was om 11.00 uur pas open. We zijn eerst maar gaan ontbijten en even overleggen hoe nu verder want die Italiaan was nog 1,5 uur rijden van ons hotel…. Uiteindelijk is Herko rond 10.00 uur vertrokken richting restaurant omdat we er eigenlijk wel op vertrouwde dat het fototoestel daar nog zou liggen. Nu ik dit zit te typen is het 11.00 uur en heeft het restaurant laten weten dat het inderdaad gevonden is. Gelukkig is Herko dus niet voor niets die kant op gereden. Wel een beetje jammer van onze dag maar hij is gelukkig terug. Dit geeft mij even de tijd op dit te typen en Diede en Nola zijn een beetje aan het lezen en spelletjes aan het doen. Als Herko terug is gaan we het centrum van Denver bekijken en dan rijden we verder naar Casper. Dit ligt op de route richting Yellwostone National Park. Zoals jullie lezen vermaken we ons dus weer prima al missen we Britt natuurlijk wel! Jullie snappen dus dat ik op dit moment nog geen foto's kan plaatsen!

Groetjes Diede, Nola, Herko en Debby

• 18 Juli 2015 - 20:18

Marloes:

We zaten er al op te wachten; jullie eerste verslag! Wat fijn om te lezen dat jullie een goede reis hebben gehad en zo genieten van de reis en elkaar. Nola durft ook alles lezen we wel weer! Wat goed dat de camera gevonden is, zo kunnen jullie mooi veel foto's maken.
    Het is vast ook wel gek zonder Britt. Voor Britt ook natuurlijk.
    Geniet van elkaar en al het moois jullie mee maken. X van ons viertjes

• 19 Juli 2015 - 08:18

Klumpkes :

Hallo lieve vrienden. .. wat mooi dat we weer mogen meegenieten :)
    Wat kun je toch n boel beleven in twee dagen! !
    Ik kreeg automatisch dit bericht in mn mail box, is dit omdat ik jullie vorig jaar ook heb gevolgd of heeft iemand dit geregeld? Super in elk geval :)
    Geniet van al t moois en mekare! !
    X

• 19 Juli 2015 - 16:02

Erika :

Hallo familie! Wat leuk, wederom in de States!!! Geniet er lekker van en ben erg benieuwd naar jullie verhalen en foto's! Heel veel plezier en een veilige reis gewenst!

Groetjes,

Mike, Marith, Marith en Floyd xxx

• 19 Juli 2015 - 23:09

Familie Van Den Boom:

Hey hello,
    Zo te lezen zijn jullie de reis goed begonnen. Gelukkig is jullie fototoestel weer terug en die raken jullie vast nu niet meer kwijt. We zijn benieuwd naar de eerste foto´s.
    En zowel de attracties als het overstekende hert zijn vast super geweest. Dat is inderdaad wel bijzonder Nola, zo spot je "de Mol" en zo een hert. En in Yellow Stone op naar de beren, wolven en bizons! Maar hou die maar op een afstandje! Yellow Stone wordt vast ook een hele mooie ervaring, misschien nog wel even wasknijpers kopen, want volgens mij stinkt het daar behoorlijk. Maar ja, dat overleven jullie vast. En verder krijgen jullie er veel moois voor terug.
    We zagen vandaag dat de koffer al flink wordt gevuld, met Nola's nieuwe aanwinst, dus nu hoeven jullie niet meer te shoppen.... ;)
    Hier is alles oké, morgen een nieuwe werkweek, die we hopelijk kunnen beginnen met een nieuw leuk verslag van jullie, zodat we ons ook even wanen in de States.
    Pas goed op elkaar en GENIET!

Lieve groetjes en dikke knuffels van Loouco, Sil, Bowis, Louys en Maaike