Dag 16 - Reisverslag uit Malpais, Costa Rica van Familie Engelsman - WaarBenJij.nu Dag 16 - Reisverslag uit Malpais, Costa Rica van Familie Engelsman - WaarBenJij.nu

Door: Debby

Blijf op de hoogte en volg Familie

29 Juli 2014 | Costa Rica, Malpais

Hallo Allemaal,

Vanochtend hebben we eerst heerlijk ontbeten op de ranch samen met het andere Nederlandse gezin. Brigitte maakt zelf heerlijke sap van vruchten van eigen bodem, zoals mango, limoen, banaan en papaja. Na het ontbijt gingen eerst Britt en Nola paardrijden met Brigitte lekker 2 uur door de bossen, heuvels en door wat riviertjes. Herko, Diede en ik hebben toen gezellig zitten kletsen met Leon. Ondertussen kwam Julie (schoonmaakster) en dat betekende eerst even uitgebreid begroeten. Diede lag op dat moment even op bed omdat ze wat last van haar maag had. Proberen uit te leggen aan Julie en meteen vroeg ze of ik zalf had. Ik maar de aftersun lotion erbij gehaald en voor we het wisten was Julie Diede haar voeten aan het masseren. Want dat hielp voor de maag. Ook commandeerde ze haar dochters dat zij een limoen moest halen bij Leon om deze te persen en dan in lauw water te roeren en op te drinken. Ook de jongste twee dochters van Julie waren mee en heb de meiden maar wat lekkers te drinken gegeven en lekker veel koekjes en een zak snoepjes meegegeven. Eerst wilden ze niks aannemen maar toen Julie eenmaal had gezegd dat het goed was gingen ze eten en drinken. Toen waren Diede en Herko aan de beurt, toen bleek dat ze maar met z’n tweeën konden rijden besloot Diede meteen dat ze graag met papa wilde rijden. Dus Herko op het paard geklommen en rijden maar. Ze hebben het heerlijk gehad en hebben veel roofvogels gezien en een neusbeer. Brigitte heeft aan allemaal veel over de natuur verteld en leuke weetjes. Na de inspannende ritten mochten de paarden worden afgespoeld met de tuinslang wat de meiden een leuk klusje vonden. Daarna zijn we lekker gaan zwemmen in het zwembad van de buren van de ranch. Eerst nog even wat drinken gehaald bij het lokale supermarktje. Zo’n supermarktje is al een feestje op zich. Van die bakjes bij de kassa met snoepjes voor een paar cent. En de mensen allemaal even vriendelijk. Herko en Diede hebben nog even wat plekken laten zien waar ze waren wezen rijden. Ze hadden nog een pitstop gemaakt bij Julie en haar dochters en kregen meteen wat te drinken. Onvoorstelbaar hoe die mensen leven. ’s Avonds zijn we lekker wezen eten aan het strand bij een Italiaans restaurant met een Italiaanse kok. Heerlijke pasta’s en pizza’s voor weinig geld. Hier hadden we gisteravond ook al gegeten. Nu gaan we snel slapen want morgen om 6.15 gaan we Leon helpen de koeien met de hand melken. Ben benieuwd of we daadwerkelijk echt kunnen helpen. En daarna reizen we verder naar onze laatste bestemming: Tamarindo.

Groetjes!

• 29 Juli 2014 - 09:34

Jan:

Ha die Costas,

Mooie avonturen,maar koeien melken moeten jullie dan ook maar eens in Giesbeek doen bij Cathrien.
    Ziet er allemaal mooi uit. Was ook wel een beetje klein emmertje moest je goed richten.
    Jullie zien er ook goed uit,maar Britt was je boos op de groepsfoto bij het ontbijt of was dat toeval dat je zo zat. Zal toch wel .Eigenlijk zijn jullie allemaal wel schatjes. ugh ugh.
    Mooi stageadres Britt daar in Costa Rica.
    En dan moet je Opa natuurlijk meenemen want die kan ook melken en op de boerderij werken
    no probleem een echte boer. Misschien wil Oma nog wel mee als kok dan zullen we ons best wel vermaken. ha ha.
    Wij zijn zondag nog naar de Zwarte Cross geweest en hebben ons weer prima vermaakt.
    Ze misten jullie wel.

Maar het avontuur in Costa Rica zit er bijna op en wij vinden het ook wel weer leuk jullie
    in het echie te zien. Skypen is heel leuk ,maar weer we willen jullie ook wel weer even knuffelen.
    Verder gaat het allemaal goed en bij Maaike is het ook nog rustig.

Nou de groeten en geniet nog van de laatset dagen alvorens jullie terug moeten reizen.

Doei. Gerda en Jan
    p.s Nola de motor loopt als een zonnetje en heb al een klein ritje gemaakt. Dus achterop dat ding.

• 29 Juli 2014 - 09:34

Jan:

Ha die Costas,

Mooi stageadres Britt daar in Costa Rica.
    Ze misten jullie wel.

Verder gaat het allemaal goed en bij Maaike is het ook nog rustig.

Doei. Gerda en Jan