Dag 15 - Reisverslag uit Malpais, Costa Rica van Familie Engelsman - WaarBenJij.nu Dag 15 - Reisverslag uit Malpais, Costa Rica van Familie Engelsman - WaarBenJij.nu

Door: Debby

Blijf op de hoogte en volg Familie

28 Juli 2014 | Costa Rica, Malpais

Hallo Allemaal,

(In de ranch was het internet uitgevallen dus daarom even geen verslagen. Maar ik had de verslagen al getypt dus daarom nu alsnog maar.)

Zoals Nola prachtig beschreven heeft was het paardrijdavontuur helemaal geweldig. Zowel voor de meiden als voor papa en mama want wat hebben we staan te genieten op de momenten dat we ze konden zien. Die man was ontzettend aardig en super al die leuke extra dingen. Op onze nieuwe bestemming aangekomen werden we zeer hartelijk ontvangen door Brigitte en haar man Leon. Een ranch met een prachtige accommodatie in een nog mooiere omgeving. Vanmorgen zijn we wakker geworden van de brulapen. Heel bijzonder, dan is het niet erg om even wakker te liggen om half 6 van deze mooie geluiden. Brigitte komt van oorsprong uit Duitsland en Leon uit Nederland. Ze vertelde dat ze na veel gereisd te hebben hier uiteindelijk een stuk grond gekocht hebben (na 1 dag bedenktijd) en dit verwezenlijkt hebben. Leuk en leerzaam om met deze mensen te praten over het wel en wee in Costa Rica. Tijdens een praatje kwam de housekeeping en ze vond de meiden helemaal geweldig en ze vond Nola zo mooi als een barbie…. We kregen allemaal een paar dikke kussen. Brigitte en Leon vertelden later dat zij en wat vrienden van hun haar kinderen financieel helpen om naar school te kunnen gaan. Eind van de ochtend zijn we naar Montezuma gereden, een dorpje met veel hippies. Een super sfeertje alleen de golven hier waren belachelijk hoog. We waren al gewaarschuwd door een Nederlands gezin bij de ranch dat het hier echt gevaarlijk is om te zwemmen. Alleen dus even pootje gebaad en lekker wat gelegen en een ijsje gegeten. En onze ogen uitgekeken naar de surfers, prachtig om te zien. Ineens zagen we dat er wat paniek was. Er waren twee mensen in nood geraakt in de zee. Er was iemand die een boei ging halen en uiteindelijk kwam het allemaal goed. We hadden er dus zeker verstandig aan gedaan om hier niet te zwemmen. We zijn dus maar een beetje verder gereden en vonden een plaatsje verderop een mooi strand met prima golven. Onderweg lag er een dode aap op de weg. Heel bizar om dit zo aan te treffen. Toevallig kwam het Nederlandse gezin dat ook op de ranch verblijft (er zijn maar twee huisjes) ook op het strand. Zij hebben twee dochters van tien en twaalf en hebben gezellig met elkaar gezwommen. Op het moment dat ik dit zit te typen zijn de meiden met elkaar een spelletje aan het doen. Morgenvroeg gaan de meiden paardrijden met Brigitte van de ranch. Het kan allemaal niet op.

Groetjes maar weer!