Dag 12 en 13 - Reisverslag uit Manuel Antonio, Costa Rica van Familie Engelsman - WaarBenJij.nu Dag 12 en 13 - Reisverslag uit Manuel Antonio, Costa Rica van Familie Engelsman - WaarBenJij.nu

Dag 12 en 13

Door: Debby

Blijf op de hoogte en volg Familie

25 Juli 2014 | Costa Rica, Manuel Antonio

Dag 12 en 13

Hallo Allemaal,

Vandaag maar weer even een verslag van ons vanuit het zonnige Costa Rica. Gisteren geen verslag omdat er niet zoveel te melden was. Wat niet betekend dat we niet hebben genoten. Want we hebben gister een heerlijk stranddagje gehad. Vanuit ons hotel wandel je zo het strand op. Helaas ging de strandrit met de paarden niet door. Allemaal onduidelijkheden, helaas. Maar goed het stranddagje was prima met mooi weer en hoge golven en als we het zoute water even zat waren dan doken we even het zwembad in. Kokosnoot, stukjes mango, flesje water, helemaal zo gek nog niet. Toen we op het strand lagen kwam er een man met paarden voorbij. Meteen maar aangesproken en als het goed is, we zijn voorzichtig, gaan ze dan morgenvroeg om 8.00 uur paardrijden op het strand. Paardrijdtochten door de jungle is geen probleem om te boeken maar de meiden wilde het liefst op het strand. Vanmorgen stonden we om 8.00 uur klaar voor onze Catamarantocht. Dit was helemaal geweldig. Lekker varen op zee met een lekker windje. Na een uurtje varen zagen we walvissen. Niet zoveel als destijds in Amerika maar we hadden ze maar mooi weer gezien. Zelfs een moeder met haar kalf. Maar wat we ook heel graag wilden zien waren dolfijnen maar helaas deze hebben we niet gezien. Ze hadden gezegd dat de kans groter was om dolfijnen te zien aangezien het niet de goede periode voor walvissen is hier. Later gingen we snorkelen dit was helemaal top en we hebben prachtige vissen gezien. Blauw, paars, oranje allemaal even mooi. Britt en Diede hebben zelfs een clownsvis (nemovis) gezien. Er zat een hele steile glijbaan aan de catamaran en dit was natuurlijk weer kaasje voor Nola en Diede. Nola is ook nog van de catamaran afgesprongen. Daarna hebben we heerlijk gegeten op de catamaran, pastasalade, vers fruit en spiesen met tonijn, paprika en ui. De meiden hebben nog lekker liggen zonnebaden op de netten van de catamaran. En om 14.00 waren we weer terug van een hele leuke tocht die perfect verzorgd was. Herko en ik wilden nog heel graag naar het Manuel Antonio National Park. Dit is een natuurpark dat erom bekend staat dat de jungle overloopt in de zee. Maar de meiden hadden hier echt niet meer zo’n trek in. Dus we besloten dat de meiden bij het zwembad zouden blijven en wij zouden naar het park wandelen. Het National Park is op loopafstand van ons hotel. We hebben heel veel apen, leguanen en wasberen gezien en ook nog een luiaard die we heel goed hebben kunnen zien. Ik vind dit echt geweldige beesten zo apart hoe ze bewegen. Op de terugweg nog even wat lekkere smoothies meegenomen voor onze dames die gezellig aan het zwemmen waren. De meiden zijn toen weer lekker de zee ingegaan, ze krijgen geen genoeg van die hoge golven. Herko en ik hebben toen een lekker biertje en cocktail gedronken aan het strand. Echt genieten dus. Vanavond hebben Herko en ik een heerlijke visschotel gegeten. Morgen hopen we dus dat de meiden eerst gaan paardrijden en daarna rijden we door naar onze volgende bestemming. Dat zal zijn Tambor (iets noordelijker aan de kust), hier hebben we een kamer op een kleine ranch geboekt. De beoordelingen zijn lovend dus we zijn benieuwd.

Groetjes

• 25 Juli 2014 - 06:16

Familie Van Den Boom:

Hoi,

Dat ziet er weer schitterend uit! En ja, wat wil je nog meer, zonnetje, lekker afkoelen in het water, heerlijk eten, ook nog eens walvissen en het onderwaterleven zien. Van het snorkelen zou ik ook geen genoeg kunnen krijgen.
    Jammer van het paardrijden, maar hopelijk komt dat voor de meiden morgenvroeg. En anders misschien maar weer zo'n hobbelig weggetje nemen :).
    Die luiaards lijken me inderdaad ook super leuke en aparte beesten om te zien en te bewegen. Heb van Freek in het Wild, weleens gehoord dat ze er een week over doen om naar beneden te komen om naar hun gezamenlijke toiletruimte te gaan. Ja, je wordt nog eens wijs van die televisie-programmaatjes van Louco.
    Woensdag zijn we met Pamela, Nicolette, Sonja en de kids naar de koffieboerderij in Sinderen geweest, dat is een leuke speeltuin met ook wat watervertier. Wij zaten lekker onder boom in de schaduw wat te beppen en de kinderen hebben zich superleuk samen vermaakt. Daarna nog even gezellig afgesloten met een pannenkoekje in Drempt, dus we vermaken ons nog prima. En het zwembadje bij opa en oma blijft inderdaad ook feest. Al komt het daar misschien de komende dagen gezien het weer niet van.

Vanuit 'n rustig Giesbeek, weer heel veel dikke knuffels voor jullie, goede reis, en tot het volgende verslag. Of wellicht nog een keertje via Skype? Dan zal ik dat ook bij mama/papa installeren, of dat ze even langskomen.

Veel liefs,

Louco, Sil, ..... (ja, wat wordt het....?), Louys en Maaike

• 25 Juli 2014 - 08:42

Familie Witjes/Wielakker:

Hallo familie Engelsman,

nou weer leuk om de dag zo te beginnen. Gisteren al contact gehad via de whatts app, het instaleren van Skype op de tablet van papa en mama is inmiddels gebeurd. Jullie kunnen vanavond dan skypen met papa en mama. Hadden de dames achteraf geen spijt dat ze niet het park mee in zijn gegaan?

Nou geniet nog lekker van jullie vakantie!

Ook vanuit Doetinchem weinig te melden, behalve dat de afgelopen dagen bijzonder indrukwekkende beelden te zien zijn van alle stoffelijke overschotten van de mensen die zijn omgekomen bij de vliegramp.

Geniet nog lekker en pas goed op elkaar,

Jarno, Marloes, Jade en Lana

• 25 Juli 2014 - 08:50

Marnel :

Hey lieve vakantiegangers,
    Wat geweldig allemaal! En wat n mooie plaatjes...
    Die golven.....oeh ..ik ben jaloers ;) gaaaaaaf man!!
    Maar ook hier genieten we lekker verder van t mooie weer, t water, julianatoren, ijsenzo, visje op de bbq en vanaf vandaag heeft remco ook lekker vakantie :) Morgen zwarte cross !!

Hou nog even dit gevoel vast jongens!! (nou ja meiden en kerel)
    Dikke kus van de klumpkes

• 25 Juli 2014 - 11:45

Gerda.:

Hallo Kids.

Hoorde net van Maaike van jullie berichtje, bedankt dit is al genoeg om te weten dat het goed gaat, en het is te zien dat jullie genieten heerlijk om te zien.
    De catamaran daar ben ik ook een beetje jaloers op want ik heb dat ook super gevonden.
    Wel een leuk spelletje wie is wie ? Moesten jullie alle 3 dezelfde zwemkleding aan voor het snorkelen of om de
    vissen niet af te schrikken, wie gilde het hards als de visjes te dicht bij kwamen?
    Nu ik jullie beide daar zie proosten hoop ik dat dat hier nu ook gauw mag gaan gebeuren, maar we wachten nog maar af.

Blijf goed op elkaar op letten Dikke Kus Opa Jan Oma Gerda.