Dag 11 - Reisverslag uit Manuel Antonio, Costa Rica van Familie Engelsman - WaarBenJij.nu Dag 11 - Reisverslag uit Manuel Antonio, Costa Rica van Familie Engelsman - WaarBenJij.nu

Dag 11

Door: Debby

Blijf op de hoogte en volg Familie

23 Juli 2014 | Costa Rica, Manuel Antonio

Dag 11

Hallo Allemaal,

We komen net terug gewandeld van weer een heerlijk etentje. Het restaurant gaf uitzicht op zee. Vanmorgen zijn we vanuit San Jose naar Manuel Antonio gereden. De wegen zijn hier stukken beter dan in het Noorden. Eerst nog even lekker ontbeten. Omdat ik geen eieren lust had ze voor mij weer een lekkere salade voor het ontbijt gemaakt. Onderweg kwamen we langs de Rio Tarcoles (Rivier) wat bekend staat om de krokodillen die eronder liggen en zwemmen. Op de brug had je een geweldig uitzicht op deze waanzinnige beesten. Dertig hebben we er zeker geteld en niet zulke kleintjes. Er was ook een leuk kraampje bij de brug waar we een lekkere smoothie hebben gedronken. Lekker even wat rondgesnuffeld en toen weer verder. Eenmaal bij het hotel aangekomen zijn we eerst lekker wezen zwemmen in het zwembad. Wat meteen opviel was dat er hier verschillende Nederlandse gezinnen zitten. Dus gezellig even wat ervaringen en tips uitgewisseld. Herko en ik zijn even op het strand gaan wandelen en een beetje geïnformeerd voor de excursies. We kwamen voor de 3e keer dezelfde Belgische mensen tegen. Zo toevallig, voor het eerst kwamen we ze tegen in de jungle, later op Tortuguero (schildpadden) en vandaag dus. Het hotel ligt aan de zee en is heel gezellig. De stranden zijn hier echt geweldig. Hoog in de boom bij het zwembad ligt een luiaard wat een aparte beesten. En dus gewoon in de tuin van het hotel. Het schijnt zo te zijn dat er hier zoveel apen zijn dat je goed je spullen in de gaten moet houden. Als het goed is gaan de meiden morgenvroeg paardrijden op het strand. Ik schrijf als het goed is want vanavond kwam in één keer de mededeling dat het nog een beetje onduidelijk is. Even afwachten dus maar. Maar de meiden duimen dat het doorgaat. Zoals jullie lezen genieten we volop van het prachtige Costa Rica!

Groetjes!

• 23 Juli 2014 - 08:55

Opa Jan:

Hallo Costa Rica Gangers,

Nou wat een belevenissen allemaal klinkt en ziet allemaal goed.
    Maar waarom gaan jullie niet in die rivier zwemmen en ieder keer maar veilig in dat
    zwembad van het hotel???
    Een beetje de uitdaging aan dames en heer.
    Je weet toch hoe ik dat altijd deed met die krokodillen?

Vandaag is in Nederland een dag van nationale rouw, omdat vandaag de lichamen terug komen van de
    vliegramp MH 17.Vanmiddag 16.00 u komen de eersten terug
    Een verschrikkelijke toestand en veel verdriet.
    Herko zei al dat jullie een en ander mee krijgen op internet.

Hier gaat verder alles goed en zijn gangetje.Misschien zondag nog ff Zwarte Crossen.
    Hoop dat jullie paard hebben gereden op het strand lijkt me geweldig.
    Kijk wel een beetje uit voor de oevertjessilkoeden,want die kunnen heel lelijk doen.
    Die zijn gevaarlijker dan krokodillen.
    Geniet er allemaal nog van en jullie zien er goed uit.
    Denk nog wel even aan het vluchtschema.

Pas allemaal goed op en tot de volgende waar ben je nu.
    Opa Jan

• 23 Juli 2014 - 09:32

Gerry:

He, Debby weer op de foto! Leuk. Ben weer relaxt gestart met jullie verslag. Kan ik na het fietsen eerst even bijkomen achter het beeldscherm. Het zijn allemaal weer mooie dagen en ervaringen. Zal weer een mooi fotoboek worden, ha,ha.
    Het is hier heerlijk aan de temperatuur, lijkt wel zomer. Zoals Jan al schrijft staat vandaag in het teken van nationale rouw. Heel afschuwelijk wat er allemaal is gebeurd. Vanmiddag om 4 uur gaan alle colllega's gezamenlijk kijken naar de uitzending. Er is dan ook 1 minuut stilte. Je hoort om je heen steeds meer mensen die vrienden/familie verloren zijn, dan is ons land maar klein.

Volgens mij valt de grootte van Costa Rica ook wel mee en hebben jullie het land zo bereisd. Hoop dat de dametjes lekker in galop het strand hebben verkend. Blijven genieten en schrijven.

Liefs Gerry

• 24 Juli 2014 - 16:24

Marloes (en De Rest):

Wat een prachtige foto's en verhalen schrijven jullie! Maar vandaag zat er geen één tussen ;-( Wachten dus maar weer geduldig af.

Heel benieuwd of de meiden nog zijn gaan paardrijden!

Liefs van ons 4tjes!

• 25 Juli 2014 - 04:39

Gerda:

Hallo Kids.

Dacht het laatste nieuws en verhalen van jullie wel te kunnen vinden?
    Maar waarschijnlijk zijn jullie bij de luiaard aap in de boom gaan liggen want er is noch niks te vinden.
    Hoe is het met het paardrijden verlopen is dat gelukt?
    Vandaag de 4 kleintjes weer geweest zij hebben lekker weer in het bad gespeeld en dat is nu zeker al een week. Lana loopt weer dapper achter dat karretje door het hele grasveld, nu kan zij goed oefenen voor het leren lopen.
    Leuk Britt dat bankje met jouw naam erop had ik ook uit gekozen als souvenir .
    Breng jij er gelijk 2 mee dan kunnen wij er ook een in de tuin zetten.
    Hoop dat jullie noch steeds aan het genieten zijn.
    Super van al die beesten de meisjes hebben zich toch ook niet vergist met de krokodillen in plaats van met de paarden op het strand te gaan rijden?
    Hier geen nieuws verder, Misschien kunnen wij vanavond ook even via beeld contact hebben lijkt mij wel fijn om jullie te zien stralen in het verre Costa Rica.

Dikke Kus Opa Jan Oma Gerda.