Dag 10 - Reisverslag uit San José, Costa Rica van Familie Engelsman - WaarBenJij.nu Dag 10 - Reisverslag uit San José, Costa Rica van Familie Engelsman - WaarBenJij.nu

Dag 10

Door: Debby

Blijf op de hoogte en volg Familie

22 Juli 2014 | Costa Rica, San José

Dag 10

Hallo Allemaal,

Vanochtend hebben we eerst lekker wat geluierd bij het zwembad want Britt was niet helemaal top in orde. Het was vandaag prachtig weer. We wisten al dat er hier een koffieplantage/coffeeshop genaamd Britt is. Dus dat leek ons wel leuk om te bezoeken. Je kon er mooi zien hoe de koffiebonen groeide en hoe de koffiebonen tot koffie worden verwerkt. Het was allemaal erg leuk opgezet en de shop was enorm maar behoorlijk prijzig. Britt heeft natuurlijk nog wel wat uitgezocht met haar naam erop als aandenken. We hadden verder bedacht dat we toch wel graag het centrum van San Jose wilde zien. San Jose is de enige grote stad die we aandoen en zo kun je natuurlijk wel even zien hoe het er in de grote stad in Costa Rica aan toe gaat. Het navigatiesysteem werd ingesteld en zo zaten we middenin de chaos van de grote stad. En daar reden we dan maar tja waar laat je dan je auto want parkeergelegenheden zagen we niet. Op het moment dat we bijna richting hotel wilde rijden kwamen we een public parking tegen. Auto geparkeerd en lopen maar. Wat een totaal andere wereld dan al die prachtige natuur die we hier al gezien hebben. We hadden het gevoel dat er geen enkele andere toerist te bekennen was en de meiden werden nagekeken en nagefloten. De winkels zagen er stuk voor stuk erg dubieus uit maar erg leuk om even gezien te hebben. Ook was er een soort markthal met allemaal kraampjes met etenswaren en verse producten. Altijd leuk om even te kijken. Morgen vertrekken we richting Manuel Antonio dit ligt aan de Pacifische Kust en dit is ongeveer drie uur rijden.

Groetjes maar weer.

• 22 Juli 2014 - 08:08

Marnel :

Wat leuk om smorgens wakker te worden met jullie avonturen!
    Ik ben benieuwd naar t volgende... Hihi het klinkt bijna als n strip:
    The Englischmen on adventure... part (ik heb er ook een beeld bij) ;) ;)

• 22 Juli 2014 - 15:12

Evelien Schoppers (hihi):

jeetje schaam me dood dat ik nog geen berichtje heb achter gelaten. Maar vroeger kreeg ik nog een mailtje van jullie dat er een verhaal opstond maar ja tegenwoordig moet ik er zelf aan denken en tja mijn geheugen laat me soms beetje in de steek. hihi Maar gelukkig een voordeel....heb genoeg te lezen nu. Ik lees dat jullie je onwijs goed vermaken daar in de jungle en van mooie omgeving aan het genieten zijn. Top !! weer een ervaring rijker he en Debby je onderbuik gevoel was nergens voor nodig alles loopt op rolletjes toch ? Nou, ik geniet vanuit een warm kantoor van jullie verhalen en wil jullie nog onwijs veel plezier wensen met zn allen.....vakantiemodus on en lekker genieten !!! En ik hoop dat Maaike echt kan wachten totdat jullie terug zijn, ik loer soms nog even als ik wegrij van kantoor of ik al vlaggentjes zie hangen, maar gelukkig..... nog steeds niet hihi hihi

• 23 Juli 2014 - 03:10

Familie Van Den Boom:

Hi,

Mooi dat jullie de dag weer goed hebben afgesloten. Britt weer helemaal opgeknapt? Gek dat zo'n grote stad, geen "echte" winkels kent, ze wisten toch dat de familie Engelsman eraan kwam. Maar juist zo'n groot verschil maakt het de moeite waard om te ontdekken.
    Leuk dat we gisteren even hebben kunnen skypen, het was erg fijn dat we jullie even hebben kunnen zien en horen. Sil wilde wel even naar jullie toe, maar ja, hij moet toch echt nog 1,5 week wachten. De helft zit er al weer op...maar dat vinden wij natuurlijk niet zo erg ;). Nee, we vinden het voor jullie uiteraard super, dat jullie zo lang vakantie hebben. Al wordt het hier uiteraard wel spannend en komt de dag dat de kleine wordt geboren ook steeds dichterbij....kan niets beloven, maar we denken nog steeds dat het begin augustus wordt en dat dit neefje of nichtje nog even op zich laat wachten.
    Jullie airco heeft vanavond wel goed dienst gedaan, en denk dat het komende dagen ook nog prima uitkomt, want het blijft nog lekker warm.
    Jullie een hele goede reis naar Manuel Antonio, en alvast veel plezier in de zee.

Liefs van Louco, Sil, ...., Louys en Maaike