Dag 8 en 9 - Reisverslag uit San José, Costa Rica van Familie Engelsman - WaarBenJij.nu Dag 8 en 9 - Reisverslag uit San José, Costa Rica van Familie Engelsman - WaarBenJij.nu

Dag 8 en 9

Door: Debby

Blijf op de hoogte en volg Familie

21 Juli 2014 | Costa Rica, San José

Dag 8 en 9

Hallo Allemaal,

Hier weer even een verslag van ons. In ons laatste verslag schreef ik dat we de volgende ochtend om 9.00 uur de boot zouden nemen. Na een nacht met onvoorstelbaar harde regen en onweer zaten we dan toch om 9.00 uur op de boot. De regen was ondertussen wel minder geworden maar de route van ons hotel naar de boot stond helemaal onder water. We hadden van de eigenaar van het hotel een grote zak voor onze tas gekregen. Met een bakfiets fietste hij met ons mee zodat we de bagage niet hoefde te dragen. Het water stond veel hoger dan heen. Soms leek het erop dat de stuurman een beetje moeite had, door de harde stroming en de natuurlijke dammen die waren ontstaan, maar Nola pakte dit gevoel veilloos op en vroeg regelmatig of alles wel goed was. De boot ging af en toe behoorlijk schuin maar uiteindelijk stonden we na een uur veilig op het vaste land. Snel de auto in, ja hij stond er nog keurig netjes met al onze bagage, en een uurtje hobbelen op de onverharde weg. We kwamen een boer tegen die met zijn kudde stieren aan het wandelen was. Alleen die stieren gingen niet aan de kant. Volgens Nola hadden de stieren verschrompelde piemels met haartjes en was het dus dikke schik in de auto. Na even geduld konden we toch langs de prachtige stieren rijden. Het was nog ongeveer 2 uur rijden naar San Jose maar de route was weer erg mooi. Ons hotel, in een buitenwijk van Son Jose, was weer een prima keuze. Ik zal er een foto bij doen van één van de badkamers. ’s Avonds hadden we geen zin om echt uit eten te gaan en hebben we lekker pizza gehaald en in de hotelkamer op bed opgegeten. De volgende ochtend hebben we eerst lekker rustig aangedaan en in de mooie tuin ontbeten. Het klinkt een beetje ondankbaar maar de rijst met bonen en eieren komen ons onderhand wel de neus uit. Maar het lekkere verse fruit smaakt elke keer heerlijk. In de loop van de ochtend wilde we de vulkaan gaan bezoeken want op de andere plekken mocht je niet meer naar de krater. Dus wij op pad. Even nog langs de supermarkt gereden om wat lekkere broodjes te halen om te picknicken. We moesten naar 2700 meter hoogte om de krater te bezichtigen. We reden langs koffiebonen- en bananenplantages. Langs de weg stonden allemaal kraampjes met vers fruit en wat souvenirskraampjes, een leuke sfeer. We reden met mooi weer weg maar eenmaal boven was het helemaal dicht van de mist. Maar toen hadden we dikke pech want eenmaal bij de ingang van de krater werd er gezegd dat ze nog maar een half uur open waren en dat we dan voor een half uur 50 dollar moesten betalen en er geen zicht was. Dat was flink balen, dus maar weer terug naar beneden. We zijn nu voor het eerst in Costa Rica in een grote stad en wat zagen de meiden ineens een Denny's (restaurant waar ze in Amerika zo gek op waren). Dus jullie raden het al daar hebben we vanavond lekker gegeten. De meningen zijn nog een beetje verdeeld over wat we morgen gaan doen. Maar dat horen jullie dus nog. Zoals jullie dus lezen vermaken we ons nog prima.

Groetjes

• 21 Juli 2014 - 09:02

Jarno Witjes:

Hallo familie Engelsman,

wat leuk om de dag weer met jullie avonturen te beginnen! Jammer dat het vulkaan avontuur niet geworden is wat jullie ervan verwacht hadden. Hier in Nederland alles goed, we hebben al een aantal dagen bijzonder warm weer, gelukkig kwam hier gisteren door een Costa Ricaans onweersbui een einde aan, tenminste voor vandaag (maandag). vanaf morgen stijgen de temperaturen weer na grote hoogte 30+. Aankomend weekend is de Zwarte Cross weer en wanneer de voorspellingen uitkomen word dat ook super warm.

Jullie hebben nog lekker 14 dagen in het vooruitzicht met vele avonturen! Geniet er allemaal nog lekker van en blijf goed op elkaar passen!

Groetjes en liefs,

Jarno, Marloes, Jade en Lana

• 21 Juli 2014 - 11:10

Oma Gerda.:

Hallo Kids.
    ieten
    Fijn om weer wat van jullie te horen, al was dat zaterdag aan de telefoon noch fijner om te horen aan jullie stem dat het jullie goed vergaat.
    Zoals Jarno al schreef kunnen wij nu genieten van een afkoeling,want het ging hups te keer, hebben maar e
    ven extra gecontroleerd bij jullie of alles waterdicht was.
    Maaike is nu voor controle dus weer benieuwd hoe dat verloopt, Louco was erg in zijn sas over het kamperen.
    Sil doet super zijn best om droog te blijven, gaat hem echt goed af.
    Maar hoe is het dames zijn jullie, jullie ouders aan het uitputten want er is noch niet veel beeldmateriaal van hun, of zien zij er niet gewassen en gestreken uit, kan denk ik ook niet anders met al die weersveranderingen.
    Zelf ga ik nu eindigen want de zon komt er weer aan dus de was kan na buiten, want hier geen vakantie.
    Let goed op elkaar blijf voorzichtig groetjes Opa Jan Oma Gerda
    5 x een kus voor jullie.

• 21 Juli 2014 - 11:32

Jan En Betsy Besselink:

Hallo lieve mensen.

Van Opa Jan gisteren gehoord dat we jullie kunnen volgen op jullie geweldige reis. Dus vanmorgen maar eens gekeken en gelezen. Wat een geweldig verslag en foto s van jullie. Heb met volle overgave jullie verslagen gelezen en de foto s bekeken. GEWELDIG. Zie zo onze grote reizen weer voor ons.
    Jullie hebben al veel gezien en beleefd. Las zelfs dat Nola mee geweest is naar de Schildpadden. Mooi hoor Nola. Kan toch wel mooi zijn he. En diemooie Toekans. Kan het me zo voorstellen dat je bent uitgegeten op het eten. Dan is vers fruit een goede uitkomst en lekker.
    Jullie hebben nog mooie dagen voor de boeg geniet er met z n allen van en pas goed op elkaar.
    We weten jullie nu te vinden. Heel veel vakantieplezier en tot horens.
    Hartelijke groeten van Jan en Betsy.

• 21 Juli 2014 - 19:42

Ria Witjes:

Wat een avonturen weer. Best spannend soms denk ik.
    Dinie en ik hebben op Sri Lanka ook een excursie gemaakt naar een schildpadstrand. Ook pikkedonker. Wel chaotischer. Teveel mensen tegelijk en niet erg goed georganiseerd.
    Wel bijzonder om mee te maken.
    Jammer dat het zo vaak regent. Is het nu regenseizoen? Als ik de kleding zie die jullie op de foto's aan hebben, is de temperatur gelukkig wel zomers.
    Eten jullie als ontbijt bonen en eieren? Geen brood, muesli of yoghurt of zoiets?
    Wat en badkamer op die foto zeg! Nola en Dinie zitten helemaal te glunderen.
    Er valt niet zoveel te shoppen dames als in Amerika en Thailand. Terug weer een overnachting in Dallas om de schade in te halen? Maar zover is het gelukkig nog niet. Eerst nog lekker genieten in Costa Rica. Benieuwd wat er nog komt.

Groetjes
    Ria