Onze heenreis - Reisverslag uit Liberia, Costa Rica van Familie Engelsman - WaarBenJij.nu Onze heenreis - Reisverslag uit Liberia, Costa Rica van Familie Engelsman - WaarBenJij.nu

Onze heenreis

Door: Debby

Blijf op de hoogte en volg Familie

13 Juli 2014 | Costa Rica, Liberia

Dag 1 Costa Rica

Lieve Allemaal,

Hier dan ons eerste verslag vanuit Costa Rica. Het is nu zaterdag vijf uur (Costaricaanse tijd) en we liggen nu bij het zwembad omdat we zojuist zijn aangekomen bij ons hotel en we er wel even aan toe waren om verkoeling te zoeken. Maar ik zal bij het begin beginnen. Vrijdagochtend om half zes heeft Papa/Opa ons weggebracht naar Düsseldorf. Even inchecken, althans even, dit was een hele procedure. De grondsteward werd volgens ons ingewerkt en dit duurde uren. Er was een extra veiligheidsprocedure. Vragen als: heeft uzelf u koffer ingepakt, hoelang is deze koffer al in uw bezit, heeft u uw koffer wel eens uitgeleend, en maar vriendelijk blijven lachen. De laptop moest aan en zo kan ik nog wel even doorgaan. Maar uiteindelijk vertrokken we richting Chicago. De vlucht duurde 8 uur en viel erg mee ondanks dat er geen schermpjes waren. In Chicago moesten we overstappen en vlogen we door naar Dallas. In Dallas hadden we al een hotel geboekt en werden opgehaald door een busje. Al duurde dit wel even omdat ze dachten dat wij ergens anders stonden. Maar uiteindelijk waren wij Nederlandse tijd 1.00 uur in ons hotel maar tja in Dallas was het dus pas 18.00 uur en wilde dus maar proberen niet te gaan slapen zodat we meteen in het ritme kwamen. Dus tja wat ga je dan doen: SHOPPEN! Dus wij een taxi genomen richting shoppingmall Grapevine. En deze ging om 21.00 uur dicht dus we hadden 3 uur de tijd. Meteen afgesproken met de taxichauffeur dat hij ons om 21.05 weer op zou halen. Dus klaar voor de start! En daar gingen we dan en we zijn natuurlijk weer goed geslaagd. Nu wilde het geval dat er naast ons hotel een Denny’s zat en hier waren de meiden die 2 x in Amerika helemaal wild van dus na ons shoppingavontuur hebben we nog even wat gegeten bij Denny’s. Toen was het ondertussen Nederlandse tijd 5.00, dus bijna 24 uur op en zijn we maar lekker gaan slapen. We zouden de volgende morgen om 7.30 uur opgehaald worden om onze reis te vervolgen. Dus we hebben eerst lekker ontbeten om 7.00 uur en om 7.30 gingen we richting vliegveld. Na 5 minuten rijden werd het busje aan de kant gezet, problemen met de motor. Dus dat werd wachten op het volgende busje. Deze was er gelukkig redelijk snel en daarna vlogen we door naar Costa Rica. Wel een uurtje vertraging maar op zo’n reis valt dat wel mee. We liepen naar buiten waar we zouden worden opgehaald door het autoverhuurbedrijf. We voelden ons even bekende Nederlanders want eenmaal buiten stonden er zeker 40 Costaricanen met hun bordjes van autoverhuurbedrijven te zwaaien. Ook onze naam stond erbij en zo zaten we binnen no time in een busje richting onze auto. Even wat papierzaken afhandelen en rijden maar. Onze eerste kennismaking met het verkeer. Ons eerste hotel was maar 15 minuten rijden. En hier zitten we nu dus heerlijk uit te rusten. Terwijl ik dit aan het typen ben is er bij het zwembad een kinderfeestje aan de gang. Er loopt een schattig jochie van een jaar of 2 rond die ze op Sil vinden lijken al is deze Sil wel 10 kilo zwaarder. Straks gaan we lekker douchen en nog even wat eten en dan lekker slapen.

Groetjes van ons Allemaal.

• 13 Juli 2014 - 18:33

Annie:

He wat leuk jullie 5en om weer mee te mogen reizen....ik ga genieten van jullie verhalen....jullie van een mooie vakantie...heel veel plezier.... groetjes Annie ma van.....

• 13 Juli 2014 - 19:54

Gerry:

Mooi, heenreis goed verlopen. Even bijkomen en dan kan de ontdekkingsreis beginnen. Op naar de vulkaan!

• 13 Juli 2014 - 21:21

Oma Gerda.:

Hallo Kids. Gelukkig al twee keer per telefoon gehoord dat het reizen goed was verlopen en het shoppen gelukt was he meiden, Hier alles goed. Jarno en de meisjes net vertrokken. Maaike en de jongens zitten samen met opa bij het voetballen iedereen hun buikje weer vol heel lekker weer nog buiten en heel gezellig was het maar wij miste jullie wel al een beetje. Maar voor jullie is het eerst tijd om te genieten. Teddy gaat het ook goed mee klein beetje weer moeten wennen maar het gaat goed. Ga nu ook voetballen kijken zien wie de werkelijke wereldchamp zal worden. Pas goed op elkaar DIKKE KUS. Opa Jan Oma Gerda.

• 13 Juli 2014 - 23:33

Familie Van Den Boom:

Hey hello familie Engelsman,

Goed te lezen en te horen dat alles goed gaat en dat jullie veilig zijn aangekomen. Jullie worden al hele ervaren reizigers.... of nog ervaren shopping Queens! De eerste foto's waren weer vertrouwd ;) Zo'n tussenstop in Amerika, is dan nog niet zo verkeerd. Ben benieuwd wat jullie allemaal voor leuks hebben ingeslagen.
    Gister kwam ik jullie trouwe viervoeter nog tegen in Zevenaar, ze stond met Vera te wachten, maar herkende me meteen, dus na 3 weken, is ze jullie vast ook niet vergeten! Ze was nog wat rustig, maar verder ging het inderdaad goed met haar.
    Hier zitten we verzadigd van de gezellige BBQ bij papa en mama, de tweede helft van de verlenging te kijken.... wie oh wie... Louco heeft het lang vol gehouden (in zijn Messi shirt, al wist hij niet zo goed voor wie hij nou moest zijn, omdat papa voor Duitsland was), maar moest toch afhaken na 90 minuten, maar we kregen nog wel op het hart gedrukt om het op te nemen. Ja, onze "kleine" man is in deze maand een echte voetballiefhebber geworden. Vanmiddag heeft hij met Jade, Marloes, Jarno, Sil en Louys al de finale gespeeld, er wordt druk gewerkt aan zijn tactiek. Dus Herko als je terug bent, dan ben jij als semi-prof wel nodig, voor de volgende stap.
    Ja, 1-0 voor Duitsland....de nieuwe wereldkampioen?
    Van zo'n schattig neefje kan er toch maar één op de wereld rond lopen :). Hij mist jullie ook hoor!
    Nou, ga maar eens afsluiten en zo lekker naar bed. Jullie hebben nog even te gaan, voordat jullie naar bed gaan. Dus geniet nog even lekker van het relaxen aan het zwembad, daarna hopelijk lekker eten... bonen? en daarna welterusten.
    We kijken weer uit naar jullie volgende verslag.

Lieve groetjes Louco, Sil, en .....? Louys en Maaike
    --x-x-x-x-x--

• 14 Juli 2014 - 09:01

Ria Witjes:

Fijn dat jullie reis goed verlopen is.
    Benieuwd naar jullie verdere avonturen de komende weken.

Een verzoekje: Kun je in de adressenlijst mijn prive mailadres opnemen.
    Dit is riawitjes@gmail.com
    Mijn Delta Lloyd mailadres kun je dan verwijderen. Thuis is het wat rustiger lezen.

• 15 Juli 2014 - 20:31

Oma Gerda:

Hallo Kids.
    oOla Nolla het is maar goed dat er bij jou s'`morgens vroeg al actie is . Die grote zussen moeten denk ik toch noch een beetje bijkomen van het zware leven met de nodige uitstapjes van de afgelopen tijd.
    Dus wij vertrouwen helemaal op jou als er wat vermeld moet worden. Dat was denk ik wel even spannend toen mama uitgleed . Het echte verhaal zal wel thuis verteld worden maar in ieder'geval goed afgelopen.
    Gisteravond zijn wij met Louco na het vuurwerk wezen kijken. Meneertje had een Vipplaats bij de man die het vuurwerk af stak. Dus dat vond die wel gaaf . Jullie moeten de groeten van Bart hebben hij zal gauw een berichtje sturen. Tussen de post was een brief van Britt haar school, kan die dicht blijven of moeten wij er noch naar kijken?
    De groetjes en dikke kus. Opa en Oma