Stranddag - Reisverslag uit Ko Samui, Thailand van Familie Engelsman - WaarBenJij.nu Stranddag - Reisverslag uit Ko Samui, Thailand van Familie Engelsman - WaarBenJij.nu

Stranddag

Door: Debby

Blijf op de hoogte en volg Familie

16 Juli 2013 | Thailand, Ko Samui

Lieve Allemaal,

Vandaag een heerlijke luie dag gehad bij het zwembad/strand. Eerst hebben we de meiden maar even laten uitslapen en om 10.00 uur toch maar wakker gemaakt. Bij onze huisjes zit niet standaard een ontbijt en dus zijn we maar even het straatje ingelopen om lekker wat te ontbijten. Toen snel naar het strand. Heerlijk geluierd, gelezen, gezwommen, gevolleybald. En ik heb me een heel uur lekker laten masseren op een bedje met uitzicht op zee. Ook hebben we nog een kayak gehuurd waar we lekker mee gepeddeld hebben. Op de strandjes lopen veel verkopers van heerlijk vers fruit. We hebben lekkere mango’s gegeten en maïskolven die ze te plekke voor je barbecueën. Ook zijn de fuitshakes erg in trek bij de meiden. We hebben een snorkelsetje gekocht waar de meiden mee geoefend hebben want we willen deze dagen nog wel een tripje maken om te gaan snorkelen bij de kleinere eilandjes. ’s Avonds weer heerlijk op het strand gegeten. Even leek het te gaan regenen maar uiteindelijk bleef het bij een paar druppels. Zo leuk al die restaurants aan het strand. Herko heeft vis gegeten die je zelf kon uitkiezen en op het strand op de bbq dan wordt bereid. Lekker nog even langs het strand gewandeld en nu gaan we slapen want van niets doen kun je erg moe worden…

Groetjes

• 16 Juli 2013 - 20:41

Ria:

Ja,ja van niks doen kun je zeker moe worden. Het is natuurlijk ook even bijtanken na al die avonturen. Zeker zo'n enerverende reisdag is niet niks.

Ik zie al aardig gebruinde kopjes op de foto's. Ik vind dat Britt op de laatste foto op Maaike lijkt toen die ongeveer zo oud was.
    Het ziet er allemaal geweldig uit en ik hoop dat het mooi weer blijft zodat jullie lekker kunnen genieten van alles.
    Veel plezier nog allemaal.

Groetjes

• 16 Juli 2013 - 21:40

Jan En Gerda:

Hallo Lekkere luilakken,

Lijkt me heerlijk aan die strandjes.
    Die vis trekt mij niet zo bah.
    Geef mij die maiskolven,mangos en fruitdrankjes maar.
    Leuke foto met die kanao lijkt net echt. Morgen wilen we wel een actie foto zien dat jullie aan het peddelen zijn l
    Dat snorkelen is nog wel even wennen denk ik vraag maar eens aan mama Debby.
    In het voormalige Yougoslavie heeft ze dat al gedaan toen ze net zo oud was als Nola.
    En ze was in het begin meer aan het zout water proeven en proesten dan dat ze wat zag,maar
    later ging het helelmaal goed. Dus een beetj zout water in je keel of neusd spoelt goed en ontsmet nog een beetje ook.

Fam van de Boom net gedag gezegd en nog even met de jongens naar de Valewaard gefietst.
    Om ca. 12.00 u middag willen ze rijden en zien wel waar ze overnachten.
    Ze zijn er aan toe. En hebben het verdiend.
    Blijft natiuurlijk wel weer een hoop werk liggen grapje maar dat zal er na de vakantie ook nog wel zijn.
    Met Lana gaat het ook heel goed ze is net zo lief als die meiden vroeger of toch liever???
    En we dachten zondag al een keer dat ze opa zei.

Hier is het ook prachtig weer en de vierdaagse lopers hebben het al bijna te warm.
    We zitten in ieder geval lekker buiten en het is nog heerlijk.
    Biertje nemen we doorde weeks niet maar ik zou wel zo'n heerlijk fruitdrankje lusten.
    Nemen jullie er eentje mee??

Nou de groetes allemaal en geniet er nog maar een paar dagen lekker van.
    Gerda en Jan

• 17 Juli 2013 - 07:47

Familie Van Den Boom:

Hallo,

Hier nog even van ons het laatste berichtje uit Nederland, de laatste spullen in de auto en den kunnen we vanmiddag vertrekken. We hebben er in ieder geval ontzettend veel zin in! De eerste dagen gaan we denk ik ook lekker bijtanken en luieren zoals jullie. Al zijn de stranden hoogstwaarschijnlijk niet zo mooi als in Thailand, we gaan ook kijken of we ergens van de heerlijke fruitshakes kunnen scoren (anders maar zelf maken...en Louys aan het werk zetten voor die heerlijke massage ;).
    Nou Britt, ik hoop niet dat Ria je beledigd heeft ;), maar ik zie in jou ook wel wat in jou terug van mezelf (van toen).
    Ben inderdaad benieuwd hoe het snorkelen jullie afgaat, maar jullie luisteren vast beter naar jullie vader die het geduldig, (grapje pap:)) uitlegt. De onderwaterwereld is harstikke mooi, schrik niet voor sommige vissen/beesten, ze schrikken waarschijnlijk harder van jullie (bedoel ik niets mee hoor).
    Nou jullie mogen nog een paar dagen lekker genieten in Thailand, terwijl dat onze vakantie bijna begint....hopelijk kunnen we jullie laatste verhalen ook nog in Italië lezen en zo ook met jullie lekker meegenieten. Dan hoeven we jullie wat minder te missen.
    Have fun!

Heel veel lieve knuffels en pakkerds

Louco, Sil, Louys en Maaike