Reis naar Koh Samui - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Familie Engelsman - WaarBenJij.nu Reis naar Koh Samui - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Familie Engelsman - WaarBenJij.nu

Reis naar Koh Samui

Door: Debby

Blijf op de hoogte en volg Familie

15 Juli 2013 | Thailand, Chiang Mai

Lieve Allemaal,

Jullie zijn natuurlijk benieuwd vanaf welk tropisch eiland ik dit verslag aan het typen ben. Het is Koh Samui geworden en het is inderdaad een echt bounty-eiland. Maar ik zal bij het begin beginnen. Zondagmorgen hebben we de knoop maar doorgehakt dat we toch naar Koh Samui wilden. Dus vliegtickets en een hotel boeken en de boel annuleren. De weersvooruitzichten voor Koh Chang waren zo slecht, 32 mm regen per dag. En de laatste dagen wilden we juist lekker relaxen aan een mooi strandje. Nu weet ik wel dat het regenseizoen is maar toch. Hier is de kans op mooi weer veel groter. Maar dit betekende ook wel dat het een lange reisdag zou worden. Zondagmiddag om 16.00 uur vertrokken we met de nachttrein vanuit Chiang Mai naar Bangkok (700 km). Nu wil het toeval dat we weer met het gezin uit Arnhem in de trein zaten (met de 2 dochters). De meiden meteen samen in een coupe gezellig aan het kletsen. En Frank, Chantal, Herko en ik zijn in de restauratie gaan zitten en hebben een potje gekaart met een biertje erbij. Om ongeveer 19.00 werd de restauratie omgetoverd tot een soort van disco. Een discobolletje aan het plafond met een stukje tape en harde muziek. Dikke schik allemaal, het personeel was zelfs aan het dansen. De meiden kwamen ook even kijken hoe gezellig het was en hebben meteen maar even wat gegeten. Smaakte prima, onvoorstelbaar hoe dat in dat kleine keukentje bereid wordt. Later in onze eigen coupe nog wat gekaart en gelezen en toen maar op tijd gaan slapen want onze trein zou om 5.30 bij het vliegveld zijn. Uiteindelijk had de trein wat vertraging en waren we om 6.30 op het vliegveld. En we vlogen pas om 11.40 dus we hadden nog tijd genoeg…. Wonder boven wonder zijn de kinderen weer gaan slapen op de zitjes in de vertrekhal. Je had ze moeten zien liggen, wat een schatjes. Het was ongeveer 70 minuten vliegen naar Surat Thani, dit is op het vaste land. Nola had er niet zo veel vertrouwen in want ze vond de vleugels erg klein (klein vliegtuig). En toen moesten we dus nog met de ferry. Maar dat was dan eerst weer 1,5 uur met de bus. Dit liep allemaal perfect en wisten we van te voren en uiteindelijk zaten we om 16.00 uur op de ferry. Dit tochtje duurde ook weer 1.5 uur en op het eiland aangekomen moesten we nog 40 minuten met de taxi. Al met al hebben we dus ongeveer 26 uur gereisd om op Koh Samui te komen. De meiden hebben we echt niet horen zeuren. Al waren we op het eind best allemaal een beetje moe. Maar eenmaal aangekomen bij het hotel hebben we de koffers in de kamers gezet en zijn meteen op verkenning gegaan. We waren zo nieuwsgierig. De ligging van ons hotel is echt helemaal top. We zitten in een toeristisch straatje met allemaal gezellige barretjes, restaurants, winkeltjes, marktjes enz. Maar eenmaal aangekomen in de tuin van het hotel is het heerlijk rustig. Wij zitten ook een beetje aan de achterkant. En ons huisje is dan ongeveer 50 meter van een perfect mooi wit zandstrandje vandaan met ook weer barretjes en restaurants met tafeltjes in het zand. We hebben vanavond dan ook al heerlijk op het strand gegeten. Een lekker cocktailtje erbij helemaal zo slecht nog niet. En nu maar hopen op goed weer de komende dagen.

Groetjes maar weer.

• 15 Juli 2013 - 20:09

Erika :

Lieve familie,

Wat een reis hebben jullie weer afgelegd, maar aan de laatste foto te zien, is het zeker de moeite waard geweest, met z'n allen op het strand eten! Dat is toch echt het goede leven!!!!! In de trein kun je toch wel zien dat de vermoeidheid parten begint te spelen, maar dat mag de pret absoluut niet drukken. Geniet op Koh Samui van alles om je heen, lekker strand, lekker eten en drinken! Nog een hele fijne vakantie in paradise......
    Liefs, Erika xxx

• 15 Juli 2013 - 22:18

Henck En Vera:

Hoi Debby, Herko, Diede, Brit en Nola,
    Dat was een heel reisje om bij het bounty-eiland te komen, maar het ziet er dan ook super uit zeg!
    Wij zijn hélemaaaal niet jaloers hoor:) Hartstikke leuk om jullie verhalen steeds te lezen.
    Henck en ik mogen morgen weer aan de arbeid na een heerlijke vakantie aan het comomeer.
    Gisteren hebben we in Giesbeek jullie 'schatje' opgehaald.........en ze is nog steeds lief hoor.
    Geniet nog van jullie laatste week. Liefs Henck en Vera en een dikke knuffel van Teddy.

• 16 Juli 2013 - 00:57

Fam. Engelsman Angerlo:

Hallo Allemaal,

Wat een onderneming en leuk dat jullie de fam uit Arnhem ook weer ontmoet hebben. 700 kilometer wat een afstand maar een bountyeiland daar ben ik ook wel voor te vinden. Truus Boerboom mailde vanuit Phuket dat de temperatuur in dze tijd hoog is maar ook kans op regen. Och het kan al niet meer stuk.
    Morgen start de 4-daagse gelukkig ook met prima weer. Wij wensen jullie heel veel plezier enn geniet van alle moois. Trouwens met Els gaat het redelijk goed.

Nola Oma houdt ook niet van een vliegtuig met kleine vleugels!!!!!

groetjes van ons.

• 16 Juli 2013 - 08:22

Familie Van Den Boom:

Hallo mensen van het goede leven!

Wat een mooie plaatjes weer en allemaal stralende gezichten, houden zo! Nog even wat relaxen en jullie lekker laten verwennen, dat moet op Koh Samui vast en zeker lukken. Hopelijk blijven de tropische regenbuien uit en kunnen jullie lekker van het strand genieten.
    Hier is het rustig, want we missen Teddy wel hoor! Zondagavond heb ik haar bij Gerry en Arnold aan Henck, Vera en Freek overgedragen. We hadden even het idee dat ze bij het verzamelen van de spullen in de bench, ze wist dat er iets ging gebeuren (ze naar huis mocht). Maar daarna vond ze het prima. De fotos van het afscheid heb ik gemaild. Echt schattig hoor! We kunnen ons wel voorstellen dat het niet leuk is, om op vakantie te gaan, terwijl dat je Teddy moet achterlaten. Nu is het voor ons ook al wennen, geen wandelingetjes meer (dus moet ik zelf maar bloemen kopen), Sil roept Teddni nog steeds en Louco vraagt wanneer jullie weer op vakantie gaan, zodat Teddy weer bij ons mag logeren. Maar hij wil jullie natuurlijk ook wel weer heel graag zien, 5 weken is ook wel heel erg lang.
    Ik ga maar eens verder met de spulletjes pakken en dadelijk nog wat laatste inkopen doen. Inmiddels komen we ook door het mooie weer hier aardig in de vakantiestemming. We hebben er zin in!
    Jullie nog heel veel plezier en pas op dat je niet onder de palmbomen gaat liggen, zo'n cocosnoot komt erg hard aan!

Lieve groetjes Louco, Sil, Louys en Maaike
    -xxxxxxxxx-jes

• 16 Juli 2013 - 09:23

Gerry:

Dat is weer een heel mooie reis geworden, met mooie plaatjes voor een schitterend FOTOALBUM :-). Nu lekker relaxen en genieten, zodat jullie volgende week het gewone leventje in Giesbeek weer aan kunnen. De temperatuur is hier heerlijk, al wel een beetje tropisch, dus jullie blijven in de sfeer. Op onze bestemming is het inmiddels ook rond de 35 graden, dus wordt een beetje afzien denk ik.
    Heel veel plezier op Koh Samui.

• 16 Juli 2013 - 16:18

Familie Witjes/Wielakker:

Lieve allemaal,

Wat lezen we toch steeds jaloersmakende verhalen van jullie... ! En wat een prachtige plaatjes weer. Wat fijn om te lezen/zien dat jullie zo genieten.
    Hier is het ook goed vertoeven en ook volgende week als jullie weer terug zijn (daar denken jullie vast niet aan nu) werkt het weer goed mee (30+!!).
    Jarno is deze week nog vrij. We genieten dus volop met zn viertjes.
    Lana groeit goed en is nog steeds heel erg tevreden en Jade is nog steeds erg lief voor haar. We boffen maar met zulke lieve meiden!

Blijf genieten samen en blijf ook verhalen schrijven, dan genieten wij lekker met jullie mee!

Heel veel liefs Jarno, Marloes, Jade & Lana xxx

• 08 Februari 2014 - 12:28

Pauline Van De Straat:

Hallo,
    Mijn zus en ik hebben Truus Boerboom met de vierdaagse in Nijmegen ontmoet. Mijn zus gaat over drie weken naar Thailand en zoekt contact met Truus maar krijgt haar niet te pakken. Heeft iemand misschien het mailadres van haar?