Chiang Mai - Handicraft - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Familie Engelsman - WaarBenJij.nu Chiang Mai - Handicraft - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Familie Engelsman - WaarBenJij.nu

Chiang Mai - Handicraft

Door: Debby

Blijf op de hoogte en volg Familie

13 Juli 2013 | Thailand, Chiang Mai

Hoi Hoi,

We zijn net terug (0:00 uur) van de zaterdagavond markt in Chiang Mai. Waanzinnig, nog nooit zo’n lange markt gezien. En allemaal zulke leuke spulletjes. Als we de meiden de gang laten gaan moeten we drie koffers extra mee terugnemen. Oh kijk wat goedkoop oh wat leuk. Vanavond hebben we niet in een restaurant gegeten maar allemaal lekkere dingentjes op de markt gekocht. Dit was een enorm succes. We merken dat we steeds makkelijker worden met dingen eten. Een smoothie op de markt kopen? Eh is dat ijs niet van kraanwater ach drinken maar. Dit was weer een andere markt dan de avondbazaar. De sfeer is zo ontzettend leuk met hier en daar wat live muziek. Vanochtend hebben we eerst een beetje uitgeslapen en zijn toen met de taxi (we hebben hier al een vaste chauffeur) naar een dorp gereden met allemaal handgemaakte spullen. Wij moesten de chauffeur aangeven waar we heen wilden en hij wachtte dan op ons tot we naar de volgende winkel en/of fabriek gingen. Eerst gingen we naar een pottenbakkerij met allemaal prachtig mooi groen/aqua servies. Zo mooi. Ik had het liefst en compleet servies willen laten overvliegen maar ja. Nog in de fabriek gekeken hoe ze al dit moois maakte en toen de chauffeur aangegeven dat we naar de leerwinkel wilden. Dit was niet zo’n succes. Vreselijke tassen, schoenen en riemen. Dus op naar de zilver/juwelierwinkel. Een gigantische winkel met prachtige spullen. Nog wat ringen gepast maar de prijzen waren giga. Uiteindelijk nog wel een bruin/zwarte saffier gekocht om er in Nederland een ring van te laten maken. Nu maar hopen dat we geen miskoop hebben gedaan. We kregen er wel reuze certificaat van. En toen naar het parapludorp. Dit was nog echt handwerk. Erg leuk om het proces te zien hoe het gemaakt wordt. We hadden al gehoord dat je ook dingen kon laten beschilderen. We hadden nog twee petjes meegenomen om te laten beschilderen. Maar er zaten wel 10 kunstenaars/schilders die allemaal graag werk wilden. Wij er maar twee uitgezocht. De man die er naast zat vond ik een beetje zielig dus ik dacht wat kan ik in gods naam nog laten beschilderen. Ik m’n hoesje van de zonnebril maar laten beschilderen. Uiteindelijk vonden we dat van hem zelfs het mooist. Natuurlijk nog even langs de winkel met paraplu’s. Toen bedacht Nola zich nog dat ze toch ook wel haar topje wat ze aan had wilde laten beschilderen met natuurlijk olifantjes. Dus wij weer terug en schilderen maar. Ze straalde helemaal. Samen met de broek (ook in Thailand gekocht met olifant erop) wordt ze al een echte backpacker. Er waren nog meer opties om te gaan bekijken (honing, hout, zijde) maar ondertussen was het al weer 15.00 uur en we hadden juist bedacht om vanmiddag maar eens even lekker bij het zwembad te relaxen. Ook hebben we trouwens vanavond nog Herko’s pak opgehaald en dit is helemaal perfect geworden. Vanmiddag hebben we trouwens ook nog even bedacht om de boel misschien een beetje om te gooien. Het geval wil namelijk dat de weersverwachtingen voor volgende week in Koh Chang er niet zo goed uitzien. Dus we zijn aan het bedenken om naar een ander eiland (optie is Koh Samui) te gaan waar de weersverwachtingen er beter uitzien. Maar dan moeten we vanaf Bangkok wel vliegen want dan is het nog 700 km. Morgenvroeg gaan we dit besluiten en dat moet dan ook wel want morgenmiddag om 16.00 uur vertrekken we met de nachttrein richting Bangkok en moet het geregeld zijn. Dus morgenvroeg hakken we de knoop door. En dan lezen jullie wel waar we uiteindelijk terechtkomen. Misschien is het af en toe een beetje een onsamenhangend verhaal want ben best moe en ga snel slapen.

Groetjes maar weer.

• 13 Juli 2013 - 22:12

Familie Van Den Boom:

Hallo,

Wow, wat een verhalen weer!
    Louco is natuurlijk super jaloers dat jullie op de olifant hebben gezeten! Dat zou hij ook wel willen. Al lijkt het hem ook wel spannend! Hij vindt het wel stoer dat jullie dat durven! Leuk en grappig verslag Nola! We kunnen ons er zo een prima voorstelling van maken, hoe jullie 5-en dat beleven. En leuke olifanten outfit Nola! Ben benieuwd naar de beschildering.
    Het pak van jou is zo te zien erg mooi geworden Herko, ben benieuwd wanneer dat oranje hier in de mode komt ;) Had het nog een reden dat jullie bij de olifanten dat aan moesten? De olifanten zijn zo slim, ze weten precies waar ze moeten lopen, maar je zit natuurlijk wel op hoogte en het blijven beesten. Maar goed dat alles goed is gegaan! En ja, soms moet je voor de allerkleinste beestjes nog banger zijn .... (tip van Louys.... blijf goed deet smeren!!!!!) Oh ja, dat moest hij ook nog even kwijt.... BURGER KING!!!! foei...:) Dan ging hij ook nog liever langs de stalletjes op de straat. Hopelijk blijft diarree/buikpijn uit! Maar jullie zijn inmiddels zulke ervaren reizigers, dat komt vast goed. All over the world, vinden jullie een suikerspin, anders is het natuurlijk geen vakantie van de familie Engelsman. Kunnen we jullie t.z.t. ook als persoonlijke gids inhuren? Over een paar jaar lijkt ons dat wel wat!
    Ben ook benieuwd naar de steen, maar Bennie Mullink kan er vast wel iets moois van maken!
    Met Teddy, gaat het ook nog prima. Gisteren was ze ondeugend, ze probeerde verschillende speelgoedjes van de jongens uit (soms wordt ze het ook wel erg lastig gemaakt door Sil, want hij wil Teddy alles geven, dus "geeft/gooit" hij richting Teddy weer een bal, auto, knuffel, tjaaaaa...., maak ze dat maar eens wijs dat dat niet zo'n goed idee is). Denk dat ze het fijn vond jullie te zien, want vandaag was ze weer lief ;) Ze mist jullie vast, maar hopelijk hebben jullie gezien dat het goed gaat met haar en kunnen jullie haar over ruim een week weer lekker zelf knuffelen. Al zullen wij haar dan natuurlijk wel moeten missen. Elke morgen roept Sil tegenwoordig als eerste, Teddnie, zal nog even een schattige foto van hun 3-en doorsturen. Ze worden echte maatjes en ze zijn, zeker Sil absoluut niet bang. Louco ging haar net samen met Louys nog even uitlaten, maar Louco moet toch nog iets meer spinazie eten, Teddy was sterker en daar lag Louco in het hoge gras... Louys lachen....
    Nou we zijn benieuwd waar jullie uiteindelijk morgen naar toe gaan, al maken jullie vast een goede keus. In ieder geval een goede treinreis terug naar Bangkok en we wachten jullie verhaal weer af.

Liefs, dikke smakkerds Louco, Sil, Louys, TEDDY en Maaike

• 13 Juli 2013 - 22:53

Annie:

Tjonge Engelsmannetje/vrouwtjes....wat hebben jullie een super reis. Ik wist dat er in Thailand veel te zien en te beleven was maar wat jullie doen is helemaal te gek. Ik lees met heel veel plezier jullie belevenissen. Geniet, geniet, geniet......tot het volgende verhaal....groetjes Annie