Nachttrein -Chiang Mai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Familie Engelsman - WaarBenJij.nu Nachttrein -Chiang Mai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Familie Engelsman - WaarBenJij.nu

Nachttrein -Chiang Mai

Door: Debby

Blijf op de hoogte en volg Familie

10 Juli 2013 | Thailand, Chiang Mai

Hallo Allemaal,

Hier weer een verslag van ons vanuit Chiang Mai. Gistermorgen hebben we de meiden maar eens even laten uitslapen. We hadden toch geen plannen en om half 4 moesten we met de taxi richting het treinstation (2,5 uur rijden). Herko en ik dus rustig met z’n tweeën ontbeten en toen om half 11 de meiden maar eens wakker gemaakt. Die hebben toen nog lekker gezwommen met Sara en Lisa. Herko en ik hebben nog even een hotel geboekt op Koh Chang voor de eerste twee dagen en verder een beetje geluierd. Gezellig gekletst met de vele Nederlanders en Belgen. We zijn vanmorgen om half 11 aangekomen met de nachttrein. We zouden er eigenlijk om 8.15 al zijn maar er lagen denk ik blaadjes op de rails… De nachttrein is ons reuze meegevallen (behalve de toiletChiten) en we hebben eigenlijk best goed geslapen, zelfs Herko. De sfeer was ontzettend goed in de trein. Zoals al eerder vermeld hadden we geen bedden naast elkaar. Herko zat met Diede en Nola wel naast elkaar in coupe 9 en Britt en ik zaten in coupe 4 maar ook niet naast elkaar. Nu wil het toeval dat het Nederlandse gezin met de twee meiden naast Britt sliepen. Dit vonden we wel een fijn idee en Britt kon natuurlijk nog even lekker kletsen met Sara. In de trein zat zelfs een restaurant en hier leek het wel disco. Echt supergezellig. Herko en Frank hebben nog even een biertje gedronken. De kinderen wat spelletjes gedaan en om 22.00 uur werden de zitplaatsen tot bedjes omgetoverd. Er liep ook steeds bewaking in trein. Vanmorgen wat ontbeten in de trein nog even gekaart en van het uitzicht genoten (veel rijstvelden) en daar waren we dan. Er stond al een mannetje klaar van ons hotel om ons op te halen. Dit hadden we allemaal weer perfect geregeld. We moesten alleen nog even tickets voor zondag boeken terug naar Bangkok. Want we wisten dat ook hier niet meer heel veel plaatsen beschikbaar voor waren maar we wilden toch eerst afwachten hoe de heenreis was bevallen voor we terug gingen boeken. Anders zou vliegen nog een optie zijn geweest maar dat is veel duurder. We waren het er allemaal over eens dat we weer met de nachttrein teruggingen. Dus gelukkig nog kunnen boeken. ’s Middags lekker genoten in de tuin en het zwembad van ons hotel aan de Ping River. De ligging van het hotel is echt ontzettend mooi, geweldig uitzicht over de bergen. Lekker wat gegeten in de tuin. En we komen nu net terug van de Night Bazaar van Chiang Mai (wel even een buitje gehad vanavond). Een gigantische markt met allerlei echt leuke spulletjes. Het afdingen gaat ons steeds beter af en ik moet zeggen dat de mensen hier in het noorden nog vriendelijker zijn. En toen hebben we maar eens even een voetmassage genomen. Herko had niet zo’n trek. Maar wij lage met z’n vieren naast elkaar en hadden dikke schik. Ook hebben we vanavond nog een dagtrip voor vrijdag geboekt. We gaan een hele dag olifanten verzorgen. Eten maken, eten geven, veel leren over de olifanten, en badderen onder een waterval. Herko en ik zijn gezwicht want het is een dure trip maar de meiden wilden het zo graag en ik moet zeggen het lijkt mij ook super. Het is zo duur omdat een gedeelte van het geld dient ter bescherming van de olifanten. We kunnen niet wachten. De natuur is hier echt heel mooi. We zitten net iets buiten het drukke Chiang Mai. Ontzettend aardige mensen in het hotel. Toen we vanmiddag weggingen kregen we een telefoon mee en als we terug naar het hotel wilde moesten we 1 bellen en dan zorgden hun dat binnen 15 minuten een taxi bij ons was. Dit werkte prima. Diede en Nola zijn aan het kaarten en Britt en Herko aan het lezen. We gaan zo maar lekker slapen omdat we best een beetje moe zijn.

Groetjes maar weer.

• 10 Juli 2013 - 19:06

Opa Jan Oma Gerda:

Hey Kids.

Fijn om jullie stemmen in levende lijf te horen want die waren allemaal even happy om te horen.
    Zoals jullie al zegen en schrijven klopt het toch allemaal geweldig goed. Houd dit vol en blijf genieten!
    Waarom liet jij jou voeten niet verzorgen Herco zijn die te groot voor hun handjes ?
    Wat had ik graag bij jullie op de markt willen lopen dames, is het daar ook 3 halen 2 betalen komt goed uit . Wat jullie zeiden dat jullie olifanten gingen verzorgen waar ook een baby
    olifant is helemaal supper, Dan moeten jullie bij thuiskomst je ouders de komende maanden wel exstra in de watten leggen met zulke verwennerij maar ook dat zal wel lukken anders zal oma jullie helpen er aan te denken . Nu had ik aan de telefoon wel het een en ander te vertellen maar het grootste nieuwtje kwam naar de tijd met toestemming dat ik het vertellen mocht. Ja wat zou dat zijn he? Bart vertelde dat hij weer opa dus Maria oma werd bij Margo.Dit hebben jullie nu heet van de naald want het mocht nu pas bekend worden. Alhoewel zaterdag proefde ik al wat bij Maria.Ook de hartelijke groeten van hun beide. Ga nu beginnen met de tafel op te ruimen want al eten ook wij best wel lekkker wij kunnen nog niet aanschuiven
    maar ook dat vliegt net zoals de tijd dat jullie weg zijn. Dikke KUS en Knuffel van opa en oma .

t

• 10 Juli 2013 - 21:19

Ria Witjes:

Wat een belevenissen weer. De watervallen, de brug en de olifantenrit. Superleuk allemaal.
    En dan de nachttrein, wel een beetje spannend denk ik. Maar het is meegevallen dus ook terug met trein. Spaar je weer geld, dus dan kan dat dure tripje naar de olifanten wel toch. Dan maar iets minder spulletjes kopen en de dames kunnen voor het goede doel van hun zakgeld misschien een bijdrage leveren. Kan toch een heel bijzondere belevenis worden zo'n dagje olifantenverzorger spelen. Ben heeeel benieuwd.
    Lekker genieten nog allemaal en tot het volgende verslag

Groetjes
    Ria

• 11 Juli 2013 - 00:07

Fam. Engelsman Angerlo:

Hallo Allemaal,

Wat een belevenis en verwennerij. Echt iets voor jullie. Morgen een fijne dag!!!!!

groetjes van ons.

• 11 Juli 2013 - 06:07

Familie Engelsman:

heee Mijs

het is hier inderdaad regentijd en het is hier rond de 30 35 graden in de middag en in de ochtend en avond rond de 25 30 graden dus lekker warm, is het in Nederland ook lekker warm ???
    Je kunt altijd lekker zwemmen en door de airco kun je ook altijd goed slapen.
    Ik vind het leuk dat je kijkt. Fijne vakantie in Italië en veel plezier.

xxxxxxxx Diede

• 11 Juli 2013 - 08:30

Mark, Kristel, Jikke Ennnnnnn???? Lasse:

Ha Vakantiegangers,

Wat een super gave vakantie beleven jullie zeg.
    Leuk om jullie te kunnen volgen.
    Wij willen jullie even een geweldig leuk nieuwtje melden.

Op 9 jul om 09.03 uur is onze zoon Lasse geboren.

Met moeder en kind gaat het fantastisch en we genieten enorm.

De mooie meisjes naam "Diede" blijft dus uniek in de oude gemeente Angerlo! ;-)

Wij wensen jullie nog een super vakantie en mochten jullie ooooooit nog eens terugkomen :-), dan moeten jullie maar snel een keer onze kant opkomen!!

Liefs van ons "viertjes'