Bangkok dag 2 - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Familie Engelsman - WaarBenJij.nu Bangkok dag 2 - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Familie Engelsman - WaarBenJij.nu

Bangkok dag 2

Door: Debby

Blijf op de hoogte en volg Familie

04 Juli 2013 | Thailand, Bangkok

Lieve allemaal,

Allereerst bedankt voor jullie reacties. Voor ons erg leuk om te lezen.

Vanochtend eerst weer lekker uitgebreid ontbeten. Toen heeft de taxi ons naar de Baiyoke Tower gebracht. Met 309 meter is dit het hoogste gebouw van Thailand. Hier ga je met een lift in minder dan een minuut naar de 77e verdieping. Dan kun je nog naar de 84e verdieping waar je op een draaibaar uitkijkplatform rond gaat. Een leuk weetje, de wolkenkrabber rust op 306 betonnen palen met een diameter van 1.5 meter die 56 diep in de grond zitten. Wij dus die lift in. Halverwege was er ineens een glazen wand tot op de grond waardoor je naar buiten kon kijken. Dit was wel even schrikken want het was echt hoog. Als je naar beneden keek werd je meteen duizelig. Uitgestapt of de 77e verdieping en wat rondgelopen. Toen naar de 84e verdieping. Echt zo’n gaaf uitzicht en dan zo’n draaiend plateau echt super. Even een drankje gedronken en nog van het mooie uitzicht genoten. Met de taxi richting Siam center waar we wat gingen shoppen. Hier was ook het grootste aquarium van Azie. Even gekeken maar de entreeprijzen waren belachelijk (125 euro) en de meiden vonden het niet echt nodig. Beetje rondgewandeld en toen terug naar het hotel met de skytrain. Echt zo ontzettend leuk om te zien hoe handig de meiden al zijn in het reizen (soms beter dan wij). Even zoeken naar welk station, kaartje bij een computer halen en rijden maar. Lekker wat gezwommen en geluierd bij het zwembad wat ook op z’n tijd nodig is na alle indrukken. Gelukkig nog steeds super weer. Douchen en richting Khao San Road (packbackers-straatje). Dit was echt helemaal geweldig wat een sfeer, wat een mensen, eetstalletjes, massageplaatsen, live muziek, veel Nederlanders, marktjes. Een gezellig restaurantje uitgezocht en heerlijke sate van de bbq gegeten. Ook nog wat Thaise hapjes zoals garnalenkoekjes gegeten. En voor Nola waren er mozzarellasticks dus ook dat was top. Lekker wat rondgewandeld in deze geweldige wijk. Hier en daar nog wat geïnformeerd over onze vervolgplannen voor de reis bij kleine reisbureautjes (Gerry bedankt voor de tip). Maar het eerste gedeelte voor de verdere reis hebben we vanmiddag al geregeld. Er stond een taxi bij ons hotel toen we naar Khoa San Road wilden. Hij was al geboekt en kon ons niet brengen. Deze man was ontzettend vriendelijk en heel beleefd en rustig. Echt anders dan de andere taxichauffeurs die we al hebben gehad. We hadden meteen een goed gevoel en hebben hem onze plannen voorgelegd. Prijs afgesproken, alles genoteerd wanneer hoe laat en voor welk bedrag. En nu maar hopen dat hij er zaterdagmorgen om 8.30 uur staat zoals afgesproken…. Hij rijdt dan met ons naar de Floating Market (1,5 uur vanaf Bangkok) en dan naar de River Kwai waar we ons volgende hotel geboekt hebben voor drie nachten. Maar morgen gaan we eerst nog genieten van Bangkok. De stad heeft een geweldige sfeer. Je voelt je er veilig en het valt ons reuze mee met de viezigheid al heeft Nola het er wel over dat ze morgen ook een mondkapje wil. En muggen, gelukkig nog niet gezien.

Groetjes Britt, Diede, Nola, Herko, Debby

• 04 Juli 2013 - 21:14

Gerry:

Zo Herko, al behoorlijk afgevallen in de tropen zie ik. Lekkere 6pack in 2 dagen. Wat een fantastische foto! En KhaoSan road blijft gelukkig gezellig. Leuk dat jullie Bangkok ook een fantastische stad vinden. Enjoy The floating market. Hoop dat t nog niet zo druk is als jullie komen.

• 05 Juli 2013 - 16:31

Fam Witjes/wielakker:

Wederom leuk verhaal en leuke fotos! Hier alles goed, vandaag (vrijdag)was de laatste dag van de kraamhulp we zijn nu dus op ons 4'tjes aangewezen maar dat komt helemaal goed! Jade is vandaag met louco ria en dini naar dolfinarium! Zojuist met Lana een stukje buiten gewandeld, het mooie weer gaat hier nu ook beginnen! Geniet van al het moois wat jullie nog staat te wachten verblijf goed op elkaar passen.

Liefs Jarno Marloes Jade en Lana